ועד נהגי הרכבת הקלה וההסתדרות הודיעו להנהלת הרכבת כי יקיים (יום א', 2.8.15) שיבושים והשבתות שיפגעו בשירות הניתן לנוסעים. מדובר בהשבתה מלאה, שההנהלה מבקשת צו מניעה נגדה.
בתגובה הודיע
משרד התחבורה כי יתגבר אוטובוסים. החל בשעה 06:45 אגד האריך את קווים 20, 21, 24 ו-27 כך שיגיעו עד התחנה המרכזית בירושלים. פקחים של אגד וסיטיפס מודיעים לנוסעים על השביתה. בתחנות ניתלו שלטי הכוונה על הקווים החלופיים. ציר אגריפס (העמוס) ישמש תחליף לרחוב יפו וקווים ינועו גם בגאולה דרך מלכי ישראל.
מחברת סיטיפס נמסר כי העיתוי אינו מקרי. הם מזכירים כי לטובת שיפור השירות לנוסעים, הוחלט בתיאום עם עיריית ירושלים ומשרד התחבורה על שינוי תדירות הרכבות הקלות לאורך רוב שעות היום כך שכל 6 דקות תגיע רכבת וזמני ההמתנה בתחנה יתקצרו. תוכנית זו אמורה הייתה להתחיל ב-2 באוגוסט.
הנהלת סיטיפס: "לצערנו, ועד הנהגים וההסתדרות מנצלים מועד זה באופן ציני, על גבם של הנוסעים תוך נקיטה בטקטיקה של איומים ושיבושים. בתקופה האחרונה הנהלת הרכבת וועד הנהגים מנהלים מו"מ קיבוצי במסגרתו ביקשו הנהגים הכפלה של שכרם וזאת על-אף ששכרם הנוכחי והתנאים הנוספים שלהם, גבוהים מהמקובל בתחום. זאת ועוד, תוכנית התדירויות החדשה אינה פוגעת בהם כלל ואף מיטיבה עם הנהגים. למרות מצב דברים זה, החליטו ועד הנהגים וההסתדרות להתנגד לתוכנית מטעמים טקטיים במטרה להחזיק בקלף מיקוח.
"לא ייתכן שוועד הנהגים וההסתדרות יגרמו להשבתת עיר שלמה וייקחו כבני ערובה ציבור של 140,000 נוסעים ביום. לא יכול להיות שוועד הנהגים יהיה זה שיקבע בבריונות מאוסה איך ומתי הרכבת נוסעת. ועד הנהגים וההסתדרות פוגעים בציבור הרחב לתועלתם האישית. אנו מצרים על ניסיונות ועד הנהגים לנהל מו"מ טקטי על גבם של הנוסעים ונחושים שלא להיכנע ולהפעיל את התוכנית לטובת שיפור השירות לנוסעים", לשון התגובה.
בימים אלה של אוגוסט יש פחות נוסעים יוממים בשל החופשה ועיקר הנפגעים הם תיירים.
דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים: "ההנהלה משמיצה ומהלכת אימים על העובדים, בזמן שהיא נוקטת בהתנהגות בריונית חסרת תקדים. יודגש כי העובדים התייצבו לעבודה מלאה אך ההנהלה היא זו שבחרה לשנות באופן חד-צדדי, ובלי להיוועץ בנציגות העובדים, את סדרי העבודה, המפות והתדירות של הרכבות. הטענה כי הדבר נעשה מתוך שיפור השירות, אינה עומדת בקנה אחד עם העובדה כי המהלך שעשתה ההנהלה והאופן שבו נהגה, יצרו סיכון בטיחותי לעובדים ולנוסעים. אני קורא להנהלת הרכבת הקלה להחזיר את הסדר על-כנו, לבטל את השינויים החד-צדדים באופן מיידי ולבחון את הצעדים בשיתוף הוועד והעובדים".