|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

הרמטכ"ל בני גנץ מזהיר:

ישראל עלולה להיות מטרה לטרור מסוריה

על האיומים: "הסיכוי למלחמה בטווח הנראה לעין הוא נמוך אבל הסיכון להתדרדרות הוא גבוה מאוד. בכל שבוע ישנו אירוע שעלול להסתיים באופן שונה ולגרור את האזור להתלקחות" על שוויון בנטל: "זו החלטה פוליטית ציבורית ולא החלטה צבאית"
12/03/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמה בסוריה   |   תגובות
גנץ. אנחנו לא קרן הון סיכון [צילום: ארז חרודי/עושים צילום]

על הקיצוץ הצפוי:
"אנחנו לא קרן הון סיכון, שמטרתה להביא תשואה למשקיעים. אסור בתכלית האיסור שיהיה לנו צבא חלוד, בלתי מאומן ושאינו מאמין בעצמו"

על לבנון:
"יש כאן נפץ אסטרטגי שעלול להתפוצץ בכל עת. 7 השנים האחרונות היו שקטות ונשמח אם כך המצב יישאר, במידה ולא, אנחנו נדע לפעול בצורה מאוד אפקטיבית: "אם הדבר הזה יתפוצץ, אני מעדיף להיות אזרח ישראלי ולא לבנוני"

הרמטכ"ל בני גנץ מזהיר (יום ב', 11.3.13) כי ישראל עלולה להיות המטרה הבאה של ארגוני הטרור בסוריה. במסגרת נאום בכנס הרצליה, אמר גנץ שהמורדים מתרכזים עכשיו בלחימה נגד משטרו של אסד, אך אין ספק שאנחנו עלולים להיות האתגר הבא שלהם. "רמת הגולן היא אותה רמה, אך הזירה אינה אותה זירה", ציין.

"המצב בסוריה הפך לחסר יציבות ומסוכן בצורה בלתי רגילה. אומנם הסבירות למלחמה סדירה מול הסורים נמוכה, אבל ארגוני הטרור שנלחמים נגד אסד עשויים לראות בנו האתגר הבא. יכולות אסטרטגיות אדירות שנמצאות בידי צבא סוריה יכולות להתגלגל לארגוני טרור".

רב-אלוף גנץ ציין, כי לצד היציבות היחסית "יש כאן נפץ אסטרטגי שעלול להתפוצץ בכל עת. שבע השנים האחרונות היו שקטות ובטוחות ונשמח אם כך המצב יישאר, במידה שלא, אנחנו נדע לפעול בצורה מאוד אפקטיבית, הן כלפי חיזבאללה והן כלפי המדינה, אשר לה אחריות על הטריטוריה שלה. אם הדבר הזה יתפוצץ, אני מעדיף להיות אזרח ישראלי ולא לבנוני".

עוד הוסיף כי הוא מקווה שבלבנון יימשך השקט, אך לדבריו צה"ל ערוך לפעול בעוצמה בכל טווח - הן נגד חיזבאללה, הן נגד "הסביבה המדינתית" שהוא פועל בה. הרמטכ"ל הבהיר, כי הקשר התפישתי ההדוק שייחסנו בעבר ללבנון ולסוריה נותק על-רקע אי-היציבות הסורית ובשלב זה חיזבאללה עדיין מורתע ממלחמת לבנון.

באשר לעזה אמר הרמטכ"ל, כי צריך להבחין בין דקלרציה מתלהמת לפעילות שקטה. ארבעה חודשים אחרי עמוד ענן, מטרות המבצע הושגו וישנה הרתעה ושקט אולם במידה שהדבר ישתנה, אנחנו ערוכים לפעול ככל שנידרש כדי להשיג את ההרתעה. באשר לזירת יהודה ושומרון אמר גנץ, כי חיילי צה"ל והשב"כ עושים את העבודה כדי לשמור על השקט ולאפשר לדרג המדיני להחליט על מדיניות.

לדברי גנץ, ב-40 השנים שחלפו מאז מלחמת יום הכיפורים חלו שינויים דרמטייים, שבשנתיים האחרונות אף הועצמו. "אנחנו רואים שאם יש משהו אחד קבוע בשנתיים האחרונות הוא שאין שום דבר קבוע - גם מצרים, שהחלה את תהליך המהפכה שלה, לא התקבעה: זירות ישנות ומוכרות משתנות וזירות אחרות תופסות משקל סגולי גבוה יותר", אמר.

הוא השווה בין אתגרי הביטחון בעבר לבין אתגרי הביטחון בעתיד ובהווה המתגבש, והציג תמונה מדאיגה של שינוי מתמשך בהגדרת האויב ובאיום שלו: "אתגרי העתיד מורכבים מבעבר, ארגוני הטרור פועלים מתוך ריכוזי אוכלוסיה - האויב מטשטש, נעלם ויש לו יכולות קטלניות", אמר גנץ והוסיף: "האיומים לא נעלמו הם רק שינו בעלות ואנחנו נפגוש אותם בעתיד".

נצטרך לפעול בעוצמות גבוהות יותר

לדברי גנץ: "צה"ל צריך לשנות את התפישות, את היכולות. הלחימה הבאה מושתת על תפישה התקפית. לכל אחת מהזירות ישנן מאפיינים, אבל בכולן אנו נדרשים לשמור על יכולת רציפות התקפית ונחרצות בפעולה. כדי להגן על האזרחים שלנו נצטרך לפעול בעוצמות גבוהות יותר.

"נצטרך לפתח את יכולות המודיעין ואת יכולות התמרון. נכון שאנחנו לא מתכוננים לקרב מול צבא סדיר, אבל כשנצטרך להגיע להכרעה נצטרך לזחול במחילות בעזה ולהגיע לכל בניין באיו"ש", אמר גנץ והתייחס גם לאיום הלוחמה הקיברנטית: "בזמן שאנחנו מדברים, תוקפים אותנו בחזית הסייבר מעשרות מדינות בעולם ואנחנו צריכים להתמודד עם זה".

גנץ סירב להתייחס בדבריו לנושא האירני.

שוויון בנטל – שאלה פוליטית

"אני מבין שיש למדינת ישראל סדר יום נוסף על הביטחון ואני חושב שצריך כזה", אמר הרמטכ"ל אשר התייחס גם למציאות התקציבית ולצפי של קיצוץ משמעותי בתקציב הביטחון. לדבריו, המשפט "הצבא גדול על המדינה", מחייב התמודדות: "הצבא נועד לענות על אתגרים והוא לא הביזנס הפרטי שלי. נצטרך לחתור למען התאמות".

"אנחנו לא קרן הון סיכון, אני לא מנהל את הקרן הזו, אני לא מנהל חטיבה עסקית שמטרתה להביא תשואה למשקיעים", הדגיש גנץ, "אסור בתכלית האיסור שיהיה לנו צבא חלוד. אסור שתהיה לנו מסגרת שאינה מאומנת, שאינה מאורגנת ושאינה מאמינה ביכולותיה - בקצה, יהיה לנו צבא מהיר יותר, זריז יותר, קטלני, מאומן ומתאים בגודל לאתגרים מולם אנחנו עומדים. כל יום לחימה על העורף הוא דבר שאנחנו צריכים לקצר".

הרמטכ"ל התייחס גם לסוגיה הבוערת ביותר בסדר היום הקואליציוני והדגיש את מקומו של הצבא בנושא זה – בחוץ: "מדובר בהחלטה פוליטית. הדרג הפוליטי הוא האמצעי של החברה הישראלית להחליט מי משרת ואיך, זוהי החלטה פוליטית ציבורית ולא החלטה צבאית", אמר גנץ, "בעיניי, גיוס החרדים כפי שהוא קרה, הוא מוצלח. הקליטה של החרדים הייתה מוצלחת, החרדים הללו נכנסו חרדים ויצאו חרדים. אנחנו נקפיד, ככל שזה תלוי בנו, שצה"ל יישאר צבא ממלכתי וציוני".

קשרים עם ישראל

תחת הכותרת "מאזן החוסן והביטחון הלאומי" הציג השגריר רפאל ברק, מנכ"ל משרד החוץ, את הערכת המצב המדינית "בזירה האזורית ישנם שלושה קווים של מדיניות: הקו הראשון, היכולת שלנו כמדינה לתת עצה טובה - לא עוזרת לנו כשמדובר בזרמים שונים בתוך המדינות הערביות, ולכן המנהיגים שלנו שומרים על שקט בתחום הזה. הקו השני הוא שימור הסכמי השלום עם מצרים לאור אי היציבות שם. הקו השלישי הוא היחסים מול ירדן שם אנו מחפשים הזדמנויות ופועלים מתחת לרדאר (מים, מסחר וכו'...). אנחנו כל הזמן מחפשים הזדמנויות, אולי אחת כזאת תבוא מסוריה. לא ברור שם מי הטובים ומי הם הרעים. אם משהו מחפש קשרים איתנו, אנחנו משתדלים לפתוח דלתות ולתת סיוע הומניטרי. סוגיה נוספת היא הסוגיה הפלשתינית. שם הם זנחו את דרך הטרור והם מחפשים את הזירה הבינלאומית וזה מהווה אתגר עבור משרד החוץ. אנחנו מצידנו, פועלים במדיה החברתית, מנסים לעבוד עם מדינות ידידותיות, ועובדים על-מנת להכניס את החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור ולהעלות את סוגיית הגרעין לכותרות".

מנכ"ל משרד החוץ התייחס גם לתחומים אחרים בהם פועל המשרד הצעת ההחלטה בנושא יזמות ופיתוח שעברה באו"ם. כנסים לאיכות הסביבה, חקלאות, הוזלת מחירי התעופה בין ישראל לאירופה, הרחבת נציגויות דיפלומטיות במדינות עם אינטרס כלכלי עתידי, כניסה לגופים כלכליים דוגמת ה- OECD וקידום התרבות הישראלית.

פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי אמר כי בעולם הנוכחי בו הגלובליזציה היא מציאות חיינו, מדינה המוציאה עצמה ממשפחת העמים סופה שלא תוכל לשרוד. מי שקורא לפעולה בינ"ל כנגד איומי השמדה גרעיניים, לא יכול שלא לפעול על-מנת להבטיח את חירות הפלשתינים, תוך שמירה על הביטחון.

לעניין שינוי שיטת הממשל קרא פרופ' רייכמן לפעול כעת "דרוש לא כינונה המהיר של ממשלה חדשה אלא ממשלה שיכולה לתפקד, לעבוד יחד, להבטיח יציבות ומשילות – הקריאה לשינוי השיטה יוצאת מכאן ועשויה להיענות עתה.

פרופ' אלכס מינץ, דיקן בי"ס לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה בבינתחומי הרצליה, הציג מטריצה המנתחת את קוד ההחלטה של המנהיגות האירנית בנוגע לתוכנית הגרעין ואמר כי "ראש ממשלת ישראל, צריך לבקש מהנשיא אובמה בביקורו הקרוב, הצהרה חד-משמעית שיעצור את ההתגרענות האירנית, שכן מזרח תיכון רב קוטבי גרעיני מהווה סיוט לא רק לישראל אלא גם לארה"ב, אירופה ומדינות המפרץ".

פרופ' רפי מלניק, משנה לנשיא לעניינים אקדמיים בבינתחומי הרצליה הציג את מדדי הרצליה 2013 "החוסן הכלכלי של המשק מתבטא בהתמודדות המוצלחת של ישראל עם המשבר העולמי. המשק התאושש במהירות ממשבר 2008-2009 וחזר למצב צמיחה ושל יצירת מקומות עבודה, שהקטינו את שיעור האבטלה. שיעור הצמיחה של ישראל, אומנם ירד ב-2012 בעקבות החרפת המיתון באירופה והירידה בסחר העולמי, אך הצמיחה נמשכת שיעור של 3.3% המבטאים שיעור צמיחה של 1.5% לנפש. שיעור הבלתי מועסקים ירד ל-6.9%, מאזן התשלומים נשאר יחסית מאוזן ושיעור האינפלציה הסתכם ב-1.7% מתחת למרכז יעד הממשלה. למרות השיפור המקרו-כלכלי, ישראל עומדת בפני אתגרים רציניים בתחום הפיסקאלי ישנו גרעון מבני שנובע ממחסור בהכנסות במצב של תעסוקה כמעט מלאה. מצב זה החריף לקראת 2013 משום שההוצאות שהממשלה מחוייבת להם חורגות בכ-15 מיליארד ש"ח ממסגרת ההוצאות המותרת על-פי הכלל הפיסקאלי הקיים. גם אם תצליח הממשלה להקטין את ההוצאות כנדרש, הגרעון יחרוג בקרוב לאחוז תוצר מהיעד שנקבע לשנת 2013. מדדי העוני והאי שוויון ממשיכים להוות אתגר מתמשך שעדיין לא טופל ביסודיות. מדדי הרצליה לשנת 2012 מצביעים על מצב מורכב, המחייב עיצוב מדיניות כלכלית-חברתית חדשה, שמטרותיה העיקריות הן טיפול יסודי בבעיית הגרעון המבני, המחייב קיצוץ הוצאות וגידול הכנסות, ומתן ביטוי חברתי הולם לביצועים המקרו-כלכליים של המשופרים של המשק. הסכנה מפני ירידת החוסן הלאומי בשנת 2013 מחייבת את הממשלה לחזור למדיניות השומרת על גרעון פיסקאלי נמוך, תוך המשך מגמת הירידה בחוב הלאומי ביחס לתוצר המשק, ואסטרטגיה כלכלית מאוזנת, שתשפר את ביצועי המגזר הציבורי. בנוסף, יש להציב מדיניות כלכלית-חברתית ארוכת טווח, המבוססת על יעדים חברתיים קונקרטיים, שיש להתמיד בנחישות להשגתם".

אלוף (במיל.) דני רוטשילד, יו"ר כנס הרצליה, הציג את הערכת הרצליה "הדיון האזרחי-חברתי בישראל חיוני אבל הוא לא יכול לבוא במקום ניהול שיח רציני אודות סדר היום האזורי והבינלאומי ואסטרטגית הביטחון הלאומי הכוללת של ישראל. הירידה במעורבות האמריקנית במזה"ת ומצב היחסים הבעייתי בין ישראל לאירופה מגבירים את הבידוד האסטרטגי של ישראל ועל הממשלה החדשה אסור לחזור על הכישלון דיפלומטי המהדהד שנחלה קודמתה". האלוף (במיל.) רוטשילד הציע לשקול מחדש את המסרים הכמעט-אפוקליפטיים שמשמיעה ישראל, לדבריו: "מניעת התגרענות אירן היא אינטרס ישראלי חיוני ראשון במעלה, אולם אסור שאירן גרעינית תוצג כאיום קיומי או תשתמע ככזו".

תאריך:  12/03/2013   |   עודכן:  12/03/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל עלולה להיות מטרה לטרור מסוריה
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
די לצרוח סתם!
12/03/13 04:03
2
קורןנאוה טבריה
12/03/13 05:55
3
נהייה מטרה
12/03/13 06:55
4
קורןנאוה טבריה
12/03/13 07:12
5
יוד יוד
12/03/13 08:16
6
קיקו שונא שמאל
12/03/13 09:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמה בסוריה
חיילי כוח האו"ם שנשבו בסוריה לפני שלושה ימים שוחררו על-ידי חוטפיהם ועברו את הגבול לשטחה של ירדן.
09/03/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
יממה וחצי לאחר ש-21 אנשי האו"ם הפיליפיניים נחטפו כל ידי ארגון המורדים הסורי 'השהידים של ירמוכ' באזור המפורז שבין סוריה לישראל נטשו שמונה חיילי או"ם את עמדתם ונמלטו לשטח הישראלי.
08/03/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
כמעט 24 שעות לאחר שנחטפו על-ידי ארגון "השהידים של ירמוכ" נראו שישה מחיילי כוח המשקיפים של האו"ם בסרטון וידאו שהועלה לרשת האינטרנט.
07/03/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
גורם רשמי בממשלת סוריה אמר (יום ה', 7.3.13) כי כוחות הביטחון במדינה חשפו ביום שישי האחרון "מערכת ריגול ישראלית", שנמצאה לאורך החו הסורי ונועדה להעביר תמונות מזמן אמת לישראל דרך מצלמות מיוחדות באמצעות תקשורת לווינית.
07/03/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ממשלת הפיליפינים דורשת מן המורדים הסוריים לשחרר באופן מיידי את 21 חיילי כוח האו"ם שנשבו אתמול באזור המפורז שבין ישראל לסוריה. ממשרד החוץ של הפיליפינים נמסר כי ידוע ש-21 המשקיפים מקבלים טיפול נאות. עוד נמסר כי מאז החטיפה מתנהל משא-ומתן שאמור להבטיח את שחרורם.
07/03/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מלחמה בסוריה  /  מי ומי  
מועצת הביטחון: לשחרר את החטופים  /  איציק וולף
סוריה: תפסנו אמצעי ריגול ישראליים  /  עידן יוסף
בריטניה תספק למורדים בסוריה כלי רכב משוריינים  /  איציק וולף
טיל וטלטול  /  אריאל י. לוין
הקשר האמריקני  /  פזית רבינא
מאחורי המסכה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il