קנס של 12 אלף שקל נגזר בבית משפט השלום בתל אביב על נהג אוטובוס זעיר פרטי (מיניבוס טרנספורטר) מהרצליה, לאחר שביצע נסיעת שירות, בלא היתר משרד התחבורה.
שופט בית משפט השלום בתל אביב פסל את נהג האוטובוס מלהחזיק ברשיון הנהיגה לתקופה של חודשיים, על תנאי למשך שנתיים. כמו כן, חייב אותו השופט לחתום על התחייבות בסך 10 אלפים שקל, להמנע מלעבור עבירה דומה במשך 3 שנים.
מכתב האישום עולה, כי נהג האוטובוס הזעיר הסיע נוסעים בנסיעת שירות מרעננה, דרך הרצליה לתל אביב. הנהג גבה שכר הסעה מכל אחד מנוסעי האוטובוס; 10 שקלים מרעננה לתל אביב ו-7.4 שקלים מהרצליה לתל אביב.
יצויין כי קו אוטובוסי אגד הפועל במקום נוסע באופן בלתי סדיר, ולכן נוצר ביקוש רב לשרותי הסעה פיראטיים. תושבי האזור מכנים את התופעה כ"פירצת שרות באמצעותה קוראת אגד לגנבים."
אלא שנהגי המינובסים אינם גנבים, והקנסות הגבוהים המוטלים עליהם מדי פעם נעשים מתוך הכרה שאין הם למעשה עברייני תנועה במובנו הרגיל של המונח, כי אם באנשים המבקשים להתפרנס בדרך חוקית ("נהיגת רכב ציבורי", אך באופן בלתי מוסדר לחלוטין.
כל עוד הכל הולך כשורה מעניקים נהגי המיניבוסים שרות מהיר וזול, אך מהווים בעייה חמורה בשעת תאונה שכן הכיסוי הביטוחי בעייתי. כמו כן אין כל שליטה על אופן מתן השרות, התלוי רק ברצונו הטוב של הנהג, וזה לא תמיד טוב...
מפסק הדין מתברר כי לנהג האוטובוס לא היה רשיון הסעה לנסיעת שירות מטעם משרד התחבורה כמתחייב מתקנות התעבורה.
השופט ויטלסון גזר על נהג האוטובוס קנס של אלפיים שקלים והפעיל התחייבות של 10 אלפים שקלים שהיתה תלויה ועומדת כנגד הנהג, בשל מקרה דומה.
פקח של משרד התחבורה שנסע ברכב סמוי במסלול הנסיעה של האוטובוס הזעיר עצר את הנהג והחרים את מסמכי האוטובוס ורשיון הרכב של האוטובוס. בסופה של חקירה החליט משרד התחבורה להגיש כנגד הנהג תביעה לבית משפט.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי מדובר בנהג "מועד" שהורשע בארבע השנים האחרונות בלבד ב-14 עבירות של הסעת נוסעים בשכר, ללא היתר של משרד התחבורה.
בשנת 2001 הורשע נהג המיניבוס הסעת נוסעים בשכר, ללא היתר משרד התחבורה ונקנס ב-15 וחצי אלף שקל, לאחר שהופעלו נגדו התחייבויות קודמות שהיו עומדות נגדו. למרות זאת, לא נרתע הנהג והמשיך להסיע נוסעים בניגוד לחוק.
מרבית תושבי האזור מצויידים ברכב פרטי, ולכן מעדיפים פעמים את שרות המיניבוסים, הדומה יותר לנסיעה ברכב פרטי. בהעדר מוניות שרות מוסדרות באזור, מנסים נהגי המיניבוסים להקדים במספר דקות, ופעמים - שניות, את הגעת האוטובסים של אגד, "מרוץ" אשר מהווה סכנה בפני עצמה.