במבצע לוגיסטי מורכב הוצבה בשבוע שעבר יחידת טורבינת - גז תוצרת ג'נרל אלקטריק, באתר "אלון תבור".
הטורבינה, במשקל 280 טון, הובלה מנמל חיפה לאתר. הטורבינה היא חלק ממחז"מ (תחנת כוח במחזור משולב), שמוקם באתר.
כדי להציב את הטורבינה על בסיס שנבנה במיוחד להרכבתה, השתמשו בשני מנופי ענק. בתאום הנדסי קפדני, לשמירת שיווי המשקל של הטורבינה כבדת המשקל, הונפה הטורבינה והועברה למקומה הקבוע באתר.
מנכ"ל חברת החשמל, דר' יעקב רזון, הנחה את אגף הביצוע של חברת החשמל לזרז את פרויקט הקמת תחנת הכח במחזור משולב, ולהקדים את השלמתה עד אפריל 2004. רזון הדגיש, כי על-מנת לתת מענה לכל ביקושי החשמל, משקיעה חברת החשמל מאות מיליוני דולרים להקמת תחנות כוח פנימיות (מחזמ"ים), אשר יגדילו את כושר יצור החשמל.
בשלב השני של הפרויקט, תוקם טורבינת הקיטור בהספק של 119.4 מגוואט ובעלות של 119,400,000 דולר, שתשלים את המחז"מ. יצוין, כי באלון תבור מוקם מתקן גדול להתפלת מי קולחין, אשר ישמשו להפעלת הטורבינות.
אמנון ברושי, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, שנכח במבצע ההנפה של הטורבינה, ציין כי הקמת המחז"מ באזור היא חלק מתנופת הפיתוח במקום, וקרא ליוזמות חדשות ולפעילות של חברת החשמל עם הקהילה באזור.
אתר התעשיה אלון תבור הינו חדש יחסי, והוקם מול קיבוץ דברת, כאשר ממנו נישקף נוף מרהיב לעמק, לגבעת המורה ולהר תבור.
טורבינת הגז החדשה היא בהספק של 225.7 מגוואט והיא מותאמת להפעלה גם בגז טבעי, כאשר זה יגיע. עד לכניסת הגז הטבעי, תופעל הטורבינה באמצעות סולר.
יצוין כי ייצור חשמל באמצעות אנרגיית סולר של מנועי דיזל, הינה החלופה היקרה ביותר ואף בעלת ההשפעה השלילית ביותר מבחינת איכות הסביבה - בפרמטרים של רעש וזיהום אוויר.
עיכוב ההזנה בגז אינו באשמת חברת החשמל, כי אם פועל יוצא מהתנהלות הממשלה והמשרד לתשתיות לאומיות.