עליה בשיעור של כ-15% במספר תלונות הגולשים בפורומים לצרכנות נרשמה בחודש אוגוסט בהשוואה לחודש יולי, זאת לאחר יציבות שנצפתה בחודש שעבר. באוגוסט התפרסמו כ-195 תלונות וקרוב לכ-2,500 תגובות בפורומים השונים לצרכנות, לעומת כ-170 תלונות וקרוב לכ-2,000 בחודש יולי. כך עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עיתונות ותקשורת".
בחודש אוגוסט נרשמה עליה משמעותית (בשיעור של כ-5%) כנגד אתרי מכירה ברשת, זאת לאחר עלייה קטנה (בשיעור של כ-2%) שנרשמה ביולי. בתשעת החודשים האחרונים נרשמה עליה שיטתית במספר התלונות כנגד אתרי המכירה ברשת, להוציא חודש יוני בו נרשמה ירידה.
העלייה המתמשכת במספר התלונות נגד אתרי המכירה ברשת נובעת, ככל הנראה, מעליה משמעותית בהיקף הקניות באתרים אלה.
חברות הכבלים רשמו החודש עליה בשיעור של כ-3% (מ-6% ביולי ל-9% באוגוסט) במספר התלונות נגדן. שיעור נגד חברות הסלולר ונגד ספקיות האינטרנט נותר ללא שינוי - 4%.
בקטגוריית 'הפקעות מחירים' נרשמה החודש ירידה משמעותית בשיעור של כ-9%, 10% ביולי לעומת 1% באוגוסט. במקום הראשון נמצא נושא המוצר הפגום עם 30% מהתלונות, ובמקום השני נושא השרות הלקוי עם 21% מהתלונות.
תופעה חדשה נצפית בחודשיים האחרונים: הגולשים מפיצים את תלונותיהם ותלונות צרכנים אחרים באמצעות דוא"ל שרשרת. מדובר בתופעה חדשה יחסית שתפסה תאוצה לאחרונה.
צרכנים שאבדה תקוותם לאחר מסכת התכתבויות/ תביעות/ בירוקרטיה, 'מספרים את סיפורם' ברשת, למען ידעו אחרים להיזהר. הדוא"ל הויראלי מתפשט במהירות ומהווה נזק חמור לגורם שכיזב.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים:
תפוז, נענע, ynet, b.s.h., דו"ח שירות וכלבוטק לחודש אוגוסט: מוצר פגום- 30%. שירות לקוי- 21%. קניות באינטרנט- 15%. מתוכם: 4% נגד אולסייל, 2.5% נגד סקאל, 1.5% נגד the bid, 1.5% נגד אקסלנט, 1.5% תלונות כלליות, 1% נגד iwin, 1% נגד נטאקשן, 0.5% נגד p1000, 0.5% נגד המכרז הישיר, 0.5% נגד בקבוק ו- 0.5% נגד סופרנט. חברות הכבלים- 9%.
מתוכם: 2.5% נגד תבל, 2.5% נגד yes, 2% נגד ערוצי זהב ו- 2% נגד מת"ב. הטעיית צרכנים- 9%. חברות הסלולר- 4%. מתוכם: 2% נגד פלאפון, 1.5% סלקום ו- 0.5% נגד אורנג'. ספקיות אינטרנט- 4%. מתוכם: 1.5% נגד בזק בינלאומי, 1.5% נגד ברק ו- 1% נגד נטוויז'ן. כרטיסי אשראי- 1.5%. מתוכם: 1% תלונות כלליות ו- 0.5% נגד כ.א.ל.
בנקים - 1.5%. חברות תעופה - 1.5%. מתוכם: 1% נגד ארקיע ו-0.5% נגד KLM. חברות ביטוח - 1.5%. בזק - 1%. הפקעות מחירים - 1%.