בקרוב - רוב כבישי הגישה לישובי משגב יעברו לאחריות 'החברה הלאומית לדרכים'. 'החברה הלאומית לדרכים' נענתה לבקשותיה של המועצה האזורית משגב והעבירה 3 כבישים נוספים לאחריות החברה.
כבישי הגישה ליישובים: גילון-צורית, חרשים ומצפה אביב. בכך מתקדמת התוכנית להעברת 'כבישים ללא אבא' לאחריות החברה צעד נוסף, שמציב את רוב כבישי הגישה ליישובי משגב תחת אחריות 'החברה הלאומית לדרכים'.
מצב זה יאפשר למועצה לשפר את רמת התחזוקה בכבישים שנשארים באחריותה - כבישי הגישה ליודפת, יעד, כישור, מורשת, עצמון, פלך ורקפת.
שלושת הכבישים שעברו לאחרונה לאחריות החברה נוספים לכבישי הגישה לאבטליון, אשבל, אשחר, הר חלוץ, הררית-יחד, טל-אל, יובלים, כמאנה, כמון, לבון, מורן, מכמנים,מנוף ומעל"צ.שהועברו לאחריות החברה בתוכנית המקורית שלה, שהוצגה בסוף 2011.
ראש המועצה האזורית, רון שני, מציין כי העברת האחריות לחברה מתקנת עיוות ישן ומחזירה את הדברים לסדר הנכון. "כבישים באורך ובתנאי שטח כמו של משגב חייבים לזכות בתחזוקה של החברה הלאומית לדרכים. זו הכתובת המקצועית הנכונה לנושא החשוב הזה. אנו מברכים על ההחלטה של
משרד התחבורה והחברה", אמר.
תחזוקתם של כבישי הגישה לישובים, שמכונים 'כבישים ללא אבא' מהווה בעיה ידועה וכאובה בת שנים רבות. אורכם של כבישים אלה ברחבי הארץ מסתכם בכ-1,370 ק"מ. הכינוי 'ללא אבא' משקף היטב את המצב של היעדר גורם אחראי ובעל משאבים מתאימים לתחזוקתם והתאמתם של הכבישים לצרכים המשתנים. מתוך סך הכבישים הללו משגב 'זכתה' בנתח גדול במיוחד. ברשימה זו כלולים כביש יודפת-הררית, כרמיאל-מכמנים, לבון - הר חלוץ, דיר אל אסד- תובל, יובלים - אשבל - אשחר, 804- לוטם, 804- מעלה צביה, 85- מורן, 70- טל אל.
בסוף 2011 הוגשה תוכנית ראשונה של העברת חלק מהכבישים לאחריות החברה הלאומית לדרכים ועתה, לאחר הערותיה של המועצה נכנסו לרשימה כבישים נוספים. הטיפול בכבישים שיועברו לאחריות החברה יתבצע על ידיה באופן מדורג, על-פי סדרי עדיפויות שיתבססו על סקר מ.נ.מ (מערכת ניהול מיסעות) שמבצעת החברה וע"פ דרישותיהן של הרשויות המוניציפאליות.
הכבישים שישארו באחריות המועצה, 3 ק"מ מתוך כ-65 ק"מ שהוגדרו בעבר כ'כבישים ללא אבא', הם כבישי הגישה ליודפת, יעד, כישור, מורשת, עצמון, פלך ורקפת.