המכרז להקמת ולהפעלת מוקדי שטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים פוגע בשוויון ומפלה לרעה גופים המאוגדים כעמותות לעומת גופים המאוגדים כחברות, כאשר הדרישות מהעמותות אינן סבירות, אינן הוגנות ואף אינן משרתות את מטרת המכרז עד כי דומה שהן מונעות משיקולים זרים - כך נטען בעתירה שהוגשה על-ידי 13 עמותות כנגד הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, לתיקון דרישות המכרז.
יחד עם הגשת העתירה הוגשה בקשה למתן סעד ביניים להקפאת הליכי המכרז ובכלל זאת להארכת המועד האחרון להגשת הצעות, ולחלופין להימנע מפתיחת תיבת המכרזים ומלבצע כל פעולה וזאת עד להכרעה בעתירה.
בעתירה נאמר כי בין תנאי ההתקשרות הקבועים במכרז המפלים לרעה את העמותות לעומת החברות, נקבע התנאי המחייב את המציע במכרז להתאגד כחברה בע"מ דווקא, וחיובו להפעיל את הפעילות נשוא המכרז במסגרת חברה ייעודית להתקשרות (SPC).
לדברי העותרות, במסגרת הליכי ההבהרות הממושכים התברר להן כי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מתנגדת באופן שרירותי להתקשרות עם עמותות רשומות ופעילות, אף שהעותרות הציעו לסוכנות פתרונות ישימים, נהוגים, מקובלים וסבירים ביותר לנושאים שהועלו על ידה.
תנאי נוסף אותו מתבקש בית המשפט לבטל עניינו באיסור משולל כל הגיון כדברי העמותות, לפיו למרות שבידיהן הידע המקצועי והאמצעים המתאימים הדרושים לביצוע הפעילות על-פי המכרז - החברות ייעודיות שתוקמנה על ידן לצורך הפעלת מוקדי השטח לא תוכלנה לרכוש את השירותים מהן. לדברי העותרות, המשמעות היא שהעמותה שתזכה במכרז תהפוך ל"עמותת אחזקות" ותיוותר ללא כל פעילות ועל כן דינה יהיה פירוק בידי רשם העמותות.
לסיכום נטען בעתירה, כי דרישות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במסגרת המכרז להקמת והפעלת מוקדי שטח של הסוכנות יביאו לפירוק כל עמותה שתזכה במכרז, ולהעדר אפשרותן לשלם לחברות הייעודיות. אשר על כן סבורות העותרות כי אין מנוס מביטול דרישות הסוכנות ו/או תיקונן באופן שיעניק לכל המשתתפים במכרזים הזדמנות על בסיס תחרות הוגנת. לחלופין הן סבורות כי יש להורות על ביטול המכרז.