|
זיהוי ביומטרי [צילום: AP/HO/Ingersoll-Rand]
|
|
|
|
|
דוח ביניים של סקר שביעות רצון שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עבור רשות האוכלוסין וההגירה, מצביע על שביעות רצון גבוהה של נוסעים ישראלים מהמעבר בעמדות האוטומטיות לבעלי דרכון ביומטרי בנתב"ג. יותר מ-86% היו מרוצים מהתהליך בכלל וממשך הזמן שהוא ארך.
הסקר, שהוזמן כאמור על-ידי רשות האוכלוסין וההגירה בהתאם לדרישות החוק, החל בתחילת ינואר 2015 ויסתיים בסוף חודש יוני 2015. הדוח הנוכחי מציג את נתוני הביניים שנרשמו בחודשים ינואר-מרס 2015.
התיעוד הביומטרי הושק ב-30 ביוני 2013 ובמסגרתו, הוצבו במהלך התקופה בנמל התעופה בן-גוריון גם עמדות למעבר גבול אוטומטי באמצעות דרכון ביומטרי. בתקופה האמורה טסו יותר מ-54,000 נוסעים בעלי דרכון ביומטרי, כאשר 44,000 עברו בעמדות הביומטריות בכיוון אחד או בשני הכיוונים.
הסקר כאמור, מצביע על שביעות רצון גבוהה מהתהליך ומהמעבר המהיר והפשוט, כאשר ניתן לראות העדפה מוגברת אצל צעירים בני 18-39 וכן ניתן לראות ששביעות הרצון גבוהה יותר אצל נשים (91%) מאשר אצל גברים (84%) - בעיקר ביציאה מהארץ. כ-6% הצביעו על חוסר שביעות רצון (5% מהיוצאים ו-7.5% מהנכנסים) כשהסיבה השכיחה ביותר הצביעה על אורך התהליך וחלק מהנוסעים הצביעו על קושי במציאת מיקום העמדות.
לדברי אמנון בן עמי, מנכ"ל רשות אוכלוסין וההגירה "הדרכון הביומטרי מוביל אותנו אל קדמת הטכנולוגיה העולמית, נלוות אליו הקלות המשפרות את חוויית הנסיעה כולה. הצבת העמדות וקיצור זמני ההמתנה של הנוסע מהווה נדבך נוסף ומשמעותי בתוכנית נרחבת, אותה מובילה הרשות אשר נועדה לתת לציבור שירות יעיל, איכותי ומקצועי".