ענף התיירות בכוננות ספיגה: מנתוני לשכת התיירות הנכנסת עולה כי היקף ביטולי ההזמנות מגיע ל-20% וקיימת עצירה של הזמנות חדשות.
לפני האירועים, מצבת ההזמנות לספטמבר-דצמבר הייתה בשיאה ולפי רמת ההזמנות לשנת 2015 הייתה צפויה להימשך התנופה. כיום קיימת אי-ודאות גדולה לגבי אחוז המימוש של היקף ההזמנות הקיימות וחוסר וודאות לגבי רמת ההזמנות הצפויות בחודשים הקרובים.
לאור הערכות המצב שקיימה הלשכה, היא דורשת להגדיל את תקציב השיווק של משרד התיירות וכן הגדלת קרן שיווק למארגני התיירות הנכנסת באופן שיאפשר צמצום הנזק לטווח הארוך.
כמו-כן אם תהיה קריסה בהיקפי הפעילות של מארגני התיירות הלשכה דורשת להחיל את מנגנון הפיצוי על חברי הלשכה שיתבסס על ירידת היקפי המחזורים.
"השפעת המבצע על תיירות - תהיה מינורית"
עמי אתגר מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת מציין כי בפועל, מארגני התיירות הנכנסת פועלים מול עשרת אלפים משווקים בחו"ל וביכולתם עם סיוע ממשלתי להקטין בצורה ניכרת את הפגיעה בתיירות הנכנסת ולמזער את הנזק הכלכלי והתדמיתי של מדינת ישראל.
אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, הביע אמון בלשכת מארגני התיירות ובפועלה. לדבריו משרד התיירות יתגבר את תקציבי השיווק ואת הנוכחות הפרסומית. עוד הוסיף הלוי כי העולם מורגל לאירועי משבר ולאסונות טבע ותיירות צריכה לתמרן בין האירועים הקשים. להערכתו השפעת המבצע על התיירות תהיה מינורית ונקודתית והחזרה לשגרה תהיה מהירה. יש מקום לאופטימיות.