"סלאם-קולה" - משקה קולה מוסלמי חדש, מצטרף לתחרות ב-"מכה-קולה", "מוסלם-אפ", "קבלה-קולה" ו"זמזם-קולה". המשקה החדש מנסה גם הוא לרכב על הצלחת החרם המוסלמי על חברות "קוקה-קולה" ו"פפסי" האמריקניות.
ברחבי העולם המוסלמי נמכרו בשנה האחרונה עשרות מליונים רבים של בקבוקי משקה קולה מוסלמיים.
לפופולאריות הרבה ביותר זוכה ה-"מכה-קולה", שבבעלות תוופיק מת'לות'י - איש עסקים צרפתי, שהיגר לצרפת מתוניסיה בשנת 1977. בבעלותו של מת'לות'י גם תחנת רדיו המשדרת לקהילה המוסלמית בצרפת. לפני חודשים אחדים, הוא פתח גם רשת חטיפי עוף מוסלמית, HFC - HALAL FRIED CHICKEN, אשר אמורה להתחרות ברשת האמריקנית, KFC.
החרם על מוצרים אמריקנים תפס תאוצה עם פרוץ האינתיפאדה הפלשתינית, ובמיוחד מאז הפלישה האמריקנית לעירק.
משקאות נוספים בשוק המשקאות בעולם המוסלמי החדש: ה"זמזם-קולה", המיוצא מאירן, ה"קבלה-קולה", המיועד לקהילה המוסלמית בבריטניה וה"מסלם-אפ" (בתמונה).
בקבוקי ה"סלאם-קולה" מיוצרים בצפון צרפת, הפחיות בהולנד.
מנכ"ל "סלאם-קולה", ראבח קשיש, אמר כי "המשקה החדש נמכר כמו לחמניות חמות בקרב הקהילות המוסלמיות בצרפת, בלגיה ושוויץ, מאז תחילתו של חודש הרמדאן.
"המוסלמים חייבים למצוא אלטרנטיבה למוצרים האמריקנים", אמר קשיש, שהוא אזרח צרפתי ממוצא מרוקני.
חברות משקאות "הקולה המוסלמי" מבטיחות, כי 20% מהכנסותיהן מופנות כסיוע לפלשתינים ולארגוני צדקה איסלמיים.