מבקר המדינה חושף (יום ד', 30.7.03) אי-סדרים ביחסי הגומלין בין חברת האוטובוסים 'דן', לבין חברות שבבעלותה או בבעלות חבריה.
הרקע לביקורת של מבקר המדינה, הינו ליקויים שהתגלו בכמה חברות שהיו בבעלות ובשליטה של דן. אחת החברות הינה אמד פיתוח נדל"ן והשקעות בע"מ, שהיא חברת-האם של דן רנט-א-קאר ודן צבר שירותי נסיעות ותיירות, שחברת דן מחזיקה בכל מניותיה.
בחודש ספטמבר 2000, קובע המבקר, נמכרו 30% ממניות אמד לשותף אסטרטגי, בהסכם לפיו מניית ההנהלה של דן, הפכה למניה נדחית בלא כל זכויות עודפות. דן לא בדקה באמצעות רואה חשבון חיצוני מהו הפיצוי הראוי על ויתורה על השליטה באמד, ולא בדקה את השפעת צירוף גורם חיצוני.
בהסכם עליו חתמו דן והממשלה ביולי 1995 (המכונה 'הסכם סל התשומות'), התחייבה דן למסור לממשלה מידע על עסקות עם חברות שבבעלות חבריה, ולא להעביר לחברות אלו הטבות במישרין או בעקיפין. עם זאת, לא נמצאו כל מסמכים המעידים על דיווח לממשלה על ההסכם עם אמד.
בהסכם התחייבה דן שלא לשלם לאמד דמי שכירות בגין שימוש בנכסים שרכשה לפני ה-12.4.92, אולם מהביקורת עלה, כי ההתחייבות לא כובדה.
המבקר מפרט גם עסקה עם חברת התחנה המרכזית החדשה, שבוטל בסופו של דבר, ועלה לדן בתשלום 5 מיליון ש"ח פיצויים. מנהל הכספים של חברת דן באותה עת, אשר כיהן גם כמנכ"ל הכספים של אמד, התמנה למנכ"ל חברת התחנה המרכזית, ואף הותר לו להתחיל בתפקידו בטרם סיים עבודתו בדן.
בנוסף התקשרה דן עם חברת דן אנט-א-קאר, בבעלות אמד, בהסכם לפיו יימסרו לה כל שירותי ההסעה של עובדי דן. ההסכם נחתם מבלי לקבל הצעת מחיר מחברות נוספות.
בין דן לחברת דן צבר - חברה בבעלות אמד, קיים הסדר לפיו דן מכבדת שוברים של דמי הבראה ואישורים על פדיון ימי חופשה שמנפיקה דן. ההסדר לא עוגן בהסכם בכתב, ודן לא בחנה חלופות אחרות בטרם התקשרה בו. כפועל יוצא, נשאה דן בעקיפין בכ-3.57 מיליון ש"ח הפסדים מצטברים של דן צבר.
ביקורת נוספת מפנה המבקר למינוי חבר דן למנכ"ל יונייטד טורס. למינוי לא קדם הליך מסודר של בחינת כמה מועמדים בעלי כישורים ראויים.
עד סוף 2001 החזיקה יונייטד טורס בהפסד מצטבר של כ-27 מיליון ש"ח, והציגה קרן הון שלילית בסך של כ-42 מיליון ש"ח. דן נושאת בהפסדים, שכן היא מחזיקה בבעלות מלאה על יונייטד טורס.