המדינה ביצעה מיפוי מלא של 30,000 תחנות אוטובוס בעלות של כ-3 מיליון שקלים. המיפוי בוצע באמצעות מערכת המובייל-מאפר (Mobile-Mapper) המשוכללת שפיתחה חברת אופק צילומי אוויר. מערכת זו מורכבת בקלות ובמהירות יחסית על רכב שטח ממונע, ופועלת תוך כדי נסיעה. בין השאר מאפשרת המערכת מיפוי תלת-ממדי (3D) באמצעות שלושה תותחי לייזר, צילום פנוראמי בזווית של 360 מעלות ברזולוציה גבוהה ובשפע יישומים נוספים לשירות המתכננים, המהנדסים ומנהלי הפרויקטים, המעמידים לרשותם שלל נתונים גאוגרפיים.
מזה תקופה ארוכה שאין התאמה בין מאגרי המידע הקיימים למציאות בשטח. תחנות נוספו, תחנות בוטלו, תחנות הוזזו וחלק מן התחנות מעולם לא היו קיימות או שהופיעו במקום שגוי. לכן, בין היתר השוותה אופק את הנתונים במערכות המידע והרישוי של
משרד התחבורה למציאות בשטח, כדי לאתר חוסר התאמה. המערכת המשוכללת מאפשרת לבצע הצלבה של המידע. ההערכה בענף התחבורה היא שקיים חוסר התאמה של כ-10% מהתחנות.
רכיבי מערכת המובייל-מאפר כוללים, בין השאר, שש מצלמות היקפיות לצילום בזווית של 360 מעלות ובמהירות של עד 15 תמונות לשנייה בכל מצלמה. כמו-כן נכללת בה גם מערכת סורקי LiDAR למיפוי באמצעות קרני לייזר, מערכת GPS דיפרנציאלי בתוספת IMU לקביעת נקודת ציון מדויקת וכן מחשבים וציוד היקפי.
מערכת זו פותחה במשותף עם חברת Topcon היפנית, בליווי מהנדסי חברת אופק לאיסוף ולעיבוד של מידע גאוגרפי מדויק.
דוד פרץ, מנכ"ל אופק צילומי אוויר, ציין כי למובייל-מאפר חיבור מהיר למערכות ה-GIS ולמערכות הניהול של הרשות המקומית, וכן מיפוי אוטומטי מדויק של חזיתות כל הבתים והשלטים בכל רחוב. המערכת נמצאת בשימוש בעיריות ירושלים, חיפה, פתח תקוה וכפר סבא.
המובייל-מאפר שימושית במיוחד גם בתחזוק כבישים עירוניים ובין עירוניים. היא מאפשרת סקרי אינוונטר של שלטי דרכים, לרבות נקודות ציון מדויקות לכל שלט וסיווגו לפי סוגים, סוקרת גדרות בטיחות ומעקות תוך התמקדות בפרטים עד לרזולוציה של 5 ס"מ, סוקרת מפגעים פוטנציאליים בצידי הדרך או המסילה (צמחייה, כביש משובש, מבנים, רמזורים) וכן סימונים וסדקים על הכבישים, אבני שפה, מעברי חציה ותאורת כבישים ורחובות.