|
הקבלנים בהפלגה [צילום: טל צ'יקורל]
|
|
|
|
- שטח כולל של מסוף המכולות: 900 דונם
שוברי גלים להגנה על הנמל החדש - - הארכת שובר גלים ראשי: 882 מטר
- הארכת שוברי גלים משניים: 2,100 מטר
- אורך רציף ראשי: 1,100 מטר
- עומק מים ברציף ראשי: 17.3 מטר
- אורך מזח הדלק החדיש: 500 מטר
- רכבת מטענים במסוף: 3 מסילות באורך כולל של 2,100 מטר
- מתוכנן לקיבולת מירבית: כ-1.5 מיליון TEU בשנה
|
- שטח כולל של מסוף המכולות: 770 דונם
- שוברי גלים להגנה על הנמל החדש: - הארכת שובר גלים קיים: כ-600 מטר
- הקמת שוברי גלים משניים: 1,500 מטר
- אורך רציף ראשי: 1,050 מטר
- עומק מים רציף ראשי: 17.3 מטר
- רכבת מטענים במסוף: 3 מסילות באורך כולל של 2,100 מטר
- מתוכנן לקיבולת: כ-1.5 מיליון TEU בשנה
|
|
|
|
מעל ל-50 נציגים, מהחברות והקבוצות מחו"ל ומישראל שמתמודדות במכרז ההקמה של הנמלים החדשים, נמל הדרום ונמל המפרץ, השתתפו בכינוס ובסיור הקבלנים שקיימה חברת נמלי ישראל במסגרת הליך המכרז. במשתתפים: מנהלים, יועצים ומהנדסים מחברות בנייה המתמחות בתשתיות ימיות מהארץ ומהעולם, בהם נציגי חברות מישראל, מסין, מגרמניה, מהולנד ומספרד.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, ציין כי ההליכים המכרזיים להקמת הנמלים החדשים יימשכו במלוא המרץ, במטרה לקדם תחרות שתיטיב עם הציבור כולו. לדבריו, ההיענות הגדולה של יזמים מהארץ ומחו"ל, המבקשים להשתתף בהקמת הנמלים מדברת בעד עצמה. כ"ץ הוסיף כי לא יאפשר לוועדי העובדים בנמלים לעצור את התחרות. "לא נאפשר לוועדים מיליטנטים לנצל את הכוח שבידיהם ולקבל זכויות יתר על חשבון הציבור", דבריו.
חברת נמלי ישראל יצאה באוקטובר 2012 במכרז לבחירת קבלן לבניית מסופי הנמלים החדשים. שבע חברות וקבוצות מהארץ ומהעולם עברו את שלב המיון המוקדם (PQ), שלב ההצעה הטכנית והכספית פורסם ביולי השנה וסיור הקבלנים מהווה אבן דרך חשובה בהליך המכרזי להגשת ההצעות לבניית הנמלים.
העבודות נשואות המכרז כוללות בכל אחד מהמסופים החדשים שייבנו: הארכת שובר גלים קיים והקמת שוברי גלים משניים, הקמת רציפים וחפירה ימית. הסיור כלל כינוס מקצועי במסגרתו הוצג מידע מקיף על המיזמים, תוכניות הבנייה, תוכניות חפירת החול, חומרי הגלם הנדרשים, מקורותיהם ועוד. כמו-כן, התקיימו הפלגה בתוואי אזור שוברי הגלים העתידיים ובאתרי ההקמה של הנמלים החדשים וסיור בשטחי ההתארגנות.
שלמה ברימן מנכ"ל חברת נמלי ישראל מסר כי "מדובר בהליכי מכרז שקדמה להם עבודה מאומצת והשקעת משאבים, בכלל זה פעילות בינלאומית ענפה, שנועדה לשווק את הפרויקטים ולעורר עניין בנמלי ישראל בקרב גורמים בינלאומיים בתחום הקמת תשתיות נמליות. הזוכים במכרז יבצעו את מיזמי התשתית, שהם מהגדולים והחשובים למשק הישראלי, הן מבחינת התשתית הלאומית שנדרשת במענה לגידול הצפוי בסחר הישראלי, והן למיצובה של ישראל על מפת הסחר העולמי ומול נמלים אחרים באזור הערוכים כבר לקליטת אוניות הענק שאינן יכולות כיום להיכנס לנמלי ישראל".
בתוך כך, מחברת נמלי ישראל נמסר כי במסגרת היערכותה המקדימה לשלב התחלת הבנייה מתבצעת אגירה מקדמית של אבן על-מנת שלרשות הקבלן שייבחר תעמוד כמות אבן שתאפשר, בהינתן האות, להתחיל בבניית נמל הדרום או נמל המפרץ. אבנים אלה מיועדות להקמת שוברי הגלים החדשים המגנים על הנמל ומאפשרים את העבודות להקמת הרציפים. עד כה אגרה החברה מעל ל 550 אלף טון אבן.