|
השוואת מחירים בזכות הסיירת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רוצים למצוא את המרכול המוכר את הקוטג' הזול ביותר (שזה עתה התייקר), כמו גם מוצרי צריכה נוספים? המועצה לצרכנות השיקה השבוע (13.2.13) את פרויקט סמ"ל (סיירת המועצה לצרכנות), המסייע בכך. במטרה לספק לצרכנים מידע הדרוש לצורך בחירה, עורכת
המועצה הישראלית לצרכנות מדי שבוע השוואת מחירים של סלי מוצרים בנקודות שיווק שונות ברחבי הארץ ומפרסמת את הנתונים באתרה.
כחלק מהשירות החדש, יוכל ציבור הצרכנים בארץ לקבל מידע חינמי על סל קנייה של 40 מוצרים שונים בכ-160 נקודות מכירה ברחבי הארץ.
כך יכולים הצרכנים להשוות מחירים של סל מוצרים, או מוצר בודד, לבחור את החנות הכדאית ולחסוך כסף. הנתונים בדף נאספים על-ידי סיירי המועצה בימים קבועים ומתוך מטרה לתת מידע אמין ונאמן ככל הניתן. במועצה אומרים, עם זאת, כי יש לקחת בחשבון כי המחירים משתנים לאורך ימי השבוע ועלולים בעת הקנייה להיות יקרים יותר מהרשום באתר. פרסום המחירים שנדגמו מתבסס על ההנחה כי חנות בעלת סל המוצרים היקר ביותר בעת הבדיקה, תהיה יקרה יותר ביחס לאחרות גם בימים אחרים בשבוע.
נתון מעניין שעלה מהבדיקה מגלה פערים אדירים בין מרכולים שונים ומוצרים שונים. כך למשל, נמצא כי בירקות ובפירות, עשויים להגיע פערי המחיר ליותר מ-900%.
הסניף היקר ביותר שנדגם לפי סל המוצרים המובנה הוא סניף טיב טעם ברחובות, שם עלות הסל הגיעה ל-725.47 שקלים. הסניף הזול ביותר הוא מגה בול בתלפיות, שעלותו הגיעה ל-558.37 שקלים - פער של כ-30%.