|
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל [צילום: סיון פרג']
|
|
|
|
|
הכנסות חברת הקמעונאות שופרסל הסתכמו בשנת 2014 ב-11.6 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-11.9 מיליארד ש"ח בשנה שעברה, קיטון של 2.6%, ובסניפים זהים קיטון של 3.2%, בעיקר עקב הורדת מחירים שביצעה החברה במהלך השנה, כחלק מיישום התוכנית החדשה והאטה בצריכה בשוק המזון. כך עולה (יום ד', 25.2.15) מפרסום דוחותיה הכספיים.
ההפסד התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-47 מיליון ש"ח. ההפסד נובע מרישום הוצאות תפעוליות חד-פעמיות בסך 184 מיליון ש"ח, מהאטה בשוק המזון והורדת מחירים שנבעה מיישום התוכנית העסקית החדשה. ההפסד התפעולי מהווה 0.4% ממחזור המכירות, בהשוואה לרווח המהווה 3.6% בשנה שעברה. ההפסד הכולל לשנת 2014 הסתכם ב-107 מיליון ש"ח כתוצאה מהדברים.
ברבעון הרביעי של השנה חזרה החברה לרווח, כפועל יוצא לדבריה של יישום התוכנית האסטרטגית שיצאה לדרך ברבעון השני והשלישי של השנה. ברבעון הרביעי, הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-44 מיליון ש"ח, לעומת הפסד של 3 מיליון ש"ח ברבעון השלישי לשנת 2014. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-2.8 מיליארד ש"ח, קיטון של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וקיטון בסניפים הזהים של 4%. קיטון זה נובע בעיקר מהורדת המחירים בעקבות התוכנית העסקית החדשה.
שינויים מהותיים
רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "במהלך שנת 2014 שופרסל הוציאה לפועל את התוכנית האסטרטגית החדשה, אשר כללה בעיקרה הורדת מחירים רוחבית ועמוקה, התייעלות ושינוי תהליכי עבודה, סגירת סניפים וצמצום שטחים לא יעילים, צמצום הנחות תווים וקידום הפעילות לחיזוק הקשר עם הלקוח.
"השינויים שחלו בשוק קמעונאות המזון בישראל בשנה החולפת והמהלך שיזמה שופרסל השפיעו באופן מהותי על התוצאות של שנת 2014. עם זאת, תוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2014 אשר פורסמו היום, מראות על אמון לקוחות במהלכים שביצעה שופרסל ועל תחילת מגמת השיפור ברווח הגולמי של החברה.
"החברה ממשיכה בקידום מוצרי המותג הפרטי 'שופרסל' מתוך מטרה להציע ללקוח אלטרנטיבה זולה ואיכותית למוצרים הממותגים ולאפשר ללקוחותיה ליהנות מסל צריכה מוזל. החברה ממשיכה בחיזוק ערוץ המכירות המקוון 'שופרסל ONLINE', זאת במסגרת מדיניות החברה לפיתוח תחום הדיגיטל.
"במהלך שנת 2014 החברה השלימה את היערכותה לחוק המזון שנכנס לתוקפו בתחילת שנת 2015 ובתוך כך גם למאגר המחירים המקוון אשר צפוי להיכנס לתוקף במהלך חודש מאי השנה.
"אנו בטוחים כי רצף הפעולות שבוצעו בשנה החולפת, לצד המשך חיזוק הקשר עם הלקוח ופיתוח פעילויות עסקיות חדשות, יובילו את החברה לצמיחה, שימור מעמדה המוביל של החברה בשוק הקמעונאות בישראל ולחזרה לרווחיות נאותה".