מבקר המדינה יוסף שפירא, החליט לבחון בזמן אמת את היערכות הרשויות השונות לתחילת עבודות התשתית של הרכבת הקלה בגוש-דן ולמתן פתרונות לאזרחים במטרופולין תל אביב.
חברת נת"ע אמורה להתחיל בעבודות התשתית של הרכבת הקלה ב-2 באוגוסט 2015. הובע חשש כי כתוצאה מהעבודות ייגרמו שיבושי תנועה ופקקים גדולים מאוד אשר יכבידו על משתמשי הדרך.
בפרסומים שונים נטען, כי הרשויות השונות וביניהם חברת נת"ע, משטרת ישראל,
משרד התחבורה והרשויות העירוניות אינן ערוכות לטפל באתגרים שמציב הפרויקט.
מדובר בין השאר, במגרשי חנייה במסגרת "חנה וסע" - ההיסעים לנהגים שיחנו במגרשי החנייה, נתיבי התחבורה הציבורית שישרתו את אותם היסעים. אשר למשטרת ישראל, מדובר בהכוונת התנועה באותם אזורים. לגבי הרשויות העירוניות המקומיות מדובר בהיבט החנייה וגרירת רכבים המפריעים לתנועה.
מדובר בריכוז העירוני הגדול והצפוף במדינה. במהלך השנים גדל בו מאוד השימוש בכלי רכב פרטיים ומערכת הכבישים לא הותאמה באופן מספק לתהליך הגידול המהיר. הדבר הביא לגודש רב בכבישי המטרופולין.
מבקר המדינה פרסם בדוח 64א לשנת 2013, פרק העוסק בהיערכות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, ובדוח 65א לשנת 2014 פרק בנושא ניהול רכש, המכרזים וגיוס כוח אדם בחברת נת"ע.
השר כ"ץ הזמין את שפירא לערוך סיור, בתוואי עבודות הרכבת הקלה, ולעמוד מקרוב אחר קצב התקדמות העבודות, וההערכות של הרשויות לקראתן, והמבקר נענה להזמנתו.
מנת"ע נמסר: אנו מברכים על הודעתו של מבקר המדינה. ביקורת ״תוך כדי תנועה״ היא כלי חשוב ואפקטיבי לביצוע הפרויקט ועל-מנת שנגיע ליעד שהצבנו לעצמנו - הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה באוקטובר 2021.