נסיונות שביצע בית המשפט העליון במשך שנים להביא לפשרה בין הפלגים בחסידות חב"ד בישראל, עלו בתוהו. כך עולה מפסק דינו בנושא אחד מסעיפי המחלוקת בין הפלג בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב (יו"ר אגודת צעירי חב"ד) לבין הפלג בראשו עומדים יוסף יצחק וילשאנסקי ושלמה רסקין.
המחלוקת החלה בראשית 2004, לאחר פטירתו של הרב שלמה מיידנצ'יק, שעמד בראש אגודת "חב"ד חסידי חב"ד בארצנו הקדושה". אהרונוב ואנשיו כינסו אסיפות כלליות וניסו להוציא מהאגודה את מתנגדיהם, תוך שהצדדים מערבים את בתי המשפט. הסכסוך שהונח לפתחו של בית המשפט העליון נגע לאסיפה הכללית שכונסה ביולי 2004, ואשר החלטותיה בוטלו בידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.
השופט
אליעזר ריבלין סוקר בפתח החלטתו את המאמצים הרבים שעשה בית המשפט העליון לסיים את הסכסוך: "בתאריך 6.3.2008 קיימנו דיון ראשון בערעורים, ובמסגרתו הצענו לצדדים לנסות ולהגיע לפשרה בכוחות עצמם או באמצעות גישור, שכן מתן הכרעה במחלוקות הקיימות בתיק זה לא צפויה לסיים את הסכסוך הרחב שבין הפלגים בעמותה, וסופו להביא להתדיינויות נוספות". בסופו של אותו דיון הציעו השופטים לצדדים לפנות לגישור.
"כעבור שנה, בתאריך 6.3.2009 הודיעו הצדדים כי חרף מספר ניסיונות, הם לא הצליחו להגיע להסכמה, אף לא לגבי זהות המגשר", ממשיך ריבלין. באוקטובר 2009 דנו בנושא השופטים
מרים נאור,
ניל הנדל ורובינשטיין, ששוב דחקו בצדדים לפנות לגישור. הפעם הוסכם שהמגשר יהיה נשיא בית המשפט העליון בדימוס,
מאיר שמגר, אך גם הוא נכשל.
"ביום 18.6.2010 הגישו הצדדים הודעה לבית המשפט, שבה הודיעו כי הליך הגישור לא צלח. לפיכך התיק נקבע לדיון שלישי לפנינו. במהלך הדיון שהתקיים בתאריך 30.12.2010 חזרנו והצענו לצדדים מספר מתווים של פשרה שעתידים להביא לסיום הסכסוך ביניהם. חרף ניסיונותיו הרבים של בית המשפט, הצדדים לא הסכימו לקבל אף לא אחת מההצעות הרבות שהוצעו להם ועמדו על קבלת פסק-דין בעניינם", מסכם ריבלין.
בית המשפט העליון אישרר את החלטתו של בית המשפט המחוזי, ורובינשטיין הוסיף בשולי פסק הדין: "אוכל רק להביע צער רב על כך שהצדדים, כולם חסידי חב"ד האמונים על מורשת חב"ד והרבי מלובאויץ' זצ"ל, לא הצליחו להגיע לכלל הבנה והסכמה, והיה צורך בהליכים משפטיים ארוכים ובהכרעה בתיק זה, בניגוד לשכל הישר ולציווי 'והאמת והשלום אֵהָבו'. ככל שקראתי ושמעתי, לא זכיתי להבין. בגילוי נאות אציין כי הכרתי לאורך עשרות שנים את הרב שלמה מיידנצ'יק ע"ה שהלך לדאבון הלב לעולמו, והנה קורא אני את תקנון אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש שבראשה עמד, והשליטה בה היא במוקד המחלוקת - ומטרותיה הן בין השאר 'לפתח בין חברי האגודה יחס חברי איש לרעהו על יסוד תורת החסידות'. לצערי לא מצא דבר זה ביטוי בהליכים שלפנינו, אך אין להיוואש מן הרחמים, ואולי ישתנה הדבר לעתיד לבוא בסייעתא דשמיא ומתוך מחויבות לאותו 'יחס חברי איש לרעהו' שבתקנון".