שר החינוך,
גדעון סער, פתח הבוקר (יום ה', 10.5.12) את כינוס תל אביב לחינוך מתקדם של מכללת סמינר הקיבוצים ועיריית ת"א, והתייחס בדבריו לראשונה למעמדם של לימודי האמנויות במערכת החינוך. לדבריו, "כאשר לכל מקצוע נקבעו הבונוסים הניתנים, לא נקבעו סדרי עדיפויות במקצועות. אני בעד מגוון רחב של מקצועות בחירה המאפשר לתלמידים למצוא את המקצוע הקרוב לליבם, אך לא ניתן להתעלם מהצורך בקביעת סדרי עדיפויות".
עוד אמר שר החינוך, כי בשליש שנותר לכהונת הממשלה הוא מתכוון לטפל בתכנים ובמבנה תוכניות הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים, "מיניתי ועדה מיוחדת שתעסוק במערך הבגרויות", ובניגוד לפרסומים בכלי התקשורת אין מסקנות שנקבעו מראש בעניין סוגיית התכנים הנלמדים.
ראש עיריית תל אביב,
רון חולדאי, שנאם גם הוא, התייחס למעמד לימודי האמנויות וציין כי הוא חרד לעתיד התרבות העברית, ומודאג שלא יהיה דור המשך של יוצרים ואנשי רוח שימלאו תפקיד חשוב. "בשנים האחרונות מקומם מצטמצם לטובת בוגרי
האח הגדול. השפה העברית גם היא מצטמצמת, לימודי האמנות נדחים ממקצועות הליבה ונתפסים כמקצוע העשרה, ואיתם סל התרבות הופך למצומצם ביותר", אמר חולדאי.
עוד הוסיף חולדאי כי את מרבית השעות מקדישה המערכת למקצועות הנמצאים במדדים בינלאומיים, וכי יש להחזיר לבתי הספר את המכנה המשותף בדמות התרבות העברית. לדבריו, "תלמידים לא קמים בבוקר עם מערכת מפותחת, ולצערי דור שלם גדל על תכנים בלי מערכת ערכית. מדובר באיום קיומי גדול יותר מפצצה גרעינית אירנית".
עוד נכחו בכינוס: פרופ' ציפי ליבמן, נשיאת סמינר הקיבוצים, פרופ' מייקל אפל, איש חינוך והוגה דעות רדיקלי ידוע מאוניברסיטת מדיסון
ויסקונסין בארה"ב, אשר הגיע במיוחד לכינוס; פרופ'
יולי תמיר, נשיאת מכללת שנקר ושרת החינוך לשעבר; דלית שטראובר, מנכ"ל משרד החינוך.