|
יוכשרו כיצד לשווק בעולם השלישי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
משרד הכלכלה ומכון היצוא יכשירו וילמדו כיצד לשווק בהצלחה בשווקים מתפתחים לאוכלוסיות המשתכרות פחות מ 2.5 דולרים ליום. כך הכריז (יום ה', 23.7.15) המשרד.
בשלב ראשון יוכשרו בסדנא הייחודית 13 חברות ישראליות היוצאות לוויטנאם בסוף השנה, ובהמשך יוכשרו גם חברות היוצאות להודו ואפריקה.
בסיס הפירמידה (BOP - Bottom of the Pyramid) הוא כינוי לשוק של כ-4 מיליארד איש ברחבי העולם החיים מהכנסה השווה או הנמוכה מ-2.5 דולר ליום. במהלך העשור האחרון התחזקה המודעות בקרב חברות ותאגידים בזירה הגלובאלית לחשיבות השווקים במדינות המתפתחות כפוטנציאל צרכני ובתוך כך - פותחו שיטות חדשניות ואסטרטגיות שיווקיות המאפשרות ליזמים גישה לעשיית עסקים עם אוכלוסייה זו, שהכנסתה זעירה אך היקפה עצום.
במסגרת המשלחת לוויטנאם ייפגשו החברות עם גורמי ממשל ורשויות מקומיות, חברות מסחריות הפועלות בתחום, מוסדות פיננסים בינ"ל וארגונים וולונטריים - כל זאת במטרה ליצור קשרי עבודה שיאפשרו מכירת מוצרים ושירותים ישראלים לאוכלוסיית בסיס הפירמידה בווייטנאם. המשלחת תבקר בהאנוי ובהו צ'י מין סיטי - המרכז הכלכלי של המדינה ובירת אזור הדרום האחראי למירב התוצרת החקלאית של וייטנאם.