ביום ג' בערב (30.8.11) קיבלו עובדי השטח של אגף איתות ותקשורת ב
רכבת ישראל הנחייה מיו"ר הוועד גילה אדרעי שלא להשתמש בכוח עזר מקבלני תחזוקה ולא להשתתף בשום עבודות פיתוח.
ההשלכות מהנחיה זו הן:
- פגיעה מיידית בפעימת ספטמבר אשר מתקיימת בסוף שבוע הקרוב: אם לא היו מושלמות עבודות האיתות בעכו, בבאר שבע ובנען - לא הייתה יכולה רכבת ישראל להפעיל את תנועת הרכבות ביום ראשון הקרוב מקרית מוצקין לנהריה ומקריית גת לבאר שבע.
- עלייה ברמת התקלות במתקני איתות ותקשורת וכתוצאה מכך גרימת איחורים רבים.
- ירידת ברמת הבטיחות של מתקנים המתוחזקים על-ידי אגף איתות ותקשורת עקב השקעה דלילה בתחזוקה.
- ירידה ברמת הבטיחות של המסילה עקב הפסקת מתן סיוע של אגף איתות ותקשורת לאגף מסילה וסביבה וכתוצאה מכך פגיעה בתחזוקת המסילה.
לנוכח הוראת יו"ר הוועד, פנתה אתמול הנהלת רכבת ישראל, באמצעות עורכי הדין גדעון רובין, אלון עזרא ומאיה צחור, אל בית הדין לעבודה בבקשה למתן צו מיידי להחזרת העובדים לעבודתם ולקנוס את ועד העובדים על ביזיון ביהמ"ש וזאת עקב התחייבותם מחודש יוני 2011 לשמור על שקט תעשייתי.
בדיון, שהתקיים הבוקר בבית הדין לעבודה, בפני כבוד השופטת לקסר, קיבלו הצדדים את המלצת בית הדין, לפיה יחזרו העובדים לעבודתם מיד וימשיכו בביצוע עבודות הפיתוח, במקביל לניהול מו"מ בנדון במהלך השבוע הקרוב. כמו-כן, תישמר ההתחייבות לשקט תעשייתי עד לתאריך ה-15 לספטמבר, כפי שנקבע בהסכמים הקודמים.