|
עוגייה מאמצת [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
עוגיית חטיף חומה הפונה לאמה העוגייה הלבנה ומבקשת שתסייע לה בעבודת השורשים. האם מגלה לבתה כי היא מאומצת והבת המבוהלת פותחת בחיפוש אחר שורשיה ומבקשת את עזרת הצופים לסייע לה. זו תמצית פרסומת ששודרה במסגרת מסע פרסומי לחטיפי "קוקומן קוקיס" של תלמה.
בעשרות תלונות שהגיעו ללשכת נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב, טענו משפחות מאומצות שזועזעו. גם מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, תקף את הפרסומת, ונציב פניות הציבור פנה אל חברת "יוניליוור" בעלת המוצר והודיע לה על התלונות הרבות שהתקבלו.
"מצאתי בפרסומת חוסר רגישות כלפי ציבור המשפחות המאמצות והילדים המאומצים. מדי שנה מאומצים למעלה מ-200 תינוקות וילדים. רובם ככולם הם תינוקות רכים שנותרו ללא אב ואם. כיום שותפים הילדים המאומצים לתהליך והם יודעים כי הם מאומצים. מטבע הדברים הם מספרים על כך לחבריהם הקרובים. הפרסומת המדוברת הפכה אותם למטרה ללעג", כתב רגב לפונים בהתייחסו לפרסומת.
בעקבות הפניות ולבקשת
הרשות השנייה, קיצרה החברה את הפרסומת המדוברת והשמיטה את הקטע העוסק באימוץ. החברה הודיעה כי היא קשובה לציבור צרכניה וכי שינתה וקיצרה את הפרסומת. החברה הביעה התנצלות על המקרה והוסיפה כי לא הייתה לה כל כוונה לפגוע בצרכנים.