|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

כמה הוציאה ענבל אור על פרסומות?

שוק הפרסום נרתם גם הוא בשנה האחרונה כדי להחזיר קונים לשוק הדיור ניתוח מיוחד ל"גלובס" של יפעת בקרת פרסום מגלה כמה גדלה עוגת הפרסום בענף ב-2012, מי היו המפרסמות הגדולות, וכיצד התחלקה העוגה בין המדיות
22/01/2013  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: דרור מרמור  |    |  גלובס  |  תגובות
[צילום: יח"צ]

בניגוד לתחזיות השחורות, ענף הנדל"ן למגורים מסיים את שנת 2012 עם קרוב ל-100 אלף עסקות לרכישת דירות מגורים. אלה לא המספרים הנפלאים של 2010 (כ-104 אלף עסקות), אבל זה בוודאי רחוק מההספדים שנשמעו פה בשלהי 2011, שהסתיימה עם 86.5 אלף עסקות בלבד, פחות אפילו משנת 2006.

ובלי להיכנס לשאלת הביצה והתרנגולת, מתברר כי העלייה בעסקות הייתה מלווה גם בגידול מרשים בהוצאה לפרסום של חברות הנדל"ן למגורים בכל כלי התקשורת.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום עבור "גלובס", הקבלנים וקבוצות הרכישה - שתופסים נתח של כ-25% מסך העסקות - הוציאו בשנה שעברה 69 מיליון שקל על פרסום, עלייה של 17% בהשוואה לשנת 2011.

ביפעת מדגישים כי מדובר בעלייה חריגה, בשעה שקטגוריות רבות הקטינו את ההוצאה שלהן לפרסום בשנה האחרונה, בעיקר בשל המחאה החברתית וההאטה במשק.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "התחושה ששוק הנדל"ן בארץ יקר מחייבת את המשווקים להגדיל את הוצאות הפרסום".

בשורה התחתונה, כאמור, הפרסום אכן עבד. למרות אין ספור הבטחות להוזלת מחירי הדיור, עשרות אלפי ישראלים ירדו מהגדר וקנו דירות בשנה האחרונה.

המשבר שעובר על העיתונות הכתובה ניכר גם בהיקפי הפרסום של ענף הנדל"ן. על-פי נתוני יפעת, העיתונות - הארצית והמקומית - תפסה בשנה האחרונה נתח של כ-37% בפרסום נדל"ני - כ-25.5 מיליון שקל, עדיין השיעור הגבוה ביותר בהשוואה למדיות אחרות, אולם ירידה ניכרת בהשוואה לשנה שעברה, אז תפסה העיתונות נתח של 48% מהשוק (28.3 מיליון שקל).

עדנה לרדיו ולאינטרנט

הטלוויזיה תפסה נתח של כרבע מהיקף הפרסום של החברות, עלייה קלה לעומת 2011. את הזינוק החד ביותר, וכנראה גם הצפוי ביותר, הציגה רשת האינטרנט - שם גדל נתח הפרסום של החברות מ-13% (ופחות מ-10% עד שנת 2010) ל-20%. במונחים כספיים, מדובר על כמעט הכפלת התקציבים המופנים לאינטרנט, מ-7.7 מיליון שקל בשנת 2011 ל-14 מיליון שקל בשנה האחרונה.

גם לרדיו הייתה עדנה בשנה שחלפה, והנתח שלו בפרסום פרויקטים וחברות נדל"ניות גדל מ-2% ל-4%. במונחים כספיים מדובר על גידול של 1.6 מיליון שקל בהיקף הפרסום.

ביפעת מדגישים כי פרסום הפרויקטים נע כעת בין שני קצוות: פרסום מכירתי ישיר הכולל מחיר - מהלך שיכול להסביר את הגידול בפרסום באינטרנט (שם אפשר להציג לגולש מגוון רחב של פרטים על כל פרויקט), במקביל לפרסום תדמיתי, שמתאים בעיקר לטלוויזיה "כדי ליצור רגש ותשוקה לפרויקטים נוצצים", שגם מסייע לייחס לחברה תכונות ייחודיות, כמו נושא הקיימות בקבוצת שיכון ובינוי, דגש על חיי קהילה באזורים, יזמות קבוצתית באור סיטי נדל"ן ועוד.

מותג ושמו ענבל אור

ניתוח החברות שכבשו את צמרת הפרסום בתחום הנדל"ן מלמד על התהליכים שעוברים כעת על ענף המגורים, נוכח אי-הוודאות הרבה בתחום ומצוקת האשראי החריפה.

במקום הראשון נמצאת שיכון ובינוי, ללא ספק החברה הגדולה והיציבה בישראל בתחום המגורים בשנים האחרונות. הפרסום המסיבי - בהיקף של כ-7.3 מיליון שקל לפי נתוני יפעת - הוא גם תולדה של החלטת בעלת הקבוצה, שרי אריסון, לשאת את דגל הקיימות והבנייה הירוקה, שלווה כאמור בקמפיינים פרסומיים.

אזורים, שנרכשה בתחילת 2011 על-ידי הרשי פרידמן, החלה בשנה האחרונה בשיווק אגרסיבי - שנאמד ב-6.9 מיליון שקל - כדי לנסות לחזור לקדמת הבמה.

מעניין לראות שמשפחת גינדי על שלל שלוחותיה (החזקות, השקעות, חן ואיתי, משה ויגאל) הורידה מעט את הרגל מהגז. השנה, במקביל לירידה ברכישות נדל"ן, גינדי כבר לא הסתערו על הטלוויזיה, בניגוד למה שזכור לנו מדרום הקריה (שרונה) ומהשוק הסיטונאי (גינדי ת"א), וירדו למקום הרביעי.

למקום השלישי, למרות לא מעט הספדים וביקורות שנשמעו כלפיה בשנים האחרונות, הגיעה ענבל אור - מארגנת קבוצות הרכישה שעדיין חיה, בועטת ומסתבר שגם משלמת לא מעט עבור פרסום. אור, שאולי מקבלת פחות חשיפה מערכתית בכלי התקשורת, שילשה בשנה האחרונה את תקציב הפרסום שלה, שהגיע ל-5.8 מיליון שקל.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "בשנת 2010 הייתה קבוצת גינדי אחראית לקפיצת המדרגה בהוצאה לפרסום בקטגוריית הדיור - מסך של 37 מיליון שקל ב-2009 ל-77 מיליון שקל בשנה שאחריה. מאז הקטגוריה שומרת על נפחי פרסום גבוהים".

יעקובי הדגיש כי "חברות הבנייה מתנהגות כיום כמותגים לכל דבר. אחת הדוגמאות המעניינות היא ענבל אור, שהפכה לפנים של אור סיטי ואף בונה את תדמיתה כמומחית נדל"ן בפעילויות תוכן שיווקי".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  22/01/2013   |   עודכן:  22/01/2013
דרור מרמור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כמה הוציאה ענבל אור על פרסומות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליפז+גימלאי צהל
26/01/13 18:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרנסואה הולנד ממשיך להפחיד את עשירי צרפת. ניקולה סרקוזי, נשיאה הקודם של צרפת, מעוניין לעבור ללונדון על-מנת להמנע ממס העשירים שהכניס מחליפו, הולנד, על סך 75% מההכנסות. כך מדווח היום (ג') הדיילי מייל הלונדוני.
22/01/2013  |  נדב נוימן   |   חדשות
קשה לומר שהיכולת שמפגינה אליצור אשקלון מתחילת העונה מרשימה במיוחד, ואם המאזן השלילי של (9:5) שמיקם את הקבוצה בתחתית לא מספיק, הרי שהדרומיים נלחמים במסכת פציעות בלתי נגמרת. אבל היום (שלישי) בקבוצה של עדי אזולאי סוף סוף שומעים קצת בשורות טובות.

החדשות מגיעות מגזרת הרכש, ומי שקרוב לסיכום ולהצטרפות לקבוצה הוא ג'ונתן מיצ'ל, הזר ששוחרר מברק נתניה לפני זמן קצר.


22/01/2013  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
ברחוב פילדלפיה בחולון הותקף (יום ג', 22.1.13) מיכאל סקריצקי, מועמד ברשימת כח להשפיע לכנסת. סקריצקי, המשמש כמשקיף אזורי מטעם רשימתו של הרב אמנון יצחק, הזדמן במהלך סיור קלפיות למעוז של שס. סביבו התקבצה חבורת נערים פעילי שס שקיללו אותו כדי לגרשו מהמקום. שניים מהם, כבני 18-17, צעקו לו שלא יעיז להתקרב.
22/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
איתור של קונצנזוס בקרב הפלגים היריבים הפלשתינים הוא לעתים קרובות דבר קשה במיוחד, אבל יש דבר אחד שכל הפלשתינים מסכימים עליו כמעט באופן גורף - זה כלל לא משנה מי ינצח בבחירות בישראל.
22/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
עם שלם וכח להשפיע, שתי המפלגות הנאבקות מול שס על קולות המצביעים הספרדיים, הלינו (יום ג', 22.1.13) בפני ועדת הבחירות המרכזית בטענה כי פעילי שס מפיצים שמועות כי הן פרשו מהבחירות.
22/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il