נוסעים טוענים טוענים כי ב
רכבת ישראל מזלזלים בהם. מ-1 באוגוסט לא ניתן לרכוש כרטיסיות חופשי-חודשי מנייר שלא באמצעות כרטיס רב-קו. אבל ברכבת ישראל לא טרחו לדבריהם להודיע על כך כראוי לנוסעים.
תגובת רכבת ישראל:
רכבת ישראל ערכה קמפיין נרחב להסברת המעבר לכרטיס חכם. במהלך הקמפיין, בין ה-20.6 עד ה-31.7 היו בתחנות הרכבת 12,215 הנפקות של כרטיסים חכמים.
נציין כי העמדות נמצאות בתחנות כשנה, כאשר בלי הקמפיין, ממוצע ההנפקות עמד על קרוב ל-3,000 בחודש.
לחודש אוגוסט נטענו מעל 20,000 חוזי חופשי-חודשי בכרטיסים חכמים.
לקראת סוף החודש, הוחלף השילוט בנושא המעבר לרב-קו, בשילוט עדכני באשר ללו"ז החדש שפורסם.
לא קיבלנו תלונות בתחנות על חוסר בעמדות הנפקה או חוסר ידיעה.
להלן פירוט הפעילות שנעשתה ליידוע הנוסעים, בעיקר חופשי חודשים, במעבר לרב-קו, החל מיום 1.7.13:
1. דיילים עם טאבלטים בתחנות בזמנים הבאים:
בשבוע הראשון - 4 שעות בבוקר בתחנות תל אביב, ארבע שעות אחר-הצהריים בתחנות מודיעין מרכז, חיפה חוף הכרמל ורחובות.
בשבוע השני - ארבע שעות בבוקר בתחנות תל אביב, שש שעות בצהריים בתחנת האוניברסיטה, ארבע שעות אחר-הצהריים בתחנות מודיעין מרכז, חיפה חוף הכרמל ורחובות.
נציגי מכירות ממותגים, עמדות צירוף רב-קו, טאבלטים.
2. גלויה המחולקת בקופות ומציעה לכל מי שעובר לרב-קו לקבל נרתיק מאויר לכרטיס.
3. שילוט ב-PIS.
4. רול אפ בתחנות עם ובלי עמדה.
5. שילוט בקופות.