|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

היועמ"ש עצר מכירת דירות עמידר לעמותות

הודיע על הקפאת מכירת דירות המיועדות לדיור ציבורי לעמותות ולגופי ציבור עד לסיום בדיקתו בנושא משרד השיכון טען שלא נמכרו עדיין דירות, אך כפי שחשפנו ב-News1 כבר בספטמבר - עמותה מקורבת לאריאל בבית אל רכשה דירות של עמידר בשליש מחיר ומפעילה גוף עסקי מתוך קומפלקס דירות של עמידר
07/01/2015  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת בית-אל   |   תגובות
השר אריאל. המכירה נעצרה [צילום: פלאש 90]

הפעילות העסקית של ערוץ 7 - בדיור ציבורי
איציק וולף
אולפני ערוץ 7, מאתרי האינטרנט החדשותיים המובילים במגזר הדתי, הנושא את שמה של תחנת הרדיו הפירטית ששידרה מאונייה עד שנסגרה, פועלים מתוך דירות שנבנו לצורך שיכון זכאים לדיור ציבורי ואשר הושכרו לעמותה שקשורה לישיבה בבית אל ולערוץ 7 * כך עולה ממסמך רשמי של משרד השיכון שנחשף לראשונה * משרד השיכון: הוגשה תביעה לבית המשפט בירושלים
לרשימה המלאה

עמידר מכרה דירות בשליש מחיר לעמותה שלא עמדה בהתחייבויותיה
איציק וולף
עמותת סוכת עובדיה, המופעלת בידי אנשי הישיבה הגבוהה בבית אל, נמצאת בסכסוך משפטי ממושך עם חברת עמידר על כספי שכירות * למרות שעל-פי דיווחיה ועל-פי דיווחי עמידר טרם הסתיים הסכסוך, מכרה לה עמידר שבע דירות בכשליש מחיר * דוחות העמותה כוללים נתונים לא נכונים על-אודות הגוש והחלקה של אותן דירות * משרד המשפטים: רשות התאגידים תפתח בבדיקה
לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה עצר את מכירת דירות עמידר על-ידי משרד השיכון לעמותות ללא כוונת רווח המקורבות לשר השיכון, אורי אריאל. כפי שפורסם ב-News1 כבר בספטמבר ולאחרונה בחדשות 2 מכר משרד השיכון דירות שהיו בבעלות עמידר ואשר יועדו לשימוש זכאים לדיור ציבורי לעמותות המקורבות לבית היהודי ולשר אורי אריאל.

"נוכח הפניות השונות, בעניין מכירת הדיור הציבורי לעמותות או לגופים אחרים ללא כוונת רווח ולמטרות ציבוריות, פנה היועץ המשפטי לממשלה (אזרחי), מר ארז קמיניץ, למשרד הבינוי לקבל את תגובתו", כתב (יום ד', 7.1.15) ד"ר אסף הראל, עוזר ליועץ המשפטי לממשלה לעורכי הדין של פורום הדיור הציבורי.

לדבריו, במכתב מפורט שהעביר משרד השיכון נטען כי נכון למועד כתיבת המכתב, אתמול, לא נעשתה כל מכירה של דירות המיועדות לדיור ציבורי לגופים ולעמותות כפי שנטען. "עוד פורט כי נעשתה ונעשית עבודת מטה לצורך טיפול בסוגיית מכירת דירות הדיור הציבורי לעמותות שונות ולצרכי ציבור על היבטיה השונים", כתב והוסיף כי בהמשך לכך התבקש גם אישור היועץ המשפטי לממשלה למתווה שהוצע על-ידי משרד הבינוי והשיכון להשלמת הטיפול בסוגיה.

"נוכח תשובה זו ונוכח ההכרח לבחון לעומק את המתווה המוצע, יידרש משרד המשפטים לבחינה מעמיקה של הסוגיה עם משרד הבינוי ועם כלל הגורמים הרלוונטיים. בדיקה מעמיקה זו תיעשה בזמן הקרוב", ציין. עוד הוסיף כי "משרד הבינוי הונחה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה כי עד להשלמת הבחינה לא תיעשה מכירה כלשהי של דירות הדיור הציבורי לעמותות או לגופים אחרים הפועלים לצרכי ציבור".
עצירה מיידית של מכירת דירות ממאגר הדיור הציבורי שלא בהתאם לחוק / מכתב
היועץ המשפטי לממשלה מורה להקפיא כל מכירה של דירות המיועדות לדיור ציבורי לידי עמותות או לגופים אחרים ללא כוונת רווח, עד לסיום בדיקתו בנושא.

משרד השיכון משקר
דירות עמידר בבית אל

המידע שחשפנו ב-News1 כבר ב-23 בספטמבר 2014 מעלה כי בניגוד לטענת משרד השיכון שדירות שיועדו לדיור ציבורי לא נמכרו - כבר בשנת 2013 הועברו דירות שכאלה בשליש מחיר לידי עמותה המקורבת מאוד לשר השיכון, אורי אריאל.

מדובר בשבע דירות שנמכרו לעמותת 'סוכת עובדיה' המופעלת בידי אנשי הישיבה הגבוהה בבית אל, ישיבה שבראשה עומד הרב זלמן ברוך מלמד שהוא מרבני מפלגת תקומה - מפלגתו של השר אריאל - במחיר של 250,418 שקל לדירה. בין הדירות הללו - שנמכרו במחיר זהה - ארבע דירות בנות 78 מ"ר ושלוש דירות בנות 100 מ"ר. זאת, בזמן שעל-פי נתוני מכירת הדירות בבית אל בשנת 2013 [המופיעים באתר מדלן] עמד מחירה של דירת 100 מ"ר בעלת 4 חדרים על סכום של כ-730,000 שקל.

דוח עמותת סוכת עובדיה לשנת 2013, אשר אושר בידי העמותה בסוף יוני 2014, כולל סעיף של 'פירוט עסקות במקרקעין בשנת הדין וחשבון'. בסעיף זה מופרטות שתי עסקות: האחת - לרכישת ארבע דירות תמורת 1,001,672 שקלים.

על-פי הדוח, הדירות המדוברות נמצאות בגוש 63574, בחלקה 3040 ובתת חלקה 12. השנייה - לרכישת שלוש דירות תמורת סכום של 751,254 שקלים. הדירות המדוברות נמצאות באותו גוש-חלקה, בתת-חלקה 15.

עוד עולה מנתוני משרד השיכון כי שלוש מהדירות הן בנות ארבעה חדרים ובעלות שטח של 100 מ"ר. ארבע הדירות האחרות הן בנות שלושה חדרים על 78 מ"ר. למרות השוני בגדלים, שאמור לבוא לידי ביטוי בעלות השכירות ובמחיר הנדרש במכירה - קיבלה עמידר עבור כל אחת מאותן דירות סכום זהה.

מכירה זו, תמורת סכום נמוך משמעותית מן הערך האמיתי של הדירות, נעשתה למרות שעמותת סוכת עובדיה הייתה חייבת לעמידר סכום של לפחות 4,808,889 שקלים [נכון לתאריך 16.9.2010. הנתון מתבסס על מסמכי תביעה שהגישה עמידר נגד עמותת סוכת עובדיה].

בעמידר הטילו את האחריות על קביעת המחיר שנגבה מסוכת עובדיה על כתפי משרד הבינוי והשיכון. "עמידר ביצעה את הליך המכר שבמסגרתו דנה ועדת המחירים של משרד הבינוי והשיכון בבקשת העמותה וגם קבעה את מחיר המכירה", לשון תגובת החברה.

פעילות עסקית בדירות עמידר
הרב מלמד. מקורב לאריאל [צילום: פלאש 90]

יתרה מזאת, מפעילי אתר החדשות של ערוץ 7 - אנשי הישיבה הגבוהה בבית אל המקורבים כאמור לשר אורי אריאל - מנהלים את הפעילות העסקית של האתר מתוך דירות שנבנו כדיור ציבורי והושכרו להם על-ידי עמידר לצורך מגורים. כך עולה ממסמך שנחשף לראשונה ב-News1 באוקטובר 2014.

המסמך המדובר מפרט את כלל הדירות שהושכרו לעמותת סוכת עובדיה, המופעלת בידי אנשי הישיבה הגבוהה בבית אל המפעילים גם את ערוץ 7 כאחת מן הזרועות הכלכליות של קונצרן הישיבה. הוא כולל שבע דירות - שלוש בנות 100 מ"ר וארבע בנות 78 מ"ר - שנמכרו לעמותת סוכת עובדיה במסגרת הסכם פשרה עם חברת עמידר, תמורת 250,418 שקלים לדירה.

מלבדן, כולל המסמך את כל שאר 24 דירות עמידר המוחזקות עד היום בידי העמותה. כל הדירות הללו נמצאות בשתי כתובות: מעגלי הראיה 23 ומעגלי הראיה 25 בבית אל. מדובר בשני קומפלקסים של בניינים - שלושה בניינים בכל קומפלקס. גם כאן, מדובר בדירות שחלקן בנות ארבעה חדרים וחלקן בנות שלושה חדרים, בגדלים בין 81.7 מ"ר ל-95.2 מ"ר. חלק מהדירות הושכרו לסוכת עובדיה בנובמבר 1981, חלקן בפברואר 1982 ואחת מהן הושכרה בנובמבר 1985.

מסמך המצורף, שהונפק על-ידי משרד הבינוי והשיכון והועבר על ידו ל-News1, היעוד המקורי של הדירות הללו היה 'מגורים' כמו גם השימוש בהן בפועל נכון לספטמבר 2014. עוד מפרט המסמך כי הדירות הושכרו למוסדות ציבור.

אולם בירור קצר מעלה כי בחלק ניכר מהדירות הללו נעשה במשך שנים רבות שימוש שלא למגורים אלא לצרכים עסקיים. כך למשל משמשות דירות בכתובת מעגלי הראיה 25 את המשרדים ואת האולפנים של ערוץ 7, גוף התקשורת העסקי של מוסדות הישיבה בבית אל. מדובר באחד מאתרי האינטרנט המצליחים בציונות הדתית. האתר ממומן, בין היתר, באמצעות פרסומות. לפחות ארבע דירות בכניסה האמצעית של קומפלקס הדירות בכתובת מעגלי הראיה 25, משמשות את אולפני ערוץ 7 ואת משרדי האתר. בקומה התחתונה מצוי משרדה של מנהלת האתר, שולמית מלמד, אשתו של ראש הישיבה הגבוהה בבית אל, זלמן מלמד. כמו-כן, נבנה בסמוך למשרד אולפן שידור. בקומה השנייה נבנו אולפני שידור נוספים ותקליטיה גדולה. בקומה השלישית של המבנה מתנהלת פעילות אתר האינטרנט של הערוץ.

דירה אחרת, בכניסה אחרת בקומפלקס הדירות במעגלי הראיה 25 משמשת את אתר האינטרנט של ערוץ 7 בשפה האנגלית. גם שם הוקם אולפן שידור והוצבו מחשבים רבים שמהם מתנהלת פעילות האתר. בעבר שימשה דירה אחרת באותה כניסה, בקומה העליונה, לפעילות האתר וכמשרד ששימש את האחראי לתקציבי הפרסום של האתר.

באותו קומפלקס דירות ממש, בכניסה הימנית, מתגוררים כבר שנים רבות מנהלת ערוץ 7 ובעלה ראש הישיבה בבית אל. שימוש זה בדירה אינו סותר את ייעודה. אולם שימוש בדירה אחרת באותה כניסה כ'דירת לימוד' של הרב מלמד - סותר גם סותר. מדובר בדירה המכילה את ספריית הקודש של הרב מלמד ואשר בה הוא מקבל את תלמידיו ומעביר להם שיעורים. כל זאת, בדירת דיור ציבורי שהושכרה לצרכי מגורים.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר באוקטובר בתגובה כי המשרד תבע את עמותת 'סוכת עובדיה' בגין השימוש בדירות שלא לצרכי מגורים וכי ההליך המשפטי בעניין זה מתנהל בפני בית המשפט המחוזי בירושלים. "עמדת המשרד היא שפועלים בבית אל כמו בשאר רחבי הארץ, במסגרת משפטית, להוצאת מי שלא צריך להיות בדיור הציבורי מדירות אלה", לשון הודעת דובר המשרד. עם זאת, לא ניתן להבחין עדיין באף צעד ממשי שנעשה ליישום הצהרה זו.

"הנחיית היועמ"ש מעידה על החומרה"
לוי אבקסיס. פגישה עם המבקר [צילום: פלאש 90]

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) נפגשה ביום שלישי האחרון עם מבקר המדינה, השופט (בדימ.) יוסף שפירא והציגה בפניו את המסמכים הנוגעים למכירת דירות עמידר. כמו-כן העבירה את המסמכים לידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

"אני שמחה על תשובתו המהירה של היועץ המשפטי לממשלה והתערבותו המיידית לרבות הנחייתו להקים צוות בדיקה מיוחד לבחינת המהלכים הללו", אמרה בתגובה למכתב שנשלח מלשכתו של וינשטיין. "הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מלמדת על חומרתו לכאורה של המהלך שניסו לעשות כאן. דיירי הדיור הציבורי ואותם אלו שממתינים לדירות ציבוריות שנים על גבי שנים צריכים לדעת שהם אינם הפקר, הגיעה העת לבדיקה מעמיקה של כל המהלכים שנעשים מאחורי הקלעים בכל הקשור לדיור הציבורי ולניסיון הבלתי פוסק של גורמים אינטרסנטים להביא לצמצומו ואף לחיסולו".

השר אריאל תמך במנכ"ל הישיבה
שרץ לראשות המועצה המקומית

הקרבה של השר אריאל לאנשי ישיבת בית אל, שמפעילה את עמותת סוכת עובדיה ואת ערוץ 7, באה לידי ביטוי גם בהשתתפותו בכינוס בחירות שערך מנכ"ל מוסדות הישיבה, חנוך פיוטרקובסקי, בעת שרץ לראשות המועצה בבית אל. פיוטרקובסקי נכשל בניסיונו זה ויצא מן המרוץ כבר בסיבוב הראשון של הבחירות המוניציפליות.

בכינוס, שאת תיעודו ניתן לראות בסרטון המצורף, תדרך אריאל את פעילי המטה של פיוטרקובסקי והדריך אותם כיצד עליהם לפעול ביום הבחירות.

פיוטרקובסקי עצמו ציין בכינוס שההצעה לרוץ לראשות המועצה הגיעה אליו לראשונה מפיו של אריאל. לדבריו, בתחילה הדבר לא היה מעשי, אולם לאחר זמן החליט לרוץ ועל כן התקשר לאריאל להודיע לו שהוא "עושה כמצוותו".

אריאל: גם לפני שהייתי בבית אל
הייתי קשור לרב, לכצל'ה, לחנוך

השר אריאל השתתף במאי 2014 במסיבת יום העצמאות בישיבת בית אל כשלצידו יושב הרב זלמן מלמד. במסיבה ציין את קשרי העבר שיש לו עם אנשי ישיבת בית אל - הרב מלמד, יעקב כ"ץ (כצל'ה), חנוך פיוטרקובסקי ויואל צור.

בדבריו ציין את החסמים שקיימים בבניה בבית אל. "אתה בוחן בסוף שנה, בונים בבית אל את הישיבה [בניה של בית המדרש של הישיבה שנעשית במימון המדינה כחלק מהבנות פינוי שכונת האולפנה שנבנתה במרמה על-ידי אנשי הישיבה בבית אל, א.ו.]", אמר.

עוד התייחס לבניית בית דירות בן שבע קומות בבית אל שכונה בפיו 'המגדל'. "שבע קומות זה לא מספיק. בואו, חבר'ה, תתחילו לעלות. אין קרקע, חבל על הזמן, זה יקר. תעלו 20 קומות, מה יש? מה רע לראות את תל אביב?"

האקדח המעשן. עדות למכירת דירות עמידר
תאריך:  07/01/2015   |   עודכן:  10/01/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש עצר מכירת דירות עמידר לעמותות
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
gigi
7/01/15 23:11
2
כלב מוכה ,
8/01/15 06:03
3
צורי
8/01/15 08:41
4
סהר שוקר
8/01/15 10:09
5
בבר
8/01/15 10:27
6
צדק אמיתי
8/01/15 10:52
7
עידןסובול
8/01/15 11:18
 
הנ"ל
9/01/15 10:38
 
הנ"ל
9/01/15 10:38
 
הנ"ל
9/01/15 11:59
8
גימי-יהודי מיהודה
8/01/15 11:23
9
ואורי אריאל שליחו
8/01/15 13:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת בית-אל
השבוע פורסם בערוץ 2 כי משרד השיכון בהנהגת שר השיכון, אורי אריאל, מוכר עשרות דירות של הדיור הציבורי ללא מכרז לעמותות דתיות שאנשיהן מקורבים לשר אריאל ולבית היהודי.
02/01/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, הצהיר כי ייאבק נגד הוראת בית המשפט העליון להרוס בתים שנבנו על קרקע בבעלות פלשתינים.
11/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט העליון קבע כי יש להרוס בתוך חצי שנה מספר מבנים שנבנו בבית אל באופן לא חוקי, על קרקע פלשתינית שנתפסה בתפיסה צבאית. הבנייה, וההליך התכנוני שהוביל אליה נחשפו לראשונה ב-News1. ההחלטה התקבלה על-ידי נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, ועל-ידי השופטת (בדימ.) עדנה ארבל. המשנה לנשיא העליון, מרים נאור, נותרה בדעת מיעוט שעל פיה יש לאפשר הסדרה של הבנייה בתוך שנה.
08/09/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
המועצה בבית אל העניקה היתרים לא חוקיים לפרויקט הבנייה החדש שבנה יואל צור על קרקע פרטית פלשתינית. לאחרונה הוציא המינהל האזרחי צווי הפסקת עבודה לפרויקט, הממוקם בשכונה הצפונית של בית אל ואשר נבנה תוך פלישה לקרקע הפלשתינית הפרטית.
05/09/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט העליון הורה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, לנמק בתוך 60 יום מדוע לא יגיש כתב אישום נגד יואל צור, מיזמי בניית שכונת האולפנה בבית אל. עו"ד ניצן הודיע זה מכבר כי החליט על סגירת התיק הפלילי נגד צור בפרשת האולפנה בנימוק של חוסר עניין לציבור.
30/07/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
נתניהו. משימת על [צילום: אוהד צוויגנברג/POOL AP]
יוסי באום
משימת העל של נתניהו כעת היא למשוך זמן, זה הכל    אם הממשלה מצליחה לשרוד את מושב הקיץ של הכנסת ואותו בלבד, כנראה הוא מוכתר כמנצח הגדול, בלי לירות כדור אחד
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
המשימה הנעלה ביותר שמפקידים הבוחרים בידי ראש הממשלה הוא אבטחת חייהם של אזרחים במצוקה, לאחר שנחטפו על-ידי האויב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il