|
התפקיד דורש תואר אקדמי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בית הדין הארצי לעבודה, בהחלטה עקרונית, קבע כי עובד ברשות מקומית המבקש לשוב לתפקידו הקודם אך אינו עומד בתנאי הסף החדשים שנדרשים לתפקיד, לא יוכל להתמודד במכרז על תפקידו.
בהחלטה שהתקבלה באחרונה, אימץ בית הדין הארצי לעבודה החלטה של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, אשר דחה בקשה למתן צו מניעה זמני נגד איוש משרת גזבר המועצה המקומית ג'ת במשולש, במינוי זמני או קבוע עד להכרעה בתיק העיקרי.
המבקש, נביה שרקייה, החל את עבודתו במועצה המקומית ג'ת כמנהל חשבונות ראשי בשנת 1984 ובשנת 2001 זכה במכרז שפורסם לתפקיד גזבר המועצה והחל לקיים את התפקיד ב-1 בינואר 2002. בשנת 2003, במסגרת חוק התוכנית להבראת כלכלת ישראל, אוחדו המועצה המקומית ג'ת והמועצה המקומית באקה אל גרבייה. האיחוד בוטל בשנת 2010 וכל אחת מהמועצות שבה להיות עצמאית.
במסגרת המועצה המורחבת, כיהן שרקייה כסגן הגזבר. אולם לאחר החלטת הביטול, הושבו התקנים המלאים למועצה המקומית ג'ת ושרקייה ביקש להתמנות לגזבר. נמנע ממנו מלעשות כן, מאחר שעל-פי תנאי המכרז החדשים, בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד הפנים מיום 21.8.11, נדרש תואר אקדמי כתנאי סף לכהונה בתפקיד גזבר.
שרקייה טען כי תנאי הסף החדשים אינם חלים עליו בשל הנסיבות המיוחדות וכי הוותק והניסיון שלו יכולים לחפות על היעדר רקע אקדמי. כמו-כן, לדבריו, עובדים בכירים אחרים הוחזרו לתפקידם מלפני האיחוד, מבלי שנערכו מכרזים חדשים וכי אם סוגיית התואר האקדמי היא מהותית, הוא יוכל להשלים את לימודיו תוך כדי עבודה.
המועצה המקומית ג'ת, באמצעות עורכי הדין רנה לפידות ויאיר אלוני ממשרד לפידות-אלוני, טענה כי הוצאת צו מניעה זמני יפגע בעיקרון השוויון שהוא מנשמת אפם של דיני המכרזים וימנע ממנה לאייש תפקיד מהותי וקריטי במועצה לפרק זמן לא ידוע.
בית הדין הארצי לעבודה קבע כי לא יינתן סעד זמני לשרקייה, וכי הסוגייה ביחס לטענה כי התובע ביצע עבודות גזבר בפועל על-אף שנבחר לסגן גזבר ערב ביטול האיחוד תידון מן הסתם בהליך העיקרי, אם כי רמז כי על פניו, המבקש אינו עומד בתנאי הסף לאיוש התפקיד המבוקש.
בית הדין הארצי המליץ למועצה ליידע את המועמדים לתפקיד על דבר קיומו של התהליך התלוי ועומד.