|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

שר התשתיות במתקפה חריפה על האליטות

לנדאו: "ריכוזיות בתקשורת - סכנה לדמוקרטיה"

"הטייקונים המסוכנים לעם ישראל הם טייקוני השמאל בתקשורת. שוטפים לציבור את המוח וזאת הריכוזיות המסכנת באמת" שר התקשורת: "צריך לבחון בעלויות אלכסוניות בתקשורת באמצעות ועדות"
17/11/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ועדת הריכוזיות   |   תגובות
השר עוזי לנדאו. נלחם באליטות [צילום: פלאש 90]

איזו מין דמוקרטיה?!
"כאשר אתה רואה שענפי התקשורת העיקריים - ואני מדבר בעיקר על ערוץ 2, על עיתון ידיעות אחרונות, הארץ - קובעים את סדר-היום, ולא משנה כמעט מה תעשה הממשלה, יקרעו אותה לגזרים, כשמדובר בעיקר בממשלת ימין - אז אתה שואל את עצמך איזו מין דמוקרטיה היא זו?!

כלי תקשורת נרכשים לעיוות הסיקור
איציק וולף
מרכז המחקר והמידע של הכנסת קובע: כלי תקשורת בישראל נרכשים על-ידי בעלי הון כדי להטות הדיווח התקשורתי על עסקיהם * בין ההמלצות: הגבלות על אחזקות קבוצות העסקים הגדולות באמצעי התקשורת ופרסום גילוי נאות תקופתי
לרשימה המלאה

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), יוצא במתקפה חריפה נגד כלי התקשורת, האקדמיה, מערכת המשפט והשמאל. בדיון בכנסת בנושא הריכוזיות בכלי התקשורת (יום ד', 16.11.11), שבסופו הוחלט כי הנושא יידון בוועדת הכלכלה, אמר לנדאו כי את הטייקונים בתקשורת צריך לראות לא בתחום הכלכלי אלא בתחום האידיאולוגי והפוליטי.

"הסכנה הגדולה היום לדמוקרטיה במדינת ישראל שבתחום התקשורת היושבים ב'קוק-פיט' בתחום הפיקוד, רובם המכריע באים מהשמאל האידיאולוגי, מן השמאלנות, השמאלנות שבשמאל", אמר השר לנדאו. "הם קובעים את סדר היום התקשורתי והם שוטפים לציבור את המוח וזאת הריכוזיות המסכנת באמת את הדמוקרטיה במדינת ישראל.

"מדברים על טייקונים בכלכלה? הטייקונים המסוכנים לעם ישראל הם טייקוני השמאל בתקשורת, אלה שעם האצבע מצביעים על כל האחרים והם הסכנה האמיתית. כאשר יש ריכוזיות מופרזת, מוגזמות, לעיתים באופן פרוע, זאת סכנה לתקשורת, זאת סכנה לדמוקרטיה", אמר לנדאו.
ניתוח השלכות כלכליות של ריכוזיות ובעלויות צולבות בכלי התקשורת

"גם בג"ץ פוליטי"

מרואיינים נבחרים בפינצטה
העיתונות או האליטה השמאלנית בעיתונות מובילה את סדר היום שלה ומתחילה לתקוף את מה שעושה הממשלה, והיא מזמינה לראיונות את אותם אנשים מהאקדמיה שגם הם לא מעט מן השמאל. הם יודעים עם פינצטה לבחור בדיוק את מי

השר לנדאו לא הסתפק בכך, והמשיך במתקפה גם על האליטה ועל בג"ץ, אותו כינה "פוליטי": "כאשר יש לנו את אותו שילוש לא קדוש של מערכת המשפט או בית המשפט, של האקדמיה, של העיתון, אנחנו רואים את התופעה הבאה: מה שלא מוצא חן בעיניי האליטה שפעם השלטון במדינה היה כולו בידה, היא לא נבחרה בבחירות ומפלגות אחרות מנהלות את הדברים, העיתונות או האליטה השמאלנית בעיתונות מובילה את סדר היום שלה ומתחילה לתקוף את מה שעושה הממשלה, והיא מזמינה לראיונות את אותם אנשים מהאקדמיה שגם הם לא מעט מן השמאל. הם יודעים עם פינצטה לבחור בדיוק את מי.

"בסוף, כאשר לא מצליחים להעביר את החוק או כשמעבירים בסוף חוק בכנסת, יודעים פתאום ליצור את התחושה שהוא בלתי חוקתי, ופונים לבית המשפט העליון, שגם הוא פוליטי. זו הסכנה לדמוקרטיה!

"אומרים הרבה פעמים 'קוזאק נגזל, קוזאק נגזל'. יש לו זעקה. מי שרוצה לשמוע באמת מהי הזעקה יכול לשמוע כאן את נאומי אנשי השמאל בכנסת שתוקפים את כל האחרים, כשהם בעצם הסכנה האמיתית לדמוקרטיה.

"כאשר אתה רואה שענפי התקשורת העיקריים - ואני מדבר בעיקר על ערוץ 2, על עיתון ידיעות אחרונות, הארץ - קובעים את סדר-היום, ולא משנה כמעט מה תעשה הממשלה, יקרעו אותה לגזרים, כשמדובר בעיקר בממשלת ימין - אז אתה שואל את עצמך איזו מין דמוקרטיה היא זו?!

"ללמדך באיזו מעמסה קשה עומד עם ישראל. איך כתוב בתנ"ך: 'ויזעקו ותעל שוועת בני ישראל השמימה מן העבודה' - כתוב 'מן העבודה' ולא 'מן הליכוד'. שם מדובר על בני ישראל במצרים שסבלו. גם בני ישראל פה סובלים לא מעט מן השמאל בארץ הזאת, מן העיתונות, מבית המשפט העליון בשבתו בבג"ץ בנושאים פוליטיים, ומן האקדמאים שמוצאים את דרכם לכל הפינות תמיד לשמוע את דעתם השמאלנית בכיפה. ואני מוכרח לומר שעם ישראל לעמוד בכבוד בהתקפות האלה. אבל, שוב, כשהוא בוחר את הממשלה משלו, יודעים בדרכים עקלקלות איך לחסום אותה מכל הכיוונים".

וילף: המניע אינו פילנתרופי
ח"כ עינת וילף [צילום: פלאש 90]

דעות שמאלניות בכיפה
לנדאו: "בני ישראל פה סובלים לא מעט מן השמאל בארץ הזאת, מן העיתונות, מבית המשפט העליון בשבתו בבג"ץ בנושאים פוליטיים, ומן האקדמאים שמוצאים את דרכם לכל הפינות תמיד לשמוע את דעתם השמאלנית בכיפה"

הדברים נאמרו במהלך הצעה לסדר היום של חברת הכנסת עינת וילף (עצמאות). בהסתמכה על מסמך שהוציא מרכז המחקר והמידע של הכנסת, אמרה וילף שבעיית הריכוזיות בתקשורת אינה
ייחודית לישראל, אך בישראל יש דברים שמחריפים אותה, שבהרבה כלי תקשורת המניע הכלכלי הולך ונעלם בשל הכניסה של האינטרנט, שהפחית מעוגת הפרסום הקטנה.

לדברי וילף, שיטת הרשיונות ביחס לטלוויזיה ולרדיו מטילה מגבלות קשות, ולכן מפסידים כסף. "מה מניע אותם (את בעלי ההון, ע.י.) לקנות (כלי תקשורת)? לא פילנתרופיה אלא מניעים פוליטיים. פעם המפלגות שלטו על העיתונים השונים, וידעת מראש מה העמדות. היום גוברים המניעים הכלכליים, שמחוץ לבעלות על אמצעי התקשורת. מגינים על הפירמידות או במקרים מסוימים על המונופולים הגדולים במשק".

וילף, העוסקת רבות בנושא הריכוזיות, ציינה כי המחזיקים בבעלות על נכסים ריאליים ופיננסיים נוטים באופן לא-פרופורציונלי גם להיות הבעלים של אמצעי התקשורת. היא קראה להבטיח שהאינטרסים הכלכליים האחרים - הבעלות על המונופולים, השליטה בפירמידות, לא נפגעים. לדבריה, מצד אחד היא מעוניינת שיהיה מגוון של עיתונים ושל דעות בשוק תקשורת הישראלית. אך מצד שני, צריך לוודא שאין שימוש בפלטפורמה הזאת כדי לחנוק את התחרות במשק.

כחלון: להפחית ריכוזיות בעיתונות
משה כחלון. לבחון באמצעות ועדות

שקיפות אינטרסים
כחלון: "צריך שקיפות וגילוי של כל האינטרסים ובפתרונות נוספים שיחד יפחיתו את הריכוזיות בתחום השידורים ובעיתונות"

שר התקשורת משה כחלון, שמסר את תשובתו באמצעות השר לנדאו, השיב לשאלתה מה ניתן לעשות כדי להבטיח שאמצעי התקשורת יהיו רווחיים, ואמר כי תחום התקשורת הוא לא חריג בנושא הריכוזיות, אבל הוא יוצא דופן.

הוא הודה שההסדרה הקיימת היום אינה קובעת מגבלות על בעלויות אלכסוניות (החזקה בגוף תקשורת ובעסקים אחרים באותה עת), והציע לבחון את הנושא באמצעות ועדות: "אני מסכים שהחזקה בגוף תקשורת יכולה להיות מכפיל כוח להחזקה בעסקים אחרים. אני מאמין שצריך לבחון את זה, ההתייחסות המיוחדת להחזקה בגוף תקשורת ובעסקים אחרים. זה בדיוק התפקיד של ועדות בין-משרדיות או ציבוריות שרואות את כל התמונה".

כחלון כינה את המלצות מרכז המחקר והמידע "חשובות", ואמר כי חלקן ראויות בעיניו ליישום, "אבל צריך לחשוב על עוד מנגנונים, שיתמכו בשידורים שנוצרו בעיתונות בישראל, שיעודדו שקיפות וגילוי של כל האינטרסים ובפתרונות נוספים שיחד יפחיתו את הריכוזיות בתחום השידורים ובעיתונות".

שר התקשורת מנה כמה מגבלות על בעלויות צולבות הקיימות כבר היום בחקיקה על כלי התקשורת:

  • "איסור החזקה במקביל במשדר "ברודקסט" - הכוונה כאן לערוץ 2 ולערוץ 10, בטלוויזיה רב ערוצית – הכוונה כאן להוט וליס ובעיתון. ההוראות האלה הן תוצר של העשור האחרון, הן חייבו גורמים חזקים בישראל למכור החזקות שלהם בגופי תקשורת";

  • כללים גם בחוק הרשות השנייה וגם בחוק התקשורת שמחייבים כל אחד מהגופים המשדרים לבצע את ההנפקות שלהם על-ידי גורמים חיצוניים, מפיקים עצמאיים. כלומר, רוב ההפקות הן לא in-house (בתוך הבית). הכללים האלה מאפשרים קיומם של מגוון תכנים על המסך ולא רק כאלה שהגיעו מבית יוצר אחד";

השר כחלון התייחס גם לנושא הפקת תוכניות בעברית, ואמר: "לפני 20 שנה בפריים טיים ראו 'אלי מקביל'. לא 'עובדה', לא 'סרוגים' ואפילו לא 'הישרדות'. להפיק תוכניות בישראל זה סיפור יקר. שוק קטן ומעט צופים באופן יחסי. על תחום השידורים מוטלות מגבלות ומעמסות כבדות בעיקר בגלל המחויבות של המשדרים לשדר הפקות ישראליות. שוק השידורים בישראל, על-אף שהוא מהאיכותיים שקיימים בעולם ומכירת הפורמטים בחו"ל מעידה על-כך, הוא יקר והוא לא מצליח להרוויח.

"גם תחום העיתונות, שאני לא מופקד עליו, לא מפרנס כבר שנים את בעליו בכבוד. כשזה מצב הדברים מי יכול להשקיע בשידורים ובעיתונות אם לא מי שיש לו כסף? ומי יש לו כסף אם לא אנשים שמחזיקים גם עסקים אחרים?", דבריו.

תאריך:  17/11/2011   |   עודכן:  17/11/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לנדאו: "ריכוזיות בתקשורת - סכנה לדמוקרטיה"
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן אלון
17/11/11 10:20
 
דני דין
17/11/11 10:48
 
מב"י
17/11/11 12:14
 
אליהו חיים
17/11/11 13:33
 
דני דין
17/11/11 13:43
 
קורןנאוה טבריה
18/11/11 06:26
 
שוקי טבריה
18/11/11 15:23
2
זאב ערבות
17/11/11 10:39
3
ישע
17/11/11 11:10
4
יצחק הכהן
17/11/11 11:28
5
יצחק הכהן
17/11/11 11:40
6
ד''ר אברהם שלום
17/11/11 11:48
 
תגובה לד"ר
17/11/11 19:32
7
דני מ
17/11/11 11:55
8
סש"ע
17/11/11 12:34
9
ליכודניק זועם
17/11/11 12:36
10
ישי א
17/11/11 12:58
11
To Landau
17/11/11 13:26
12
ש. שאול
17/11/11 13:36
13
ריכוזיות ליברמן?
17/11/11 14:22
14
קורןנאוה טבריה
18/11/11 06:20
פורום: ועדת הריכוזיות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תה ירוק, בין אם בגלולות ובין אם כמשקה, יכול להוריד מספר נקודות במדדי הכולסטרול "הרע" - כך על סמך מחקר אמריקני שכלל יותר מאלף איש.
17/11/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
עיריית ירושלים התרשלה בצורה קשה בפיקוח על שלושה ילדים שנמסרו למשפחת אומנה, וכתוצאה מכך סבלה הבת הבכורה מהתעללות פיזית ומינית. שופט בית משפט השלום בירושלים, גד ארנברג, חייב (9.11.11) את העירייה לשלם לתובעת 974,000 שקל ועוד 200,000 שקל כהוצאות ושכר טירחה.
17/11/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
מחירי הכרטיסים המופקעים של מופעי חנוכה הגיעו אתמול (יום ד', 16.11.11) לדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת: ראש הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, מתח ביקורת על האמנים אשר דורשים סכומי עתק, ואמר כי "אותם אמנים שמופיעים בהתנדבות בעצרות המחאה החברתית, שוכחים את המסר בבואם לתבוע סכומי עתק עבור הופעתם במופעי חנוכה".
17/11/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
בשריפה באשקלון נספו אם ובתה. השתיים בנות 88 ו-62 נפגעו מדליקה שפרצה בדירתן בקומה ה-18 ברחוב בן-גוריון בעיר.
17/11/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
וול סטריט ננעלה היום (ד') בירידות שערים אשר התחזקו בשעה האחרונה של המסחר, לאחר שסוכנות הדירוג פיץ' אמרה שתחזית האשראי לבנקים בארה"ב עלולה להדרדר אם משבר החוב בגוש האירו לא ייפתר בזמן הקרוב. נזכיר כי אתמול גברו החששות והפאניקה מחדש עם עליית תשואות האג"ח של המדינות בעלות דירוג מושלם כמו צרפת ואוסטריה. בזירת המאקרו פורסם מדד המחירים לצרכן שרשם ירידה של 0.1% בחודש אוקטובר, בניגוד לציפיות המוקדמות שעמדו על יציבות. מדד הליבה המוציא את מחירי המזון והאנרגיה עלה ב-0.1%. עוד השפיעו על כיוון המסחר דוחות כספיים של חברות, ונזכיר כי דל פרסמה אמש את דוחותיה ואכזבה את המשקיעים. הירידות גם לאור הזינוק במחירי הנפט, שמחירו עלה מעל 102 דולר לחבית.
17/11/2011  |  ענבל עומר, נדב נוימן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il