תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה נגד בזק בטענה לחיובים עודפים של לקוחותיה שרכשו ממנה מספר חבילות פרסום באותו הסיווג במדריך העסקי המסווג באתר האינטרנט הנקרא B144.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד, נאמר כי בזק מציעה ללקוחותיה לפרסם עצמם באתר האינטרנט המהווה מדריך טלפונים מסווג לעסקים המחולק לפי קטגוריות ותחומי עיסוק בהתאם לסיווג המקצועי בו הם עוסקים.
בזק מציעה להתקשר עמה בהסכם לרכישת חבילת פרסום במסגרתה רוכש הלקוח חבילת פרסום אחת עבור כל מקום יישוב בו מצויה כתובת המחשב של כל גורם המחפש באתר האינטרנט בעלי עסק העוסקים בתחום החיפוש.
לטענת התובעת, חברת תג נאור מפתח תקוה העוסקת בייצור ושיווק של כרטיסים מגנטיים וכרטיסים חכמים, היא רכשה מבזק 37 חבילות פרסום עבור 37 ישובים שונים. אולם למרות מצגי בזק לפיהם החשיפה שלה תבוצע רק במקום הישוב ממנו מבוצע החיפוש או מהאזור של אותו הישוב, הרי בפועל גורמת בזק לחשיפתה באתר האינטרנט ללא כל קשר למקום היישוב.
לדברי תג נאור, למעשה בזק גורמת לכך כי תהיה חפיפה בחשיפות, כך שבו-זמנית תיחשף תג נאור בכל חבילות הפרסום אותן רכשה ובגין כל הישובים, ובכך למעשה גורמת בזק לחיובים מיותרים וחופפים של חשיפתה באתר האינטרנט שלה.
תג נאור טוענת כי בזק הציגה בפניה מצגי שווא לפיהם עליה לרכוש חבילות פרסום עבור כל ישוב והסתירה ממנה באופן מגמתי את האפשרות לרכוש חבילה אחת שתחול על כלל הארץ. בכך אילצה אותה לרכוש מספר חבילות פרסום עבור ישובים שונים, וזאת במטרה להתעשר שלא כדין על חשבונה ולהגדיל את היקף החשיפות שלה באתר האינטרנט, תוך שהיא מחייבת אותה בחיוב חופף עבור כל החשיפות.
בתביעה נאמר כי לא בכדי נמנעת בזק מלציין בהסכמים עם לקוחותיה לרכישת חבילות פרסום לפי ישובים, כי החשיפה תבוצע במספר פעמים רב בהתאם למספר חבילות הפרסום הנרכשות ממנה, וללא כל קשר לישוב בגינו נרכשה חבילת הפרסום. בכך, נאמר בתביעה, גורמת בזק להטעיית צרכנים.
"עסקים רבים מחויבים ללא הצדקה"
לדברי התובעת, בחיפושים אקראיים שביצעה באתר האינטרנט עולה כי ישנם עסקים רבים נוספים אשר רכשו מבזק מספר חבילות פרסום, והחברה חושפת אותם באתר האינטרנט פעמים מספר באותו מסך, ולמעשה מחייבת אותם בחיובים חופפים וכפולים, וזאת ללא כל הצדקה.
עוד נאמר בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד עודד מור, כי בזק אינה מפרסמת ו/או מביאה לידיעת לקוחותיה את האפשרות לרכוש חבילת פרסום ארצית, ורק בעקבות פניית הלקוח בתלונה נגד החשיפות החופפות והחיובים הגבוהים והבלתי סבירים בעטיין, מציעה בזק ללקוח לעבור לחבילת פרסום ארצית אשר החיוב בגינה הינו חיוב של חבילת פרסום אחת.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את בזק להשיב ללקוחותיה את חיובי היתר בהם חויבו כתוצאה מהחשיפות החופפות, וכן לפצות אותם בגין עוגמת הנפש עקב הטעייתם. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-50 מיליון שקלים.
בנוסף מתבקש בית המשפט להורות לבזק לתקן את הסכמי ההתקשרות עם לקוחותיה לרכישת חבילות פרסום. זאת בדרך של מתן כל המידע הרלוונטי המתבקש בדבר הפרסום הכפול והחפיפה בין פרסומים בכל מקרה בו רוכש לקוח של בזק מספר חבילות פרסום באותו סיווג.