"מצופה מנציג הנתבעת כי במקרה שפונה אליו לקוח, שאינו מבין בעניינים מקצועיים הכרוכים בנושא, כי יהיה בעל ידע דיו ליתן לו את התשובה האם יש צורך בשירות מסוים אם לאו, ולא ייעץ לרכוש חבילה שאינה דרושה כלל, ולמצער, ינקוט גישה אדישה ורק ישמש כנציג מכירות, שתפקידו לשווק ככל יכולתו שירותים שונים". כך אומר (15.7.12) שופט בית משפט השלום בתל אביב, יעקב שקד, על חברת
בזק בינלאומי.
שקד קיבל את תביעתם של חברת מדנס שירותי ניהול והפקה ובעליה, עדי מדנס, נגד בזק בינלאומי בעקבות הסכם לאירוח אתר החברה. התובעים טענו, כי בזק בינלאומי שכנעה אותם לרכוש חבילת streaming בעלות של 120 דולר לחודש, בנימוק ששירות זה חיוני להפעלת האתר, ורק לאחר שלוש שנים גילו שכלל אין צורך בשירות זה.
במחלוקת בין המומחים בין הצדדים, העדיף שקד את עדותו של ניב ממן מטעם מדנס - בעל תואר בתיב"ם בהצטיינות (תיכנון בעזרת מחשב) ותואר ברובוטיקה, ומי שסיים תואר ראשון בהצטיינות במדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן. מטעם בזק בינלאומי העיד ערן שחורי, בעל השכלה תיכונית אשר לא למד מחשבים, אך למד בקורסים מקצועיים בתחום אחסנה ואירוח אתרים; שקד אומר עליו: "לא התרשמתי כי מר שחורי הינו בעל מומחיות בתחום ועדותו הייתה כללית". כמו-כן העיד מטעמה שמואל האן, עליו אומר שקד: "מדובר בעד שלא עוסק בתחום התכנות והמחשוב ולא יכול לתרום לשאלה שבמחלוקת, ואכן הן תצהירו והן חקירתו התמקדו בבדיקת תיק הלקוח ותלונותיו, ותו לא".
שקד קובע, כי בזק בינלאומי הטעתה את מדנס וגרמה לחברה לרכוש שירות שלא הייתה זקוקה לו. הוא מציין, כי בזק בינלאומי לא זימנה לעדות את נציג השירות שטיפל בהזמנה של מדנס, עובדה הפועלת לחובתה ומחזקת את טענותיה של מדנס. בזק בינלאומי, ממשיך שקד, הפרה את חובת תום הלב, החלה בצורה מוגברת כאשר לאחד הצדדים להסכם יש יתרון-ידע משמעותי על משנהו. בזק בינלאומי חויבה לשלם למדנס החזר בסך 21,000 שקל והוצאות בסך 7,000 שקל.