על-פי נתוני האגף למניעת רעש וקרינה במשרד לאיכות הסביבה, גדל מספר מוקדי השידור הפזורים ברחבי הארץ מ-17 מוקדים בשנת 1995 ל-5,674 מוקדים בשנת 2003. (מוקד שידור הינו מצבור של אנטנות (3-4 בממוצע) המשרת לקוחות של חברת הסלולר).
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי גידול האוכלוסייה בתקופה המקבילה עמד על 16% בלבד - מ-5.6 מיליון תושבים בשנת 1995 ל-6.7 מיליון בשנת 2003.
מהי משמעות הגידול במספר מוקדי השידור?
הטלפון הנייד ומוקד השידור שומרים באופן קבוע על קשר, גם כאשר לא מתבצעת שיחה. שניהם משדרים אחד אל השני באותה עצמה, ולכן ככל שהטלפון יהיה קרוב יותר לאתר - כך תפחת עצמת השידור הנדרשת. המצב דומה לשני אנשים המדברים ביניהם, כאשר מרחוק הם נדרשים לצעוק וככל שהם מתקרבים הם יכולים לדבר יותר בשקט.
מכאן - ככל שיש יותר אתרי שידור, באופן טבעי כל אחד מאתנו נמצא קרוב יותר לאתר שידור כלשהו, והדבר מאפשר לטלפון שלו "ללחוש" לאתר במקום "לצעוק".
הנתונים המספריים על פריסת מוקדי השידור ברחבי הארץ מצביעים על קשר בין רמת החיים של האוכלוסייה לבין מספר מוקדי השידור בסביבתה. כך בישובים בהם מתגוררת האוכלוסייה במעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר, מוקמים ומופעלים יותר מוקדי שידור יחסית לגודל האוכלוסייה. הממוצע הארצי עומד על 1,180 תושבים לכל מוקד שידור.
האגף למניעת רעש וקרינה במשרד לאיכות הסביבה מפקח על חשיפת הציבור לקרינה לסוגיה. מתוקף תפקידו, מפקח האגף גם על הקמת מוקדי שידור סלולריים, ומנפיק היתרים להקמתם ותפעולם לחברות הסלולר העומדות בתקנים.
ארבע חברות הסלולר הפועלות בישראל התחייבו לכך שכל האנטנות המותקנות ברחבי הארץ פועלות על-פי התקן, וכי כל אתרי השידור בארץ עומדים בתקנים המחמירים של ארגון הבריאות העולמי.
באתר המפות האינטראקטיביות של המשרד לאיכות הסביבה ניתן לקבל מידע עדכני על פריסת מוקדי השידור ברחבי הארץ, כולל מידע על סוג האנטנה ותוקף ההיתר שניתן לה.