חברת ה
סלולר סלקום, מקבוצת אי.די.בי של
נוחי דנקנר, דיווחה כי הכנסותיה לשנת 2012 הסתכמו בכ-5.93 מיליארד שקל, מתוכם 1.4 מיליארד שקל הכניסה החברה ברבעון הרביעי - ירידה של 8.7% לעומת הכנסות שנת 2011. כך עולה (יום ב', 4.3.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים של החברה. לאור התוצאות, החליטה החברה שלא תחלק דיבידנד בגין תוצאות הרבעון.
הרווח הנקי השנתי ירד ב-35.6% והסתכם בכ-531 מיליון שקל, אך ברבעון הרביעי לבדו נרשם שיפור, כשהרווח הנקי זינק ב-48.7% ל-113 מיליון שקל.
תוצאות שנת 2012 משקפות את המשך השפעתה של התחרות החריפה בשוק הסלולר שהחלה לתת את ביטויה אשתקד. השיפור ברווח ברבעון האחרון מקורו בצעדי התייעלות אגרסיביים שביצעה החברה בכלל תחומי פעילותה שהובילו, עד כה, לחסכון בקצב שנתי של כ-550 מיליון שקל. במהלך השנה שינתה החברה תהליכים, ביצעה אופטימיזציה של פעילויות, צמצמה משרות והורידה בעלויות - תוכניות בהן תמשיך גם במהלך 2013.
יש לציין, כי הירידות בהכנסות קוזזו בחלקן על-ידי גידול
בתרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות (עמה הושלם המיזוג ב-2012) שהסתכמה ב-1.04 מיליארד שקל (בנטרול הכנסות בין-חברתיות).
מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף שנת 2012 עמדה על כ-3.199 מיליון מנויים. במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2012 מחקה החברה ממצבת מנויי הסלולר שלה כ-138 אלף מנויי אפליקציות דאטה, אשר כל אחד מהם ייצר לקבוצה הכנסות מצטברות של פחות משקל במשך שישה חודשים, לאחר שהוסיפה למדיניות ספירת המנויים קריטריון כאמור לגבי מנויים אלו. בנטרול מחיקת המנויים הנ"ל, במהלך הרבעון הרביעי של 2012 ושנת 2012 כולה, קטנה מצבת המנויים של החברה ב-2012 בכ-12,000 מנויי סלולר נטו.
שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר בשנת 2012 הסתכם ב-31.5%, בהשוואה ל-25.1% בשנת 2011. כאמור, שיעורי הנטישה הושפעו בעיקר מהתחרות הגוברת בשוק הסלולר.
נתונים אלו מגיעים דווקא על-רקע דיווח בעלייה בדקות השימוש של המנויים. בשנת 2012 הסתכם מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר ב-390 דקות, לעומת 346 דקות בשנת 2011, עלייה של 12.7%. הגידול במספר דקות השימוש, הן השנתי והן הרבעוני, נובע בעיקר ממעבר מנויים לתוכניות שיווק הכוללות דקות שימוש ללא הגבלה. עם זאת, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר הסתכמה בשנת 2012 ב-87.5 שקל, בהשוואה ל-106 שקל בשנת 2011.