מחקר חדש בחן כיצד רמזים מיניים משפיעים על התנהגות צרכנית, וגילה כי הם גורמים לנו להיות חסרי סבלנות ואפילו משפיעים על ההחלטות הפיננסיות שלנו.
המחקר - שנעשה על-ידי חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה ופורסם תחת השם "האם '
ויקטוריה סיקרט' (רשת חנויות מפורסמת ללבני נשים בארה"ב) יכולה לשנות את העתיד: תפישת זמן סובייקטיבית אחראית להשפעות של רמזים מיניים על חוסר סבלנות" - סתר תיאוריות מוקדמות שהצביעו על כך שחוסר סבלנות כתגובה לרמזים מיניים הוא לא יותר מתוצאה של תשוקה חריפה להנאה מיידית. החוקרים סברו כי התהליכים הקוגנטיביים המתרחשים כתוצאה מרמזים מיניים מורכבים יותר, וטענו כי התשוקה משפיעה למעשה על תפישת הזמן שלנו.
לדוגמה, באחד מתוך חמישה ניסויים שנעשו, משתתפים גברים התבוננו בדמויות עם הקשרים מיניים, ולאחר מכן התבקשו לקבוע אם מסגרות זמן של שלושה חודשים ושישה חודשים הן במרחק "קצר מאוד" או "ארוך מאוד" מהזמן הנוכחי. אלו שנחשפו לדמויות אליהן הרגישו משיכה מינית דיווחו כי מסגרות זמן של שלושה ושישה חודשים שייכות לעתיד הרחוק לעומת אחרים בקבוצת הביקורת.
במסגרת ניסוי שני, הציגו החוקרים ל-116 גברים דמויות מקטלוג של 'ויקטוריה סיקרט' ובדקו את התגובה שלהם לקבלת אחת מבין שתי מתנות מ
אמזון: תלוש קנייה שניתן לקבל אותו בתוך יום ותלוש קנייה שניתן לקבל שלושה חודשים מאוחר יותר. הם שאלו את המשתתפים איזה פיצוי כספי יפצה על ההמתנה. אלו שנחשפו לדמויות הסקסיות (לעומת המשתתפים שנחשפו לתמונות תמימות וטבעיות) היו חסרי סבלנות יותר ואמרו כי תלושי קנייה עתידיים מחייבים פיצוי כספי גבוה יותר.
למחקר, שפורסם בכתב העת Experimental Psychology: General, יש השלכות לא מעטות על המשווקים. עבור אלו שנחשפו לדמויות ששידרו סקס, גמול עתידי היה מפתה פחות מגמול מיידי.
לכן, כתבו החוקרים, משווקים, המשתמשים בדמויות מיניות כדי למכור את המוצרים שלהם, צריכים לוודא שהמוצרים שהם מציעים יהיו זמינים במסגרת זמן מיידית, משום שלצרכנים שחושבים על סקס ישנה נטייה להוציא כסף במהירות רבה יותר.