|
ממשיכים דרומה [צילום אילוסטרציה: כביש 6]
|
|
|
|
|
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל פרסמו (יום ב', 20.5.13) מכרז להמשך סלילת כביש 6 דרומה, זאת במסגרת התוכנית להאריך את כביש 6 עד צומת הנגב.
המכרז שפורסם כולל את קטע הכביש ממחלף לקייה ועד מחלף שוקת באורך של כחמישה קילומטרים וחצי. העבודות יכללו בין היתר הקמת מחלף בשוקת, סלילת דרכים חקלאיות ובניית תשעה גשרים לאורך התוואי.
העבודות יכללו בנוסף הטיית כביש 60, התחברות לכביש 31 ולכביש 60 וכן הכנות לתוואי רכבת עתידית הצפויה לעבור במקום. עלות המיזם נאמדת ביותר מ-300 מיליון שקלים והוא צפוי להחנך במחצית הראשונה של שנת 2015.
בשבועיים הקרובים צפוי להתפרסם מכרז נוסף להארכת כביש 6 דרומה, בקטע שבין בית קמה לדבירה, באורך של חמישה קילומטרים.
הקטע הדרומי של
כביש חוצה ישראל מסתיים כיום במחלף מאחז, צפונית לבית קמה ומתוכנן להגיע עד לצומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך של כ-60 קילומטרים.
במקביל להמשך סלילת כביש 6 דרומה פועל משרד התחבורה במרץ לשדרוג כביש 31, מצומת שוקת עד ערד. שני הכבישים אמורים לאפשר רצף תחבורתי מהיר ובטוח בין ערד למרכז הארץ.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.