עובדי
רכבת ישראל שוב פתחו בשביתה איטלקית. 41 נהגי קטר (שישה מהם במהלך ליל אמש) הודיעו במפתיע כי הם חלו. הדבר יגרום לשיבושים בתנועת הרכבות בכל רחבי הארץ, בשעות הצהריים (יום ג', 6.8.13).
- קו חיפה חוף הכרמל – עכו - החל מהשעה 14:47 ועד השעה 18:47 תופעלנה 2 רכבות בשעה במקום 3.
- תבוטל הרכבת השלישית בשעת שיא ערב מתל אביב מרכז למודיעין (של השעה 16:58).
הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי היא רואה בחומרה את התנהלותם של העובדים המתחלים. ההנהלה פנתה להסתדרות בבקשה שתתערב ותורה לנהגים לשוב לעבודתם. היא שיגרה מכתבי התרעה לכל העובדים.
העובדים מוחים נגד השינוי שמנסה לעשות הנהלת החברה בסידורי המשמרות. גורמים בוועד העובדים מסרו: ״לא מדובר בצעדים ארגוניים. אנחנו עדים כאן לקריסה של ממש של מערך הנהגים ברכבת. נהגים קורסים מעומס עבודה. במקום לשלוח חקירות ומעקבים נגד הנהגים, כדאי שהנהלת הרכבת תעשה חשבון נפש עם עצמה איך היא נותנת לנהג שמסיע אלפי נוסעים, לנהוג שעות ארוכות כל כך (לפעמים 9 ו-12 שעות) ללא מנוחה. זו רשלנות של ממש וזלזול בחיי הנוסעים. הנהגים מפחדים לנהוג!".
במכתב ששלח ירון הדרי, מנהל חטיבת משאבי אנוש ולוגיסטיקה, לכלל העובדים נאמר: "בימים האחרונים אנו עדים למספר רב מהרגיל של עובדים שנעדרים ממקום העבודה בשל מחלה - 30 חולים רק בקרב נהגי הנוסעים. היום זומנו שלושה עובדים לוועדת בירור שנייה, על כך שהצהירו כי ייעדרו ממקום עבודתם בשל מחלה, בעוד שבפועל נצפו נופשים באילת או מבלים במשחק כדורגל. צעדים משמעתיים יינקטו נגד עובדים אלו בהתאם".
עוד נאמר במכתב כי "מידת החומרה של המעשים הללו אף מתעצמת לאור העובדה כי דווקא בימים אלו עושה הנהלת הרכבת כל שביכולתה על-מנת לאפשר לעובדים רבים ככל הניתן לצאת לחופשה לפי בקשתם, לעיתים אף במחיר של ביטול ימי הדרכה והתאמת סידורי העבודה.
"ברור לכל כי התנהגות זו עלולה לגרום לשיבושים בתנועת הרכבות ולפגיעה במאמצי החברה להוסיף ולשפר את השירות הניתן לציבור הנוסעים, כמו גם בפגיעה ביכולת החברה לאפשר לעובדים לצאת לחופשות. למותר לציין כי אנו מוקיעים התנהגות זו ומצפים כי מעשים מסוג זה לא יהיו כלל חלק מנורמות ההתנהגות המקובלות בקרב כלל עובדי החברה ומנהליה", לשון המכתב מההנהלה.
לפני שלושה שבועות פתחו נהגי הרכבת בשביתה איטלקית. גם בתחילת חודש מאי, 28 נהגי קטר לא הופיעו לעבודתם ברכבת בטענה שהם חולים, מכיוון שבשבוע שלפני כן נכנסה לפעילות מערכת חדשה וממוחשבת, שמסדירה את המשמרות של הנהגים.