|
שר התחבורה ישראל כ"ץ [צילום: מן הטלוויזיה]
|
|
|
|
|
שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע במסיבת עיתונאים (יום ה', 4.8.11) כי הושגה הסכמה עם יושב-ראש ההסתדרות עפר עיני ועם ועד עובדי
רכבת ישראל באשר למתווה הבטיחות אותו יש להנהיג ברכבת ישראל. בין הצדדים נחתם הסכם.
"כולנו שליחים של הציבור וצריכים לפעול למענו ללא אינטרס אחר. רכבת טובה מאפשרת לכוחות טובים ומצוינים לגור בפריפריה תוך חיבור יומיומי עם המרכז", אמר כ"ץ.
לדבריו, למועד אישור התוכנית יש משמעות לנוכח העובדה שבקרב ייצאו לפועל קווים ברמה שטרם הייתה בישראל:
- ב-24 בספטמבר ייפתח קו מת"א לחולון, לבת ים ולראשל"צ, כאשר משך הזמן הממוצע לשני היעדים הראשונים יעמוד על 10 דקות בממוצע וביעד האחרון על 18 דקות.
- בינואר 2012 ייפתח הקו מת"א ליבנה שבו משך הנסיעה יהיה 28 דקות.
- בפברואר 2012 - תושלם הכפלת המסילה לבאר שבע, ומשך הנסיעה יהיה 50 דקות. מלב ת"א לקריית גת תימשך הנסיעה 35 דקות.
- במאי 2012 - הכפלת המסילה לכפר סבא שתאפשר נסיעה ב-25 דקות.
- שנה אחרי - רכבות ליבנה, לאשדוד ולאשקלון.
- ב-2015-2014 רכבת לשדרות, לאופקים ולנתיבות.
מנכ"ל
משרד התחבורה דן הראל אמר כי הכל ניצחו, וכי היעדים שהציב המשרד יתקיימו במלואם. הוא ציין כי חתימת ההסכם לוותה בחבלי לידה לא קלים, והדגיש שיישום התוכנית ייארך שנה עד שנתיים - משך זמן איטי יחסית.