רק מקצת מנויי האינטרנט בישראל מקבלים לבקשתם שירותי סינון אתרים ותכנים פוגעניים, למרות שמדובר בשירות הניתן ללא תשלום. משרד התקשורת סבור שהדבר נובע מחוסר מודעות, וזאת למרות המסע הפרסומי לעידוד המודעות לסכנות ברשת שעלה לפני מספר חודשים. בנוסף, התברר כי הספקיות נמנעות מלהציע זאת לציבור הרחב באופן הנדרש.
לכן, שוקל משרד התקשורת לבצע את התיקונים הבאים ברשיונות חברות ה
סלולר, חברות הסלולר הווירטואליות וספקיות הגישה לאינטרנט:
השירות לסינון של אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט, ללא תשלום יוכל לכלול גם: סינון על-פי שעות גלישה שתוגדר על-ידי המנוי עם אפשרות לגמישות ולשינויים; הפקת דוחות על שעות גלישה והאתרים בהם בוצעה גלישה - וזאת לפי בחירת המנוי.
המנויים יוכלו לקבל את השירות באחת משתי דרכים: קבלת השירות באמצעות התקנה על גבי ציוד הקצה או המחשב של המנוי או קבלת השירות באמצעות הרשת/המערכת של החברה, ללא צורך בהתקנה כלשהי על גבי ציוד הקצה או המחשב של המנוי.
לשם כך, החברות הסלולריות ישלחו למנוי מסרון במועד ההתקשרות ובמועד חידושה וכן אחת לשנה במהלך תקופת ההסכם הכולל שני קישורים. המנוי יוכל לבחור איזה מבין שני הקישורים להפעיל כדי לקבל את השירות:
- קישור שבאמצעותו יוכל הלקוח להירשם לקבלת שירות הסינון באמצעות הרשת של החברה, ללא צורך בהתקנת תוכנה כלשהי על גבי ציוד הקצה.
- קישור שבאמצעותו יוכל המנוי להתקין את שירות הסינון על גבי ציוד הקצה שלו. ככל שהמנוי בחר בחלופה זו, תספק לו החברה תמיכה טכנית לצורך ביצוע ההתקנה, על-פי בקשתו, ללא תשלום.
ספקיות האינטרנט ישלחו הודעת דואר אלקטרוני למנוי במועד ההתקשרות בהסכם, וכן אחת לשנה במהלך תקופת ההסכם, ובמועד חידושה, ובו קישור לקבלת שירותי גישה לאינטרנט, המציעה לו את השירות בשתי הדרכים הבאות:
- קבלת שירותים ללא צורך בהתקנת תוכנה כלשהי על גבי המחשב, תוך ציון מספר הטלפון של מוקד שירות הלקוחות שבו ניתן להזמין את השירות.
- הרשמה לתוכנת סינון שתותקן על גבי המחשב שבידי המנוי. ככל שהמנוי בחר בחלופה זו, יספקו לו החברות תמיכה טכנית לצורך ביצוע ההתקנה, על-פי בקשתו, ללא תשלום.
השירות יסופק לכל ציוד קצה (לרבות מכשירי סלולר וטאבלטים) ולכל מחשב/שם משתמש, לרבות כאלה הפועלים במסגרת רשת מקומית/ביתית, קווית/אלחוטית, תוך מתן אפשרות למנוי לבחור לקבל את השירות רק על חלק מציוד הקצה או המחשבים (לא כל המחשבים או הטלפונים החכמים שבביתו או במשרד).
שירות למחשבים וטאבלטים שהם משולבי כרטיס חכם (SIM) יסופק על-ידי חברות הסלולר, ומפעילים וירטואליים, ולכאלה שאין בהם כרטיס, כאמור, יסופק השירות על-ידי ספקי גישה לאינטרנט ומפעילים פנים ארציים נייחים.
השירות שיינתן יהיה פשוט ונוח להתקנה ושימוש ולא יגרום לפגיעה בחוויית הגלישה של המנוי בהיבט קצב ומהירות הגלישה.
ספק גישה לאינטרנט יספק למנוי תמיכה טכנית שוטפת לשירות, ללא תשלום נוסף על התשלום שהוא משלם בעד שירות הגישה לאינטרנט ויסיר את השירות לבקשתו של מנוי ביום בו הגיש בקשה לכך בכתב או בעל פה.