"התפוסה המרבית בנתב"ג היא של עד 16 מיליון נוסעים בשנה, וכיום עוברים בשדה יותר מ-13 מיליון נוסעים בשנה. לכן, יש צורך מיידי להקים שדה משלים לנתב"ג", הבהיר שר התחבורה ישראל כ"ץ בדיון שהתקיים (יום ב', 24.6.13) בוועדת הכלכלה של הכנסת, שציינה את יום השלטון המקומי.
לדברי השר נבחנו מספר חלופות והוא הזכיר כי המשרד תומך בחלופת הקמת שדה בנבטים. "אם לא רוצים להיקלע למצב שאין איפה לנחות ולהמריא צריך לקבל את ההכרעה בחודשים הקרובים", אמר. השר כ"ץ הוסיף כי המדינה התחייבה לפנות את שדה דב ואת השדה בהרצליה ולכן חייבים להקים שדות תעופה.
מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, שהשתתף גם כן בדיון, ציין כי נבחר לעמוד בראש ועדה שמקים בימים אלה
מנכ"ל
משרד התחבורה, עוזי יצחקי, לבחינת החלופות בכל הקשור לשדות התעופה הפנים-ארציים.
חברות התעופה יאולצו לשדרג את צי המטוסים
בדיון התייחס רום גם לפינוי שדה דב שאמור להתפנות מפעילות אזרחית עד 30 ביוני 2016 ומפעילות צבאית עד סוף 2018. לדבריו, יש להצמיד את הפינוי של הפעילות האזרחית למועד הפינוי של הפעילות הצבאית. עוד טען רום, כי פינוי שדה דב יפגע גם בארקיע ובישראייר, שיצטרכו להחליף את המטוסים הקטנים שלהן, וגם בתעופה הפנים-ארצית ובתעופה ליעדים קרובים כגון אנטליה וקפריסין. בתגובה לכך השיב השר כ"ץ כי חברות התעופה תצטרכנה בכל מקרה לשדרג את צי המטוסים, מאחר שהכוונה היא לחייב אותן להתקין מגן רקיע - אותו אפשר להתקין רק במטוסי סילון.
"הצגת השדה בעיר הרצליה כמפגע - שגויה"
באשר לשדה בהרצליה, ציין מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת),
יעקב גנות, כי המדינה התחייבה בפני בית המשפט לפנותו עד 15 באפריל 2015, אולם כרגע אין פתרון לפעילות השדה. ראש עיריית הרצליה, יונתן יסעור, אמר כי העירייה עומדת על כך שהשדה אכן יפונה.
מנהל רת"א, גיורא רום, אמר כי עיריית הרצליה הציגה את השדה בעיר כמפגע בהצגה שגויה לחלוטין. ראש עיריית הרצליה ענה לו ודרש לדעת האם העירייה שיקרה. רום הגיב ואמר: "הצגתם הצגת כזב של מצב הבטיחות בשדה". יסעור האשים מצדו כי "רת"א לא מספקת שקיפות באשר למצב הבטיחות".