רשות שדות התעופה תגיש לכנסת בתוך שבועיים הצעה לחייב את זכייני המזון בנתב"ג למכור סל מוצרים הכוללים - מים, קפה, כריך ועוד מספר מוצרים במחירים מוזלים ומפוקחים. סל המוצרים המוזלים ייכנס לתוקף רק עם חתימת חוזים חדשים.
כך התחייב מנכ"ל רשות שדות התעופה,
יעקב גנות במהלך דיון שקיימה (יום ג', 24.6.14) הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ
עדי קול בעקבות תלונות רבות שהגיעו אליה על המחירים הגבוהים ברשתות המזון בנמל התעופה בן-גוריון.
במהלך הדיון נתנה קול דוגמה לנעשה באוניברסיטאות. לדבריה, באוניברסיטאות יש שלושה מוצרים בסיסיים שיש עליהם פיקוח - מים, קפה וכריכים. "רשות שדות התעופה צריכה לקבוע מספר מוצרים בסיסיים עליהם יהיה פיקוח. את המחירים של האוכל והשתייה בנתב"ג וברור שיש מי שמנצל את העובדה כי ציבור הנוסעים הוא 'קהל שבוי'", אמרה ח"כ קול.
שחר תורג'מן, מנכ"ל הדקה ה-90, פנה לוועדה ואמר במהלך הדיון: אני מבקש מהנוסעים להגיע 3 שעות לפני הטיסה, אין סיכוי שהם לא ירצו משקה או כריך בזמן הזה. יש כשל שוק ומישהו צריך לפקח על זה. מה שרשות שדות התעופה אומרת ללקוחות שלי זה "תביאו צידניות מהבית ותפתחו שולחן".
מנהל נתב"ג: "משווים בין מחיר מלפפונים ועגבניות"
שמואל זכאי, מנהל נתב"ג, אמר בתגובה כי "החנויות בנתב"ג מחויבות להיות פתוחות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. אי-אפשר להשוות בין הוצאות התפעול שלהן לבין חנויות שנסגרות בעשר בלילה במרכז תל אביב. ההשוואה של המחירים בתוך נתב"ג למחירים מחוץ נתב"ג זה כמו להשוות בין מחיר מלפפונים ועגבניות. החנויות בנתב"ג צריכות לשלם על שעות בלילה, לנייד את העובדים לנתב"ג להיות פתוחות גם בשעות שהשדה ריק. הזכיין לא רשאי להעלות את המחירים ללא אישור. מאז חודש מאי בשנה שעברה המחיר לא עלה. הזכיין רשאי לבקש להעלות מחירים רק לפי מדד המחירים של המסעדות. בהינתן כל הנסיבות שתיארתי, המחיר הוא לא גבוה הוא בגדר הנורמלי".
יורם שפירא, סמנכ"ל המסחר בנתב"ג: יש כמה אפשרויות לממן את הפעילות של נתב"ג. אפשר לקחת מיסים מהמדינה והרשות לא קיבלה שקל מאז הקמתה. אפשרות שנייה זה להעלות אגרות, ואף אחד לא רוצה שנעלה את האגרות. האפשרות השלישית היא ממקורותיה של הרשות. זו היכולת היחידה של הרשות לממן את הפעילות כדי שתהיה פלטפורמה להביא חברות תעופה מהעולם. הכסף שנכנס לא הולך לכיסים של האנשים אלא הולך כולו לפיתוח השדה".