חברת נסטלה אספרסו, בעלת המותג "נספרסו", מבקשת (22.12.14) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאסור על חברת אספרסו קלאב לעשות שימוש בפרסומותיה בכפיל של השחקן ג'ורג' קלוני, פרזנטור של נסטלה מאז שנת 2006.
לטענת נסטלה, השימוש של אספרסו בכפיל פוגע במותג שלה, מפר את סימני המסחר שלה ומהווה עשיית עושר ולא במשפט על חשבונה. לדבריה, אספרסו קלאב מציגה את המוצר של נסטלה כמיועד ללקוחות יוקרתיים בלבד ולכאורה אינו נגיש ל"עמך ישראל", ובכך חוסמת בצורה בלתי הוגנת את הגישה של נסטלה ללקוחותיה.
נסטלה טוענת, כי אספרסו קלאב "רוכבת" על המוניטין שלה על-ידי עשיית שימוש של קלוני המזוהה עם המותג שלה, וזאת על דרך הצגת כפיל הדומה לו עד כדי זהות במראהו, בסגנון לבושו ובהתנהגותו.
בתביעה נטען עוד, כי הפרסומת של הנתבעת מציגה את "נספרסו" באופן מבזה, מתארת אותו בכינוי "משוגע" ומציגה אותו כמנותק מן המציאות.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דויד גילת, רקפת פלד וענת גוזלן, נאמר עוד, כי הגם שייתכן שמישהו מצא "הומור" בהתנהגות מעין זו, הרי שהדין אינו מתיר הומור כזה בפרהסיה, שלא נועד אלא לנצל ולגזל רכוש של רעך. נסטלה טוענת, כי אין המדובר בפרסומת השוואתית מותרת, אלא בשימוש במותג לצורך פרסום מוצר אחר - שהוא פעולה אסורה. נסטלה גם תובעת פיצוי של 200,000 שקל.
השופט
מגן אלטוביה דחה את בקשת נסטלה למתן צו זמני במעמד צד אחד וקבע דיון במעמד שני הצדדים שיתקיים ב-25.12.14.