|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?

עבודה סמינריונית

התקשורת עושה את העבודה בשביל רמי לוי

הוצאות הפרסום של רמי לוי נמוכות ב-90% משל שופרסל. את הפער הוא משלים באמצעות תקשורת אוהדת, המרבה לפרסם את המבצעים של הרשת שבבעלותו ולהזמין אותו להגיב על המתרחש בענף השיווק. כך עולה מבדיקת עשרות ידיעות ב-ynet במשך שלוש שנים
07/03/2012  |     |   חדשות   |   תגובות
לוי. הופך לטובתו גם את הפרסומים נגדו [צילום: פלאש 90]

רמי לוי, בעלי רשת השיווק הנושאת את שמו, משתמש בתקשורת בצורה מתוחכמת ביותר וכך יכול להוריד כמעט לאפס את הוצאות הפרסום שלו. כך עולה מעבודה סמינריונית שנכתבה בידי הח"מ במסגרת מכון לב של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים.

בשנת 2010 הוציאה חברת השקמה (בעלת הרשת של לוי) רק 2.5 מיליון שקל על פרסום, שהיוו 0.147% ממכירותיה. רשת שופרסל הוציאה באותה שנה 140 מיליון שקל על פרסום - 1.2% ממכירותיה. כלומר: לוי מוציא עשירית בלבד מן הרשת הגדולה בארץ. את הפער בחשיפה הוא מכסה באמצעות גימיקים שיווקיים המושכים את תשומת ליבה של התקשורת ובאמצעות ראיונות מרובים ו"ססגוניים".

לצורך בדיקת יחסה של התקשורת ללוי, נסקרו עשרות ידיעות בעניינו שפורסמו בשנים 2012-2009 ב-ynet. ברוב המקרים, מדובר בדיווחים על חידושים שיווקיים של לוי התופסים את הכותרות, ואשר ברור מתוכם שפורסמו בעקבות מידע שמסר לוי. זאת, בניגוד לרשתות המתחרות - שופרסל ומגה - אשר אינן נתפסות כחדשניות ובדרך כלל מוצגות כמי שמגיבות לצעדיו של לוי. רוב הדיווחים מסתפקים בציטוטים מפיו של לוי ובדרך כלל אין בדיקה עצמאית של נכונות הדברים והנתונים.

כך, למשל, כאשר נכנס השנה לוי לשוק הטלפון הסלולרי, ציטט ynet את לוי האומר שהוא יציע את המחירים הנמוכים ביותר ושברצונו להביא את מתחריו לעשות כמותו. האתר מקבל את הטענה שמחיריו של לוי הם הנמוכים ביותר, ואף מכתיר אותו במילים "האיש ששינה את שוק המרכולים". מבצע אחר של לוי, הוזלה של סל מוצרים בריאים, זכה ביולי שעבר ב-ynet למחמאה: "לוי מרים את הכפפה".

לוי זכה לייצוג בולט ואוהד גם בזמן המחאה החברתית. הוא קיבל ב-ynet לא פחות מעשר חשיפות בחודשים אלו, החל מהודעתו מיד עם פרוץ המחאה ולפיה מחיר הקוטג' אכן גבוה מדי והוא יוריד את מחירו למשך שישה חודשים. כאשר לאחר שבוע הודיע לוי גם על הוזלת הלחם, החמיא לו האתר באומרו שהוא נוהג "כהרגלו" - למרות שמדובר היה במקרה שני בלבד. כאשר נמשכה המחאה, צוטט לוי שוב ושוב ב-ynet כמגיב על ההתפתחויות וגם כמי שיוזם מבצעים בתחומים שעלו על הפרק (כגון חיתולים ותחליפי חלב).

לוי משכיל להפוך לטובתו אפילו פרסומים שלכאורה יוצאים נגדו. כך היה בפברואר 2009, כאשר סוחרי השוק בטבריה חילקו ירקות בחינם במחאה על מלחמת המחירים בין הרשתות. לוי הגיב באריכות, הסביר שהוא עצמו החל את דרכו בשוק ושהיעד שלו הוא הרשתות המתחרות ולא הסוחרים. תגובתו הייתה הארוכה ביותר ושוב סייעה לו להציג את עצמו כבעל המחירים הנמוכים ביותר.
עבודה סמינריונית: כיצד מסקר ynet את רמי לוי
בדיקת הכיסוי של רמי לוי ב-ynet והדרך בה משתמש לוי בתקשורת לקידום עסקיו

תאריך:  07/03/2012   |   עודכן:  07/03/2012
אביתר אילוז, אהרון גנוט, חנוך מזרחי, בנימין פישל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקשורת עושה את העבודה בשביל רמי לוי
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהודה ערן
7/03/12 15:26
 
אורי5000
7/03/12 16:45
 
אהרן גנוט
7/03/12 18:29
 
אהרן גנוט
7/03/12 19:13
 
ברוך שטיין
7/03/12 20:06
 
יהודה ערן
8/03/12 14:35
 
ברוך שטיין
7/03/12 19:56
2
שירה
7/03/12 19:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
רון בריימן
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר    לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il