עליה בשיעור של כ-5% נרשמה במספר תלונות הגולשים הכולל בפורומים לצרכנות בחודש אוקטובר 2003 בהשוואה לחודש ספטמבר השנה. כך עולה (יום ב', 3.11.03) מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת".
עליה זו נרשמה לאחר עליה של ארבעה חודשים ברציפות - החל מחודש יולי (יותר מ-30%). בחודש אוקטובר נרשמו כ-230 תלונות וכ-3,200 תגובות לתלונות בפורומים השונים לצרכנות, לעומת כ-220 תלונות וקרוב לכ-3,000 תגובות בחודש ספטמבר.
ירידה בשיעור של כ-8% נרשמה במספר תלונות הגולשים בפורומים לצרכנות כנגד אתרי המכירה באינטרנט. 22% מסך התלונות באוקטובר היו כנגד אתרי המכירה לעומת 30% בחודש ספטמבר בו נרשם שיא במספר התלונות כנגד אתרי המכירה.
כנגד חברות הסלולר נרשמה עליה בשיעור של כ-4% במספר התלונות בספטמבר. זאת לעומת 8% באוקטובר. יתר הקטגוריות שנבחנו נותרו ללא שינוי משמעותי. במקום הראשון נמצא נושא הקניות באינטרנט עם 22% מהתלונות, ובמקום השני נושא המוצר הפגום עם 18% מהתלונות.
על-פי הסקר שנערך, ישנה תופעה חדשה בחודשים האחרונים: הגולשים מפיצים את תלונותיהם ותלונות צרכנים אחרים באמצעות דוא"ל שרשרת - מדובר בתופעה חדשה שתפסה תאוצה לאחרונה.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים: תפוז, נענע, ynet ,b.s.h דוח שירות וכלבוטק לחודש אוקטובר:
- אתרי מכירה ברשת: סה"כ: 22%. מתוכם - 5% תלונות כלליות, 5% תלונות נגד אולסייל, 4% נגד סקאל, 2% נגד נטאקשן, 2% נגד המכרז הישיר, 2% נגד אקסלנט ו-1% נגד גיזמו;
- מוצר פגום: 18%;
- שרות לקוי: 17%;
- הטעיית צרכנים: 10%;
- חברות סלולריות: סה"כ 8%. מתוכם - 4% נגד פלאפון, 3% נגד סלקום ו-1% נגד אורנג';
- הפקעות מחירים: 6%;
- חברות הכבלים: סה"כ 6%. מתוכם - 2.5% נגד yes ,1% נגד תבל, 1% נגד ערוצי זהב, 1% תלונות כלליות ו-0.5% נגד מת"ב;
- בזק: 3%;
- ספקיות אינטרנט: סה"כ 3%. מתוכם - 2% נגד נטוויז'ן, 0.5% נגד קווי זהב ו-0.5% נגד בזק בינלאומי;
- חברות תעופה: 2%;
- פרסומות: 2%;
- בנקים: סה"כ 2% - כולן נגד בנק דיסקונט;
- ביטוח: 0.5%;
- כרטיסי אשראי: 0.5% נגד כ.א.ל.
בחברת גוב קרטין עיתונות ותקשורת פועלת מחלקה ליחסי ציבור באינטרנט העוסקת במתן שירותי יחסי ציבור ברשת האינטרנט תוך התייחסות אליה כאל מדיה עצמאית המשתלבת במערך יחסי הציבור הכללי של חברות וארגונים.
במסגרת זו ניתנים שירותים כמו: העברת מידע חדשותי לאתרי החדשות, העברת מסרים ישירים ועקיפים לפורומים מתאימים, ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה ומניעת הפצת שמועות שקריות באמצעות דואר אלקטרוני שרשרת.