בשנה הבאה יחלו עבודות ההרחבה והשדרוג של הכניסה לירושלים, בהשקעה 2.5 מיליארד שקל, שאמורות להפוך את כביש מס' 1 למהיר ונוח יותר ולהפחית את הפקקים.
עד לסיום העבודות ב–2016, הפקקים בכביש, שחלק מהנתיבים בו ייחסמו, צפויים דווקא להתגבר - ולהשפיע גם על התנועה בכביש 443, הדרך החליפית לירושלים. הבעיה מתגברת בגלל המחסומים והרמזורים בכביש 443, שלא ערוך להתמודד עם עומסי תנועה.
ל-TheMarker נודע כי בחברה הלאומית לדרכים (מעצ) בוחנים כעת הקמה של שני חניוני "חנה וסע" לנהגים לאורך כביש 443. בחניונים, שיוקמו באזור מחלף בן שמן ובאזור מבוא מודיעים, הנהגים יוכלו להחנות את רכבם ולהשתמש בהסעות חינם לירושלים ובחזרה לחניון. הפרויקט ימומן ככל הנראה מתקציב הפרויקט להרחבת כביש מס' 1.
מודל דומה עובד היום בנתיב המהיר לתל אביב, במחלף שפירים. במקום הוקם חניון גדול, והנהגים מותירים את המכונית הפרטית שלהם, ומגיעים לאזור הקריה בתל אביב או הבורסה ברמת גן. חרף העבודה שנסיעה במכונית פרטית חלק מהדרך ומעבר לתחבורה ציבורית נראית מסורבלת, חניון הנתיב המהיר, המונה כ-2,000 מקומות חנייה, כמעט מלא במכוניות. זהו אינו הפתרון היחיד שנשקל בידי
משרד התחבורה ומעצ.
בין היתר, נדונו דרכים להגברת הקיבולת של כביש 443. הוצע לתת עדיפות לתנועה בכביש ברמזורים, לבטל פניות ליער בן שמן ואף להוסיף נתיב נוסף על חשבון השוליים. באשר לתחבורה הציבורית, הועלו הצעות כמו הפחתת מחיר הנסיעה באוטובוסים בקו שבין ירושלים לתל אביב.
במסגרת הפרויקט לשדרוג כביש מס' 1, יסלל מחדש קטע דרך באורך 16 ק"מ בין מחלף שער הגיא לכניסה לעיר. בין השאר כולל הפרויקט הוספת נתיב שלישי לכל כיוון, הרחבת השוליים והקמת מנהרות שיחליפו את מחלף הראל המשופע. סיבוב מוצא המסוכן יוחלף בגשר חדש ובנוה אילן יוקם מחלף. עבודות אלה אמורות לפתוח את הציר המרכזי לעיר ולשפר את רמת הבטיחות הלקויה, שמסכנת את הנהגים.