עיריית תל אביב-יפו מרחיבה את פרויקט תל אופן להשכרת אופניים בהשקעה של 8.3 מיליון ש"ח, זאת לאור הגידול בביקוש לשימוש באופניים. ההרחבה מתבצעת במסגרת מדיניות עירונית כוללת לעידוד השימוש באופניים ככלי תחבורה חלופי לרכב הפרטי באופן יום-יומי.
לאור הצלחת הפרויקט ובשל ביקוש רב מצד המשתמשים, הוחלט על הרחבת המערך, כאשר בשלב הראשון יוקמו 20 תחנות חדשות ויורחבו 8 תחנות קיימות - סך-הכל 480 עמודי עגינה ו-200 זוגות אופניים נוספים. בשלב השני יוקמו תחנות חדשות נוספות.
המערך הקיים כולל 1,500 זוגות אופניים ב-150 תחנות עגינה עם 3,000 עמדות אופניים. התחנות החדשות תוקמנה באזורים עם ביקוש מוגבר לשירות, ובהם טיילת חוף הים, תחנות הרכבת, אזורי התעסוקה, והשדרות הראשיות בעיר.
בעירייה מוכרת בעיית מערכות התקשורת, שאינן מאפשרות שימוש קל, מהיר ותקין. בהודעת העירייה נאמר: "אנו מודעים לתקלות הקיימות ופועלים יחד עם הזכיין המפעיל של תל אופן, חברת F.S.M, לפתור אותן בהקדם. בימים אלה נערכות על-ידי הזכיין עבודות לשדרוג מערכות התקשורת, התוכנה והנעילה של הפרויקט, במטרה לתת מענה לתקלות בהם נתקלים מינויים. כמו-כן, בימים הקרובים ישודרגו המנעולים של אופני התל אופן, באופן שאמור לפתור חלק נכבד מהתקלות".
ראש עיריית תל אביב-יפו,
רון חולדאי, אמר כי פרויקט תל אופן הפך בתוך שנה בלבד לחלק בלתי נפרד מנופה של העיר. "תל אביב-יפו הפכה בשנים האחרונות לעיר אופניים, הן בשל פרויקט התל אופן והן בשל רשת שבילי האופניים המקיפה ביותר בישראל, הכוללת מעל 120 קילומטר. העובדה שלמעלה מ-40% מתושבי העיר רוכבים על אופניים רק מעידה על כך שהאופניים הפכו לכלי תחבורה לגיטימי, אשר המהווה אלטרנטיבה לרכב הפרטי בתוך העיר", דבריו.
ההחלטה אושרה בוועדת הכספים העירונית ב-21 במאי 2012, וטעונה אישור מועצת העיר.