|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

טלטלה באינוונטק

"יעקב לוקסנבורג ואריה אלתר גזלו את הקופה"

‎‏3 בעלי מניות באינוונטק שיגרו מכתב התראה לפני תביעה נגזרת נגד המנכ"ל לשעבר, יעקב לוקסנבורג טוענים כי בשתי עסקות שביצע כמנכ"ל, גרם לוקסנבורג לחברה נזק של 40 מיליון שקל לוקסנבורג: "גיבוב של שטויות"
17/06/2013  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: חן מענית, אביב לוי  |    |  גלובס  |  תגובות
משרדי אינוונטק [צילום: האתר הרשמי]

רקע
לוקסנבורג גרף רווח בניסיון השתלטות על פרטנר
יעקב לוקסנבורג, מנכ"ל אינוונטק לשעבר, הוא בעל השליטה בחברת לפידות הציבורית. לוקסנבורג (לוקסי) הוא פעיל ותיק בשוק ההון, ובשנה החולפת שמו עלה לכותרות בעקבות ניסיון השתלטות שלא צלח על חברת התקשורת פרטנר.

במהלך 2012 השקיע לוקסנבורג עשרות מיליוני שקלים ברכישת אג"ח של חברת סקיילקס, באמצעותה החזיק אילן-בן דב בשליטה בפרטנר, וכן באג"ח החברה האם שלה, סאני.

בסופו של דבר, את השליטה בחברת הסלולר רכש חיים סבן, אולם ההשקעה של לוקסי באותן סדרות אג"ח גררה עליות שערים באג"ח והניבה לחברת לפידות הבורסאית, באמצעותה לוקסי פועל, רווחים נאים בסיכום 2012.

בשבועות האחרונים קידם לוקסי מהלך להשתלטות על חברת ההשקעות בנדל"ן, סנטראל יורופיאן (CEE), של רות עופר (אלמנתו של יולי עופר) ונמרוד רינות. תוך זמן קצר הצליח לוקסי להגיע להבנות לשליטה משותפת עם עופר ורינות בחברה, וכעת הם מקדמים יחד הסדר חוב מול המחזיקים, אשר להם חייבת החברה כ-130 מיליון שקל.

לפעילים הוותיקים בשוק ההון לוקסי זכור בזכות השתלטויות מוצלחות שלו על גיבור ספורט ולפידות, ורווחים נאים שגזר מהנפקות שהוביל. לפידות פועלת בתחום חיפושי הנפט, וקופת המזומנים שלה משמשת את לוקסי כפלטפורמה העיקרית להשקעות הנוספות שהוא מבצע.

"יעקב לוקסנבורג (לוקסי), לשעבר מנכ"ל חברת אינוונטק סנטראל מלונות, יחד עם מקורבו, אריה אלתר - ובעצימת עיניים (לכל הפחות) של דירקטוריון החברה וועדת הביקורת שלה - גזלו את קופת אינוונטק בעשרות מיליוני שקלים" - כך טוענים 3 בעלי מניות באינוונטק במכתב התראה לפני הגשת תביעה נגזרת ששלחו ליו"ר דירקטוריון אינוונטק, דניאל פליטי, והגיע לידי "גלובס".

לדבריהם, "החברה צריכה, ואף חייבת, לנקוט בהליכים משפטיים על-מנת להשיב לידיה את הגזל".

במכתב - עליו דיווחה היום (ב') החברה לבורסה - טוענים בעלי המניות, באמצעות עו"ד יניב דקל ממשרד עמר-רייטר-ז'אן-שוכטוביץ, כי הנזקים שנגרמו לחברה בגין מעשיו של לוקסנבורג ושותפו עולים על 40 מיליון שקל, והם נוגעים לשתי פרשות מרכזיות: מכירת קרקעות של החברה ברומניה ומכירת חברת אינרז בינואר 2009.

המכירה ברומניה

לטענת בעלי המניות, במחצית השנייה של 2006 התקשרה אינווטק בהסכם עם חברה רומנית שבשליטתו של אלתר, במסגרתו התחייבה אינווטק להעמיד לחברה הרומנית הלוואה בסך 4 מיליון אירו.

במסגרת העסקה קיבלה אינווטק מספר בטוחות, לרבות שיעבוד על מניות השליטה של חברה רומנית שמחזיקה בנכס מקרקעין בעיר Ploiesti ברומניה, הכולל שטח קרקע של כ-39 דונם ובו מבני תעשיה. בתמורה להלוואה זו קיבלה אינוונטק אופציה לרכוש את כל המקרקעין תמורת 7 מיליון אירו.

לדברי השלושה, "בהמשך וללא שום הסבר, החליטה אינוונטק לשנות באופן מהותי את ההסכם ולוותר ללא כל צידוק על זכויותיה, באופן בו האופציה הניתנת לה תצומצם ותחול אך ורק ביחס ל-50% מהמקרקעין, כאשר 50% הנותרים יירכשו על-ידי הלווה או צד שלישי אחר".

בסופו של דבר, נטען, וללא כל הסבר, מימנה אינוונטק את עלות מימוש האופציה על כלל המקרקעין (בסך של 7 מיליון אירו), זאת בתוספת להלוואה בסך 4 מיליון אירו, אותה העמידה מלכתחילה.

במילים אחרות, לטענת בעלי המניות, "אינוונטק הוציאה מכיסה 11 מיליון אירו, בתמורה למימוש אופציה לרכישת 50% מהמקרקעין בלבד - רכישה שצריכה הייתה להסתכם ב-3.5 מיליון אירו בלבד. זאת, כאשר הלווה נותר הבעלים של 50% מהמקרקעין, מבלי שפרע את ההלוואה ומבלי שהעמיד מימון לחלקו בעסקה".

בעלי המניות מציינים כי הגורם למענו ויתרה החברה על 50% מהאופציה שהוענקה לה הינו אלתר. "ממידע שהגיע למרשיי עולה כי אלתר הינו, לכאורה, שותף עסקי של לוקסנבורג, וכי שני אלה ביצעו לא מעט עסקות מסחריות יחדיו", כתב עו"ד דקל לחברה. "בעניין זה ניתן לראות כי אלתר דאג בסמוך להשלמת העסקה לטשטש את עקבותיו מאחורי חברות ונאמנויות במדינות שונות - התנהגות חשודה לכשעצמה, שרק מחזקת את טענות מרשיי ביחס לקנונייה שנועדה לגזול כספים מהחברה".

יתרה מכך, לדברי בעלי המניות, העסקה עם אלתר בקשר למקרקעין בוצעה לאחר שאינוונטק כבר חתמה על הסכם ראשוני עם חברת אפריקה ישראל, במסגרתו התחייבה האחרונה לרכוש את הקרקע בעלות המותירה בידי אינווטק רווח עצום.

"אינוונטק דיווחה כי בגין מכירת 50% מהמקרקעין היא צפויה להפיק רווחים בסך של כ-24 מיליון שקל. משמעות הדברים היא שבאם החברה לא הייתה מוותרת על האופציה לרכישת כלל המקרקעין, הייתה החברה יכולה להכפיל את רווחיה בגין עסקה זו, אשר היו מסתכמים ב-48 מיליון שקל", נטען.

בעלי המניות טוענים כי ויתור החברה על האופציה לרכישת 50% מהמקרקעין ברומניה אינה נובעת משיקול עסקי - אלא ממניע זר המתעלם מטובת החברה ושנגוע בשיקולים זרים ובלתי חוקיים לכאורה.

לדבריהם, ממידע שהגיע אליהם עולה כי לוקסנבורג ידע מראש על כוונתו של אלתר לרכוש את המקרקעין ועל התמורה העתידית בגינם.

"במצב דברים זה, כאשר מנכ"ל החברה ידע על העסקה הצפויה עם הצד השלישי (ואף ניהל את המו"מ עימו!), לא היה כל צידוק לוותר על האופציה לרכישת 100% מהמקרקעין ולהסתפק ברכישת 50% מהמקרקעין בלבד - קל וחומר כאשר החברה מימנה את כלל רכישת המקרקעין בתמורה למחציתם בלבד", טוענים בעלי המניות. "ויתור זה משמעו שהחברה ויתרה על 50% מרווחי מכירת המקרקעין, שהיו יכולים להותיר בידי החברה רווח כפול בסך של 48 מיליון שקל".

בעלי המניות טוענים כי לוקסנבורג, בהיותו מנכ"ל החברה, הפר במעשיו את חובת האמונים שהוא חב כלפי החברה, וכי מעשיו היו צריכים היות מאושרים בידי דירקטוריון החברה וועדת הביקורת שלה.

"לוקסנבורג לא נמנע מפעולה שיש בה ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו בחברה לבין עניינו האישיים; לא נמנע מפעולה המתחרה בעסקי החברה; לא נמנע מניצול הזדמנות עסקית שנועדה לספק טובת הנאה לו או לאחר; לא גילה לחברה ידיעות ומסמכים שהיו ברשותו טרם הוויתור על האופציה - לפיהם צד שלישי מעוניין לרכוש את כל המקרקעין וכיוב'. מעשיו של לוקסנבורג עולים כדי הפרת הסכם בינו לבין החברה. הפרת הסכם זו הסבה לחברה נזקים בשווי של 24 מיליון שקל", נטען במכתב ההתראה.

מכירת חברת אינרז

הפרשה השנייה שעליה מלינים בעלי המניות באינוונטק עוסקת במכירת חברת אינרז (INRAZ TRADE LIMITED) על-ידי אינוונטק בינואר 2009.

לטענתם, אלתר וחברת לפידות רכשו את הבעלות באינרז בתמורה ל-2 מיליון שקל בלבד, כשהם מעבירים לידיהם את נכסי נדל"ן של אינרז ואת קופת המזומנים שלה בשווי של 12.5 מיליון שקל.

זאת, לטענתם, בניגוד לדיוור שפירסמה החברה ב-12 בינואר 2009, לפיו 50% מהון המניות של אינרז יימכרו לידי "אזרח ישראלי" תמורת מיליון שקל והזרמה 7.7 מיליון שקל לקופת אינרז לפירעון מחצית מהלוואת הבעלים של החברה.

לטענת בעלי המניות, הנזקים שנגרמו לאינוונטק כתוצאה מעסקת אינרז נאמדים בכ-14.2 מיליון שקל.

"אינטרסים זרים"

מאינוונטק נמסר: "היום התקבל במשרדי החברה מכתב הדרישה, ובשעות אלה לומדים אנשי המקצוע את התביעות העולות במכתב ומגבשים את תגובת החברה. למותר לציין כי מהעולה מהמכתב, בעיון ראשוני, מדובר על תקופה לפני רכישת החברה על-ידי בעליה הנוכחים".

אמיר תירוש, סמנכ"ל הכספים של לפידות, מסר מטעמו של לוקסנבורג: "התיאור העובדתי של העסקות שמוזכרות במכתב ההתראה הוא גיבוב של שטויות".

לדבריו, הנתונים העובדתיים והמספרים לא נכונים. "כך, נטען כי הוצאנו 11 מיליון אירו על העסקה בפלוישט, אך הדבר רחוק מהאמת כרחוק מזרח ממערב. דברים דומים ניתן לומר גם על התיאור העובדתי של מכירת חברת אינרז. התיאור הוא פשוט לא נכון", ציין. "אנחנו חושדים שמי שעומדים מאחורי המכתב הזה הוא אדם בעל אינטרסים זרים, שהגיש בעבר תביעה שנדחתה כנגד אינוונטק".

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  17/06/2013   |   עודכן:  17/06/2013
חן מענית, אביב לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"יעקב לוקסנבורג ואריה אלתר גזלו את הקופה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"האירנים חשים שהם יכולים להתקדם בתוכנית הגרעין שלהם בלי לשלם על כך מחיר, ולכן אסור לתת להם לברוח מהחלטה". כך אמר השר משה יעלון, בפגישותיו בפריז (יום ב', 17.6.13) עם שרי החוץ וההגנה של צרפת.
17/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרבנים הראשיים ייבחרו לא יאוחר מ-24.7.13. כך הורה (יום ב', 17.6.13) בג"ץ בעקבות עתירה שהגיש יהודה פינקל, ובה ביקש להורות על קיום הבחירות במועדן. "בברירה בדיעבד שבין היווצרות חלל בכהונתם של הרבנים הראשיים לישראל, לבין איחור בבחירת מחליפיהם, עדיפה האפשרות השנייה", אומר השופט נעם סולברג.
17/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אלקטרה נדל"ן ואליעזר פישמן מוכרים נכסים בקנדה ביותר מ-1.1 מיליארד שקל. אלקטרה יוצאת כמעט לגמרי מעסקיה בקנדה. החברה אומרת כי החליטה לנצל את ההתאוששות בשוק הנדל"ן המקומי, והיא מעמידה למכירה 7 מרכזים מסחריים במונטריאול. אלקטרה מצפה למוכרם לפחות ב-600 מיליון שקל, שווים בספרים.
17/06/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בבית"ר ירושלים אין רגע דל. רגע אחרי שאלי טביב, בתמיכת העמותה, הגיש צו המניעה נגד ארקדי גאידמק, הערב (שני) הגיעה התשובה בדמות מכתב מפורט של של נציג הבעלים, עו"ד ישראל שלו. ואם זה לא מספיק, הרי שמספר אוהדים, בצעד תקדימי, "עברו צד" ואף תמכו באוליגרך הרוסי במאבקו על השליטה במועדון.

כזכור, איש העסקים חבר לעמותה (שרוצה את גאידמק בחוץ), שכן התגלה סעיף במסגרתו אם היא מצליחה להביא רוכש מטעמה - הוא יוכל לקנות את המועדון. במישור זה, כידוע, קיימת מחלוקת משפטית. לכן, רגע לפני הדיון שיתקיים בין הצדדים בנושא זה בחמישי בביהמ"ש המחוזי בבירה, טוען עו"ד שלו שלעמותת האוהדים (יחד עם טביב), אין כל זכות למנוע את מגאידמק את הבעלות על הקבוצה. אלא שאם לא די בכך, גם חלק מההאוהדים יצאו נגד העמותה וצו המניעה נגד גאידמק.


17/06/2013  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
ביטול המענק של 60,000 שקלים לקוני הדירות בחריש מהוה הפרת חוזה, משום שציון ההתחייבות בחוברת המכרז כמוהו כהתחייבות חוזית בכתב. כך כותב עו"ד יעקב וינרוט, במכתב התראה ששלח (יום ב', 17.6.13) לשרי האוצר והשיכון. המכתב הוא צעד אחרון לפני הגשת עתירה מינהלית של חברת באמונה לבית המשפט בעניין זה. באמונה, בראשות ישראל זעירא, מייצגת כ-900 קוני דירות בחריש.
17/06/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il