ב-7 במרס (יום שישי לפנות בוקר) ייפתח לתנועה כביש החיבור בין הפתח המזרחי של מנהרות הכרמל לכביש 22 ולעוקף קריות - חצי שנה לפני המועד המתוכנן - נובמבר 2014.
עלות הקמת כביש החיבור החדש, שאורכו 1.7 ק"מ, כ-260 מיליון שקל. הכביש הינו דו מסלולי ודו נתיבי. כ-600 מטר של הכביש שוקעו, כדי לעבור מתחת למסילת רכבת החוף, מסילת רכבת העמק ומסלול המטרונית, כחלק ממדיניות
משרד התחבורה ליצירת הפרדות מפלסיות במפגשי רכבת וכביש. עבודות השיקוע התבצעו בקרקע ביצתית, שמהווה אתגר הנדסי מורכב. הפרויקט מוגדר כאחד הפרויקטים ההנדסיים המסובכים והמורכבים ביותר של חברת יפה נוף.
פתיחת כביש החיבור בין הפתח המזרחי של מנהרות הכרמל לכביש 22 ולעוקף קריות כחצי שנה לפני המועד המתוכנן תחסוך למשק כ-100 מיליון שקל בשנה הראשונה, לפי נתוני יפה נוף. כמו-כן, צפוי גידול של 15-25% בנפחי התנועה במנהרות הכרמל. מניתוח נתוני התנועה עולה כי הפרויקט מביא לחיסכון של 621 שעות רכב ביום ו- 4,936 ק"מ רכב ביום.
פרויקט מנהרות הכרמל, אותו תכננה גם כן חברת יפה נוף ופיקחה על ביצועו הושלם ונפתח לתנועה בנובמבר 2011. זהו ציר תנועה דו מסלולי דו כיווני שנחפר מתחת להר הכרמל ומחבר בין המבואות הדרומיים של חיפה באזור מת"ם עם המבואות המזרחיים באזור הצ'ק פוסט במפרץ חיפה, עם יציאה אמצעית באזור המגורים שבין שכונות נווה שאנן, אחוזה ורוממה שעל הכרמל. כמיליארד וחצי ₪ הושקעו בהקמת המנהרות, כשיפה נוף לקחה על עצמה להקים את דרכי הגישה אל המנהרות, באמצעות מערכת של גשרים וכבישים.
דרכי הגישה לחיבור הדרומי למנהרות הושלמו עוד לפני פתיחת המנהרות לתנועה, כך גם דרכי הגישה במרכז המנהרות, המחברות לפרויקט את שכונות המגורים.
בפתח המזרחי הושלמה, עם פתיחת המנהרות לתנועה, יציאה לכיוון שד' ההסתדרות, עורק תנועה שסבל בשל כך מעומסי תנועה כבדים. יציאה זו היוותה חלופה לדרך הגישה הראשית למנהרות, בכביש המחבר אותן לעוקף קריות ומשם לצפון הארץ.
לאחר פתיחת כביש החיבור לתנועה יימשכו עבודות השלמה שכוללות חיפוי קירות, פינוי עודפי עפר ושיקום הר הזבל והשלמת עבודות פיתוח נופי וגינון. עבודות ההשלמה יבוצעו בעיקר בשעות הלילה, כדי למזער פגיעה בתנועה החולפת בכביש.
יפה נוף תכננה, ניהלה ויזמה את הקמת הכביש עבור עיריית חיפה ומשרד התחבורה. חברת טר ארמה ביצעה את עבודות הקמת הכביש וניהול הפרויקט והפיקוח בוצעו ע"י שפירא מרכוס מהנדסים.
יו"ר דירקטוריון יפה נוף רו"ח ג'קי ואקים, אמר בטקס החניכה: "חיסכון של כ-370 אלף שקל ביום, שמצטברים ל-100 מיליון שקל בשנה הם הסיבה העיקרית בגללה אנחנו פותחים את הכביש לתנועה כבר עתה, למרות שלא הסתיימו עבודות ההשלמה של חיפוי הקירות".
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי "חיבור זה משלים את מהפיכת התחבורה והנגישות של צפון הארץ, דרך עוקף קריות ומנהרות הכרמל לכביש החוף בפרק זמן של כרבע שעה".