עליה נוספת בשיעור של כ-50%, נרשמה במספר תלונות הגולשים הכולל בפורומים לצרכנות בחודש נובמבר בהשוואה לחודש אוקטובר, זאת לאחר עליה משמעותית שנרשמה חמישה חודשים ברציפות החל מחודש יוני.
בנובמבר נרשמו כ-330 תלונות וכ-4,500 תגובות לתלונות בפורומים השונים לצרכנות, לעומת כ-230 תלונות וקרוב לכ-3,400 בחודש אוקטובר. העלייה המשמעותית במספר תלונות צרכנים, על-אף העלייה המגמתית הנצפית בחודשים האחרונים, נובעת מהשתתפותה של מנכ"ל המועצה לצרכנות - גלית אבישי בפורום חי בפורטל YNET. כך עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת".
ירידה נוספת בשיעור של כ-4% נרשמה במספר תלונות הגולשים בפורומים לצרכנות כנגד אתרי המכירה באינטרנט. 18% מסך התלונות בנובמבר היו כנגד אתרי המכירה לעומת 22% בחודש אוקטובר ו-30% בספטמבר - בו נרשם שיא במספר התלונות כנגד אתרי המכירה.
עלייה נרשמה במספר התלונות כנגד עמלות הבנקים, חברות הביטוח וכרטיסי האשראי. עליה משמעותית בשיעור של כ-7% נצפתה בקטגוריית השירות הלקוי, רוב התלונות נרשמו מפורום צרכנות YNET. יתר הקטגוריות שנבחנו נותרו ללא שינוי משמעותי. במקום הראשון נמצא נושא השרות הלקוי עם 24% מהתלונות ובמקום השני נמצא נושא המוצר הפגום עם 20% מהתלונות.
לאחרונה נצפתה תופעה חדשה בתחום הפעילות הצרכנית באינטרנט: גולשים מעלים בלוגים (יומנים אישיים) בנושאים צרכניים או משלבים תלונות צרכניות בבלוגים האישיים שלהם.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים: תפוז, נענע, ynet, b.s.h, דוח שירות וכלבוטק לחודש נובמבר: שרות לקוי - 24%. מוצר פגום - 20%. קניות באינטרנט - סה"כ: 18%. מתוכם: 4% נגד סקאל, 3% תלונות כלליות, 2.5% נגד נטאקשן, 2.5% נגד המכרז הישיר, 1.5% נגד אולסייל, 1.5% נגד המכרז של המדינה, 1% נגד p1000, 0.5% נגד וואלה שופס, 0.5% נגד גיזמו, 0.5% נגד מקס פרייס ו-0.5% Hafuch.
חברות סלולריות - סה"כ: 7%. מתוכם: 3.5% נגד סלקום, 2% נגד פלאפון ו-1.5% נגד orange. חברות כבלים - סה"כ: 6%. מתוכם: 1.5% תלונות כלליות, 1.5% נגד תבל, 1.5% נגד ערוצי זהב, 1% נגד YES ו-0.5% נגד מת"ב. בנקים - 4%. הטעיית צרכנים - 4%. חברות ביטוח - 4%. ספקיות אינטרנט - סה"כ: 3%. מתוכם: 1.5% נגד בזק בינלאומי, 0.5% נגד נטוויזן, 0.5% נגד אינטרנט זהב ו- 0.5% נגד קווי זהב. כרטיסי אשראי- סה"כ: 3%. מתוכם: 1.5% נגד ויזה כ.א.ל, 1% תלונות כלליות ו- 0.5% נגד ויזה לאומי. הפקעות מחירים - 3%. בזק - 2%. חברות תעופה - 2%.
בחברת גוב קרטין עיתונות ותקשורת פועלת מחלקה ליחסי ציבור באינטרנט העוסקת במתן שירותי יחסי ציבור ברשת האינטרנט תוך התייחסות אליה כאל מדיה עצמאית המשתלבת במערך יחסי הציבור הכללי של חברות וארגונים. במסגרת זו ניתנים שירותים כמו: העברת מידע חדשותי לאתרי החדשות, העברת מסרים ישירים ועקיפים לפורומים מתאימים, ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה ומניעת הפצת שמועות שקריות באמצעות דואל שרשרת.