|
החג בפתח, והישראלים מסתערים על החנויות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בחודש הקרוב ובמהלך חג הפסח צפוי גידול של כ-18% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית, זאת בדומה לנתוני הגידול בעשור האחרון. כך עולה (יום ג', 8.4.14) מסקירה שערך אגף כלכלה ומיסים באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח, אשר בוחנת את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2013-2002.
מהסקירה עולה עוד, כי שנת 2014 צפויה להיות דומה לממוצע ברשתות השיווק ותשקף עלייה (לעומת החודש הקודם) של כ-17% ברכישת מזון, עלייה של כ-25% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עלייה של כ-112% ברכישת כלי בית, ועלייה של כ-34% ברכישות מוצרי חשמל לבית.
כלכלני לשכת המסחר ציינו כי מסקירת נתוני העשור האחרון עולה כי לעומת גידולי הרכישות בחודש החג, הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות ברכישות ברשתות השיווק: ירידה של כ-6% במכירת המזון, ירידה של כ-18% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, ירידה של כ-19% במכירת מוצרי חשמל לבית וירידה של כ-45% ברכישת כלי בית ומטבח.
לדברי יורם דר, יו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר: "לאחר הירידה במכירות שחווינו בחנויות הביגוד, נעליים והאביזרים ברבעון הראשון של השנה עקב החורף השחון, אני מעריך כי המכירות לקראת חג הפסח תהיינה גבוהות יותר. במקביל, נצפה בירידת מחירים אשר תושפע ממבצעים ומתחרות בין הרשתות השונות. אני צופה לקראת הפסח ירידת מחירים ריאלית של 3%-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד".