|
שירות לקוי [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
למכשירי הכושר בסניפי מכון הכושר גו אקטיב לא מוצמדות בהתאם לחובה בחוק במקום בולט הוראות השימוש של היצרן בשפה העברית ו/או בשפה הערבית, דבר הפוגע בעליל בהנאת הלקוחות וגורם להם לעוגמת נפש מרובה. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת גו אקטיב מכבי, בעלת 11 סניפי מכוני כושר בהם מנויים 35,000 איש.
המבקש, גלעד כהן מהישוב לפיד, מנוי בגו אקטיב, טוען כי הלקוחות משלמים סכום כסף רב בגין המנוי ו/או השימוש במכשירי הכושר, אולם הימנעותה של גו אקטיב מכבי מלדאוג לכך שעל המכשירים יהיו הוראות שימוש, גורמת לעוגמת נפש מרובה אצל ציבור המנויים ולהפרת חובתה בדין של גו אקטיב.
לדברי המבקש, ידוע לו על מנויים רבים שנתקלו בסיטואציה בלתי אפשרית בה לא ידעו כיצד לעשות שימוש נכון, נבון ותורם במכשירי הכושר, זאת בשל כך שעל המכשירים אין הסבר בשפה העברית ממנו ניתן ללמוד כיצד ניתן לעשות שימוש נכון במכשירים. לדברי המבקש, על המכשירים מצויות הוראות יצרן רק בשפה האנגלית ובמכשירים בודדים ביותר הופיע תרגום לשפה העברית.
לטענת המבקש, הסתבר לו כי גו אקטיב מצמידה למכשירי הכושר הוראות יצרן בשפה האנגלית בלבד ועל כן הוא סבור כי מדובר בשירות לקוי וחלקי מצידה של החברה בה שותפה קופת חולים מכבי.
המבקש מעריך כי לפחות 50% ממנויי גו אקטיב זקוקים להוראות היצרן לעניין השימוש במכשירי הכושר בסניפיה, ועל כן מספרם של המנויים שנפגעו נאמד ב-17,500 איש. המבקש מעריך את סכום התביעה המצרפי בסך של 30 מיליון שקל ובנוסף הוא מבקש מבית המשפט להורות לחברת גו אקטיב מכבי למלא אחר הוראות החוק ולהצמיד למכשירי הכושר הוראות יצרן לעניין השימוש גם בשפה העברית ו/או הערבית בנוסף על אלו המצויות בשפה האנגלית.