יושב-ראש נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע)
מיכאל רצון מבטיח כי פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה מפתח תקוה לבת ים, ובהמשך גם לראשון לציון, לא יושפע מן הקיצוצים הצפויים במשרדי הממשלה.
בכינוס בתל אביב, אמר (יום ב', 30.7.12) רצון: "שוחחתי עם שרי האוצר והתחבורה והם הבטיחו לי כי אין שום כוונה לעכב את הפרויקט, והוא ימשיך במלא הנחישות וההתמדה. אני מקווה שנביא אותו לסוף טוב בלו"ז שקבענו".
גם מנכ"ל נת"ע, יצחק זוכמן, הבטיח כי פרויקט הקו האדום לא יושפע מן המשבר הכלכלי: "בכל מקום שנהיה מוכנים, נתקדם בפרויקט. שר התחבורה ישראל כ"ץ נותן לנו את כל הגיבוי לביצוע פרויקט הקו האדום ולשאר הקווים המתוכננים במטרופולין תל אביב, ואנחנו נעשה את הכל כדי שהדבר יבוצע במהירות הרבה ביותר ובאיכות הטובה ביותר", אמר.
רצון תקף את אלה הרוצים להחזיר את פרויקט הרכבת הקלה לזכיין BOT וכינה אותם חסרי אחריות. "אותם אלה שנכשלו בפרויקט ה-BOT עם הזכיין, שבזבזו מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור ולא נתנו על זה מעולם דין וחשבון, חוזרים כעת על אותן הזמירות ועל החלומות באספמיה. הגיע הזמן שמישהו יציב להם סוף-סוף את המראה מול הפנים. אנחנו בנת"ע, בפחות משנתיים עם מחצית כוח האדם, ובשקיפות מלאה, הספקנו הרבה יותר ממה שעשה הזכיין הפרטי בשש שנים ונמשיך להתקדם במלא המרץ, עד שניתן פתרון הולם לתחבורה הציבורית בגוש-דן. הפרויקט הזה יניע את גלגלי המשק וייתן מקום עבודה לעשרת אלפים עובדים, מחציתם באופן ישיר", אמר רצון.
בכינוס המציעים למכרז הכרייה הקונבנציונאלית NATM, השתתפו חברות מאחת-עשרה מדינות ובהן איטליה, סין, יוון, ארה"ב,
קוריאה הדרומית, ספרד, גרמניה, צרפת, אוסטריה, רוסיה וישראל.
הזוכה במכרז לכריית המנהרה בשיטה זו, מפתח תקוה לבני ברק, בעומק 20 מטרים, בקרקע רכה, בתוך מי תהום, ייבחר ברבעון השלישי של השנה הבאה ובהמשך 2013 יתחיל בביצוע הכרייה.