|
צפריר. לא מעריך שהתוכנית ישימה [צילום: מן הטלוויזיה]
|
|
|
|
|
|
מנכ"ל
רכבת ישראל בעז צפריר מביע ספק ביחס לתוכנית הממשלה לרשת את יהודה ושומרון במספר רב של קווי רכבת. בכינוס בבאר שבע אמר צפריר כי "התוכנית ביהודה ובשומרון מורכבת מאוד מכיוון שחלים עליה חוקים בינלאומיים. החלטת ממשלה היא לא פשוטה". לשאלה האם התוכנית ישימה בכלל, ענה צפריר: "אני כלל לא יודע להעריך".
הרכבת המתוכננת אמורה לחבר את ירדן לג'נין, ומשם על תוואי רכבת העמק לעפולה. היא תחובר לרשת הרכבות בקו תל אביב-ירושלים, ובקו חיפה-באר שבע. כל זה במימון אירופי ובינלאומי שאולי יתקבל.
משרד התחבורה מתכנן להקים את רשת מסילות הברזל לרכבת על בסיס תשתית המסילות שהקימו הטורקים. מדובר ברכבת אשר תשמש את ישראל ואת הרשות הפלשתינית להובלת נוסעים ומטענים, לרבות אולי מטענים לנמל חיפה.
כ"ץ סבור שאין צורך להמתין להסדר הקבע מאחר שהרשת המתוכננת אינה סותרת את ההתחייבויות הבינלאומיות של ישראל. "ההתחייבויות שלנו זה להקים, לתכנן ולקדם את הרכבת", אמר בעבר השר כ"ץ. זה לא צעד מתריס אלא צעד שבא לשרת את הנוסעים. הרכבת תחובר לירדן, לנמלים ולשדות תעופה בן-גוריון ודרומה, ואולי תגיע בעתיד לעירק".
צפריר התייחס גם לסכסוך העבודה ברכבת ישראל והזהיר כי השינוי אותו מבקשת ליישם הנהלת הרכבת הכרחי ביותר. צפריר: "התרבות הארגונית ברכבת ישראל מחייבת שינוי. אני מקווה שבהמשך השנתיים הקרובות נצליח לשנות את התרבות הארגונית והניהולית ברכבת. אם לא נצליח בכך - לא יהיה מנוס, נסגור מחדש את הרכבת לכמה חודשים, נעשה ארגון-מחדש ונפתח".