חברת פלאפון תקשורת בע"מ פרסמה (יום ג', 4.11.03) את תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2003. לדברי החברה, לראשונה מזה ארבע שנים, הרווח הנקי של פלאפון לרבעון השלישי של השנה הסתכם ב-66 מיליון ש"ח לעומת הפסד של 29 מיליון ש"ח ברבעון הקודם, והפסד של 49 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח לפני מס בניכוי תמלוגים לחברת האם והפחתות הוצאות שהוונו בעבר הסתכם ברבעון השלישי ב-122 מיליון ש"ח.
הכנסות פלאפון הסתכמו ב-1.1 מיליארד ש"ח לעומת 974 מיליון ש"ח ברבעון הקודם. מדובר בגידול של 12.9% ולעומת 1,017 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד - גידול בשיעור של 8.2%.
יחד עם זאת, הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-116 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח של 20 מיליון ש"ח ברבעון הקודם ולהפסד תפעולי של 33 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון הסתכמו ב-47 מיליון ש"ח, לעומת הוצאות של 49 מיליון ש"ח ברבעון הקודם והוצאות של 46 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח לפני מס לרבעון השלישי עמד על 69 מליון ש"ח לעומת הפסד של 29 מיליון ש"ח ברבעון הקודם ו- 79 מליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, שיפור של 98 מיליון ש"ח לעומת הרבעון הקודם ו-148 מיליון ש"ח לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA עמד על 301 מיליון ש"ח לעומת 224 מיליון ש"ח ברבעון הקודם, ו- 226 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, שיפור של 77 מיליון ש"ח לעומת רבעון קודם ו-75 מיליון ש"ח לעומת רבעון מקביל אשתקד.
מספר הלקוחות הפעילים בסוף הרבעון עמד על 1.911 מיליון - תוספת נטו של 46 אלפי לקוחות ברבעון, לעומת מספר לקוחות פעילים של 1,713 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
העלות הממוצעת של רכישת לקוח (SAC) עמדה על 306 ש”ח לעומת 462 ברבעון הקודם - שיפור של 156 ש"ח בעלות, כתוצאה מקיטון בסבסוד המכשירים הנמכרים.
מנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד מסר: "אני רואה בתוצאות הכספיות והחזרה לריווחיות אחרי תקופה של פחות משנתיים הישג אדיר שהוא פרי העבודה המאומצת של כל עובדי החברה שאימצו את תוכנית המיפנה".
לדבריו, "התוכנית האסטרטגית של פלאפון כללה תהליכים של שיפור משמעותי בשירות ללקוחות החברה, השקעות בתשתית הטכנולוגית, תהליכי התייעלות מתמדת ושורת צעדים אסטרטגיים שנועדו להחזיר את פלאפון למובילות בשוק הסלולרי תוך הגדלת היקף ההכנסות".
גלברד הוסיף, כי "אנו פועלים כבר עתה כדי להמשיך את המומנטום שנוצר וכדי לבסס את עצמנו כחברה מובילה בתחום הסלולריה בישראל". לדבריו, המהלך העיקרי בשנה הנוכחית היה השקת מותג הצעירים Esc שהביא עד היום להצטרפות 180 אלף מנויים. אני שמח על-כך שפלאפון הצליחה לעמוד בכל יעדיה העסקיים וצופה כי גם ברבעונים הבאים ובשנים הקרובות תשיג פלאפון בהצלחה את מכלול יעדיה".